Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått et halsproblem, som jeg håper andre kan ha opplevd selv og vet hvordan man blir kvitt/hvilke medisiner man skal bruke. Vet ikke direkte om det er infeksjon men det fungerer slik: Det er som om et hulrom inni hodet bak nesa(like over munnen), er fyllt med slim, og det svir noe utrolig i dette området og halsen føles hoven. Hver gang jeg svelger føles det som om det er trangt, og det gjør vondt, og mens jeg svelger kommer det alltid enm liten dose med slim som smaker som saltvann ned fra hullet over munnen som er koblet til nesa. Dette er så ubehagelig at det gir meg attpåtil utrolig hodepine og søvnproblemer. Det eneste jeg klarer å få i meg er kald drikke, eller iskrem, det føles bedre akkurat når jeg får noe kaldt i halsen, men så blir det ille igjen etterpå. Noen som kjenner igjen dette, og vet hva man må gjøre, eventuelle medisiner man skal bruke? Jeg har hatt det før og det pleier å gå over av seg selv, men snart har jeg eksamen og vil ikke være dårlig da. Vær så snill å hjelp meg, jeg er takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187128-infeksjon-i-hals/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest printa

Har akkurat hatt et problemer med smerte på siden av tunga, ganske langt bak. Dette har pleid å gå over av seg selv, etter at jeg har plaget meg gjennom både en, og to uker med smertestillende.

I helga var det så vondt at jeg bestemte meg for å oppsøke lege på mandag. Trodde helt sikkert det var forstadie til kreft eller noe.....(seriøst)

I tillegg fikk jeg også små blemmer på tunga i helga, og følte meg hoven i hele kjeften, samt at det begynte å renne ut av øynene.

På blodprøve og halsprøve ble det ikke påvist noe. Legen sa det var en betennelse, som går over av seg selv, og vanligvis kureres med en munnsalve, samt munnskyllevann.

Om det plager deg, så oppsøk lege - særlig om du skal ha eksamen. Legen sa også til meg at slike symptomer oppstår når man er i en stresset situasjon. Hvilket jeg er, siden jeg har hatt tre eksamener i mai, og skal ha den siste om to dager.

Håper dette hjelper litt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187128-infeksjon-i-hals/#findComment-1284902
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...