lurulf Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Nei! Heltene mine skal ikke gjøre sånn! Jeg har alltid syntes det var så koselig med eldre ektepar som har levet et langt liv sammen og fortsatt elsker hverandre. Tenker på de koselige sangene til Odd om kjærligheten til kona, f.eks at han vil elske med henne mens de seiler slør... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105151 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ja verden står ikke til påske. Disse var i seg selv grunnen til at man kunne tro på kjærligheten. Gikk og leide hverandre i hånden gjorde de alltid. Tror ikke det er noe dramatikk i det egentlig, bare det at Odd er så sta at han ikke vil at kona skal måtte stelle han når han blir enda sykere. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Tipper Odd Børretzen er en skikkelig stabeis!! Stakkars kone... 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ja verden står ikke til påske. Disse var i seg selv grunnen til at man kunne tro på kjærligheten. Gikk og leide hverandre i hånden gjorde de alltid. Tror ikke det er noe dramatikk i det egentlig, bare det at Odd er så sta at han ikke vil at kona skal måtte stelle han når han blir enda sykere. Bare for å få litt perspektiv på det her - Odd og kona kom fra hvert sitt ekteskap da de giftet seg. Jeg kjente en gang eldstesønnen hans, og han var nokså voksen da foreldrene ble skilt. Flott med alle sangene, det syns jeg også. Og trist at gamle folk flytter fra hverandre. Men livslangt var ikke det ekteskapet. Sjøl er jeg gift for annen gang, og denne andre gangen har det vart i evigheter. Det er ganske flott i seg sjøl ... men fra starten av var det ikke gubben og meg, nei. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Bare for å få litt perspektiv på det her - Odd og kona kom fra hvert sitt ekteskap da de giftet seg. Jeg kjente en gang eldstesønnen hans, og han var nokså voksen da foreldrene ble skilt. Flott med alle sangene, det syns jeg også. Og trist at gamle folk flytter fra hverandre. Men livslangt var ikke det ekteskapet. Sjøl er jeg gift for annen gang, og denne andre gangen har det vart i evigheter. Det er ganske flott i seg sjøl ... men fra starten av var det ikke gubben og meg, nei. Jeg vil da karakterisere 30 år som livslangt nok jeg. Varte det første ekteskapet like lenge? En annen sak er at jeg ser ikke poenget med å skille seg når man er 79 år. Men hun er jo bare 65 så kanskje hun ville ha sin frihet mens hun ennå kunne nyte den... 0 Siter
Gjest guessing Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ja verden står ikke til påske. Disse var i seg selv grunnen til at man kunne tro på kjærligheten. Gikk og leide hverandre i hånden gjorde de alltid. Tror ikke det er noe dramatikk i det egentlig, bare det at Odd er så sta at han ikke vil at kona skal måtte stelle han når han blir enda sykere. Tror han har lyst å bo alene jeg! Kan jo tenkes at kona vil ha mer av ham, enn hun får. Kanskje han trenger ekstra pusterom? Det kan være masse forklaringer. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Tror han har lyst å bo alene jeg! Kan jo tenkes at kona vil ha mer av ham, enn hun får. Kanskje han trenger ekstra pusterom? Det kan være masse forklaringer. Det kan godt hende det, men jeg og mannen min har alltid kommentert dem når vi har sett dem i byen, de gikk alltid å leide hverandre i hånden 0 Siter
lurulf Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Ja verden står ikke til påske. Disse var i seg selv grunnen til at man kunne tro på kjærligheten. Gikk og leide hverandre i hånden gjorde de alltid. Tror ikke det er noe dramatikk i det egentlig, bare det at Odd er så sta at han ikke vil at kona skal måtte stelle han når han blir enda sykere. Jeg oppfattet artikkelen slik at det er slutt mellom dem: "Vi er gode venner, og kommer fortsatt på besøk til hverandre" Hadde han sagt at de fortsatt elsket hverande, hadde det vært noe annet. 0 Siter
lurulf Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Bare for å få litt perspektiv på det her - Odd og kona kom fra hvert sitt ekteskap da de giftet seg. Jeg kjente en gang eldstesønnen hans, og han var nokså voksen da foreldrene ble skilt. Flott med alle sangene, det syns jeg også. Og trist at gamle folk flytter fra hverandre. Men livslangt var ikke det ekteskapet. Sjøl er jeg gift for annen gang, og denne andre gangen har det vart i evigheter. Det er ganske flott i seg sjøl ... men fra starten av var det ikke gubben og meg, nei. Rart med det, når noen har vært gift i 30 år, så går jeg automatisk ut i fra at ekteskapet var det eneste. Men om jeg begynner å regne, så ser jeg jo at med hans høye alder kan han ha rukket mye... 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg oppfattet artikkelen slik at det er slutt mellom dem: "Vi er gode venner, og kommer fortsatt på besøk til hverandre" Hadde han sagt at de fortsatt elsket hverande, hadde det vært noe annet. Det kan være mange grunner her da, ikke sikkert de vil dele alt med hele norges befolkning heller. 0 Siter
Babette Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg vil da karakterisere 30 år som livslangt nok jeg. Varte det første ekteskapet like lenge? En annen sak er at jeg ser ikke poenget med å skille seg når man er 79 år. Men hun er jo bare 65 så kanskje hun ville ha sin frihet mens hun ennå kunne nyte den... Jeg har også lett for å tenke sånn: Hva er vitsen med å skille seg når man er nesten 80. (Og da jeg var helt ung, satte jeg grensa atskillig lavere). Men jeg tror ikke personene det gjelder tenker sånn. På en måte er man det samme mennesket inni seg hele livet. 0 Siter
Gjest rosa 73 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg vil da karakterisere 30 år som livslangt nok jeg. Varte det første ekteskapet like lenge? En annen sak er at jeg ser ikke poenget med å skille seg når man er 79 år. Men hun er jo bare 65 så kanskje hun ville ha sin frihet mens hun ennå kunne nyte den... Kjenner til en dame som giftet seg og skilte seg etter at hun var 90! Fullstendig oppegående dame som visste hva hun ville:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.