Gjest gomle Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Mye rart man kan lure på :-) Jeg lurer på hvordan dere tørker støv, bruker dere tørr eller våt klut? microfiber? Hva slags såpe? 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Microfiber. Tørt støv =tørr klut. Fett og smuss = våt klut og zalo (vanskelig smuss, en dæsj salmiakk i tillegg). 0 Siter
annegunn Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Hvordan? Her i huset er 'om' den riktige formuleringen.... 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 ei bøtte med varmt vann og ajax såpe i som jeg vasker over alt med =) føler jeg får det renere da, å så lukter det så rent etterpå 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Swiffer! Det mest praktiske som har kommet på den fronten noen gang! 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Tørke støv og vaske er to ting i min verden. så tørke støv gjøres med en tørr klut, mikrofiber, eller nå i det siste har jeg bare brukt disse swiffer dusters. Suverene. Vil nok ikke anbefale å bruke våt klut og såpe om det ikke er skittent i tillegg,støvet blir sittende igjen i flekker med våt klut, og såpe bidrar jo bare til dårligere inneklima. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Tørke støv og vaske er to ting i min verden. så tørke støv gjøres med en tørr klut, mikrofiber, eller nå i det siste har jeg bare brukt disse swiffer dusters. Suverene. Vil nok ikke anbefale å bruke våt klut og såpe om det ikke er skittent i tillegg,støvet blir sittende igjen i flekker med våt klut, og såpe bidrar jo bare til dårligere inneklima. Er ikke disse swiffer dusters dyre? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Tørke støv og vaske er to ting i min verden. så tørke støv gjøres med en tørr klut, mikrofiber, eller nå i det siste har jeg bare brukt disse swiffer dusters. Suverene. Vil nok ikke anbefale å bruke våt klut og såpe om det ikke er skittent i tillegg,støvet blir sittende igjen i flekker med våt klut, og såpe bidrar jo bare til dårligere inneklima. Gjør såpe?! Det ante jeg ikke.. Da er det sikkert veeldig fint inneklima hos meg..;-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Tørr microfiberklut fra Kid. Men svært sjelden da... Tok den ene vinduskarmen i går fordi jeg plutselig la merke til at det var et passelig tykt lag med støv der. 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Gjør såpe?! Det ante jeg ikke.. Da er det sikkert veeldig fint inneklima hos meg..;-) Hvis man bruker veldig mye såpe spesielt. Vannet damper jo bort, også blir såpa igjen som et støv på en måte. Dette virvles opp, og hjelper ikke på astma og allergier. For mye grønnsåpe på gulv, fører til at grønnsåpa samles i sånne små "geleklumper" der kan bakterier vokse opp. Men man må jo vaske av og til. Mopp er best da:) 0 Siter
Gjest petrusa Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 swiffer dusters eller hva det heter. herlig med sånn håndtak. holdt på i stad faktisk 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Er ikke disse swiffer dusters dyre? Det er de vel sikkert ja. Husker dessverre ikke hvor mye de kostet, men de holder en stund, hvis det ikke er mye støv, og masse ubehandlet tre de kan flise opp på. 30-50 kr pakka for 5 med håndtak? Og 30-40 for refill kit... Noe sånt... Tørker ikke støv såå ofte, så da går det ann;) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Hvis man bruker veldig mye såpe spesielt. Vannet damper jo bort, også blir såpa igjen som et støv på en måte. Dette virvles opp, og hjelper ikke på astma og allergier. For mye grønnsåpe på gulv, fører til at grønnsåpa samles i sånne små "geleklumper" der kan bakterier vokse opp. Men man må jo vaske av og til. Mopp er best da:) Ok,takker for info, dette hadde jeg ikke peiling på.. Jeg vasker nok ikke så fryktelig ofte, men når det gjøres er det grønnsåpe m. furunål og gulvklut som brukes..(Jeg er nok gammeldags;)) Jeg synes lukten av rent er halve morroa! Men kanskje jeg burde kjøpe en mopp..? Er den vanskelig å bruke? Jeg har aldri moppet noe i mitt liv.. :-) 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Bruker Swiffer Duster. Den er helt genial. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Kommer an på hvor jeg tørker støv hen.. Bruker våt klut på tven og slike ting, oig swiffer på f,eks lysekrona. Alt løst nips samler jeg inn ca hver annen måned og vasker i oppvaskkummen med zalo. Vinduskarmer og slikt vasker jeg(med jif), i samme anledning som når jeg vasker skrivebordet, benkene o.l :-) Aner ikke om det er korrekt. 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ok,takker for info, dette hadde jeg ikke peiling på.. Jeg vasker nok ikke så fryktelig ofte, men når det gjøres er det grønnsåpe m. furunål og gulvklut som brukes..(Jeg er nok gammeldags;)) Jeg synes lukten av rent er halve morroa! Men kanskje jeg burde kjøpe en mopp..? Er den vanskelig å bruke? Jeg har aldri moppet noe i mitt liv.. :-) Hvis du vasker med klut og såpe bør du hvertfall støvsuge først. Støvet er ikke så villig til å bli med på den gammeldagse metoden. Og ikke bruk masse såpe, sett da heller et eggeglass eller noe med litt såpe bak ei gardin et sted som kan avgi frisk duft. Kommer jo litt ann på hva slags gulv du har også, hva som er best å bruke. Mopp er kjempe enkelt. Lettere enn klut synes jeg hvertfall. Er det ikke skittent så holder det med tørr-mopping. Er det veldig skittent så bruker man vann og kanskje litt såpe. Jeg støvsuger mest da egentlig, og så mopper jeg over av og til. 0 Siter
Gjest Cityrella Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Kommer an på hvor jeg tørker støv hen.. Bruker våt klut på tven og slike ting, oig swiffer på f,eks lysekrona. Alt løst nips samler jeg inn ca hver annen måned og vasker i oppvaskkummen med zalo. Vinduskarmer og slikt vasker jeg(med jif), i samme anledning som når jeg vasker skrivebordet, benkene o.l :-) Aner ikke om det er korrekt. Hørtes litt skummelt ut med våt klut på TV'en da... 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jupp, swiffer eller micro-klut. Man kan jo bruke samme swiffer flere ganger, så da blir det ikke noen enorm utgiftspost. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Hvis du vasker med klut og såpe bør du hvertfall støvsuge først. Støvet er ikke så villig til å bli med på den gammeldagse metoden. Og ikke bruk masse såpe, sett da heller et eggeglass eller noe med litt såpe bak ei gardin et sted som kan avgi frisk duft. Kommer jo litt ann på hva slags gulv du har også, hva som er best å bruke. Mopp er kjempe enkelt. Lettere enn klut synes jeg hvertfall. Er det ikke skittent så holder det med tørr-mopping. Er det veldig skittent så bruker man vann og kanskje litt såpe. Jeg støvsuger mest da egentlig, og så mopper jeg over av og til. Tusen takk for råd!:-) Jeg støvsuger alltid først(og "vaskehaugen" underveis), og dereeter skrubber jeg gulvet knesittende med grønnsåpe..Det er litt slitsomt, så jeg tror jeg kommer tilå prøve en mopp:-) Gulvene mine er (desverre) plastgulv..(støgg orange lineolium på stua..:-o Og litt finere juksekork på kjøkkenet!..) :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.