Gå til innhold

Hvordan tørker dere støv?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hørtes litt skummelt ut med våt klut på TV'en da... ;)

Jammen da blir den ren..:-)

Jeg synes den, og computeren er sååå vanskelig å holde støvfri og ren..

Napper ikke ut kontakten en gang..

*lever farlig*

:-)

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

11

• Tootsieroll1365380854

10

• Osiris

7

• mrxx

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Cityrella
Skrevet

Tusen takk for råd!:-)

Jeg støvsuger alltid først(og "vaskehaugen" underveis), og dereeter skrubber jeg gulvet knesittende med grønnsåpe..Det er litt slitsomt, så jeg tror jeg kommer tilå prøve en mopp:-)

Gulvene mine er (desverre) plastgulv..(støgg orange lineolium på stua..:-o Og litt finere juksekork på kjøkkenet!..)

Du kan da sette stativ på gulsvkluten og da, så du slipper sitte å skure..

Men prøv mopp du, det sparer ryggen og knærne, og masse tid:)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Det er enda skumlere med tørr (mikro) klut på tv'n... Har faktisk opplevd at tv'n skifta kanal helt på egen hånd da jeg tørket med tørr mikro-klut. Det sier kanskje mest om meg, men... Jeg skylder det på dårlig opplæring hjemmefra ;O)

Gjest Cityrella
Skrevet

Jammen da blir den ren..:-)

Jeg synes den, og computeren er sååå vanskelig å holde støvfri og ren..

Napper ikke ut kontakten en gang..

*lever farlig*

Når sant skal sies vasker jeg skjermen på tv'en med vått, altså sånn jif spray jeg og. Men bare skjermen, og med sånn anti-static spray, tørker av med papir. Da holder støvet seg borte lenger:)

Gjest Cityrella
Skrevet

Det er enda skumlere med tørr (mikro) klut på tv'n... Har faktisk opplevd at tv'n skifta kanal helt på egen hånd da jeg tørket med tørr mikro-klut. Det sier kanskje mest om meg, men... Jeg skylder det på dårlig opplæring hjemmefra ;O)

Skal ikke være på da vettu når du vakser/tørker av den;)

laguna1365380434
Skrevet

Når sant skal sies vasker jeg skjermen på tv'en med vått, altså sånn jif spray jeg og. Men bare skjermen, og med sånn anti-static spray, tørker av med papir. Da holder støvet seg borte lenger:)

Du har peiling på hvordan det skal gjøres du! :-)

Muttern min har skulket her, jeg er meget improvisert og selv-lært når det kommer til huslig renhold..

Jeg følger alltid med i husmortrådene på dol, for der kan man plukke opp både det ene og det andre:-)

Gjest Cityrella
Skrevet

Muttern min har skulket her, jeg er meget improvisert og selv-lært når det kommer til huslig renhold..

Jeg følger alltid med i husmortrådene på dol, for der kan man plukke opp både det ene og det andre:-)

Ikke sikkert det jeg gjør er rett da.. ;)

Men jeg plukker opp tips her og der, litt rart for jeg er _veldig_ lite husmoraktig. Kanskje derfor, for å få det til å bli mest effektivt og raskt når jeg førstes slår til ;)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Skal ikke være på da vettu når du vakser/tørker av den;)

joda... Men det er jo et jævla ork å slå den av og så på igjen ;O) Dessuten er det som oftest i forbindelse med en kamp med tilhørende gjester at kluten kommer frem, og da kan jeg jo bare våge meg å slå den av! Derfor fuktig klut. Latskapen lenge leve!!

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Hvis det er tips du trenger (eller inspirasjon!) så kan du jo ta en titt her:

http://www.flylady.net/

Skrevet

Her i huset tørker vi ikke støv. Vi vasker. Enten med rent vann, men vanligvis med litt Ajax. Bruker også vanligvis microfiberklut.

Å tørke med tørr klut blir nok bortkastet her ettersom det skjer svært sjeldent, og da trengs det vask.

Skrevet

Ingen fare med vår klut på tv'en, så lenge den kun er våt og ikke dryppende. Men skummelt hvis det drypper vann ned i kjøreribbene på tv'en.

Har sett at mange som har blomster på tv'en som de vanner. Det kan fort renne ut igjen og ned i tv'en.

laguna1365380434
Skrevet

Ingen fare med vår klut på tv'en, så lenge den kun er våt og ikke dryppende. Men skummelt hvis det drypper vann ned i kjøreribbene på tv'en.

Har sett at mange som har blomster på tv'en som de vanner. Det kan fort renne ut igjen og ned i tv'en.

Det har jeg gjort! :-o

Jeg vannet en palme rett igennom..Egentlig skjedde det ikke så mye..Tven lagde litt mystisk lyd, også var tvbildet i sånn lysegrønnpastell i en 14 dagers tid..

Nå er den helt frisk igjen, og palmen har flyttet til tryggere breddegrader..;-)

Flink, ikke sant?;-)

Gjest Cityrella
Skrevet

joda... Men det er jo et jævla ork å slå den av og så på igjen ;O) Dessuten er det som oftest i forbindelse med en kamp med tilhørende gjester at kluten kommer frem, og da kan jeg jo bare våge meg å slå den av! Derfor fuktig klut. Latskapen lenge leve!!

Tørker du støv mens du har gjester? ;)

Gjest Cityrella
Skrevet

Ja, blomster på tv'en er kjempe skummelt. Andre småting også for den saks skyld, som kan greie å ramle den i den. Tv'en er ingen hylle da, oppå den skal det ikke stå noen ting! ;)

Gjest Ingen under 70 vel?
Skrevet

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har hatt ALT på tven..Jeg har dårlig plass, og samtidig utpreget sans for å ha TING..

Jeg er bare 31, altså;-)

lalala1365380457
Skrevet

Tørke støv og vaske er to ting i min verden. så tørke støv gjøres med en tørr klut, mikrofiber, eller nå i det siste har jeg bare brukt disse swiffer dusters. Suverene.

Vil nok ikke anbefale å bruke våt klut og såpe om det ikke er skittent i tillegg,støvet blir sittende igjen i flekker med våt klut, og såpe bidrar jo bare til dårligere inneklima.

hvis man vasker ordentlig blir ikke støvet sittende igjen i flekker, har i allefall aldri opplevd det jeg! helt skinnende rent og støvfritt etterpå.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Tørker du støv mens du har gjester? ;)

hehe, kommer helt an på hvem som er gjest ;O) Neida, gjør jo vanligvis ikke det, men like viktig som kampen er sendinga tre timer i forveien, så selv om gjestene gjør sin entrè når kampen starter, har jeg hatt avknappforbud i maaaange timer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...