Gå til innhold

Hvordan tørker dere støv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker Swiffer-kosten. Den er helt super!

Jeg pleide å hate å tørke støv. Virkelig hate det. Men nå er det faktisk (nesten) morsomt.

:)

Fortsetter under...

• Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

11

• Tootsieroll1365380854

10

• Osiris

7

• mrxx

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Støvtørking: Tørre microfiberkluter fra Eidsvoll Miljøprodukter.

Tørke vekk kaffe/saft/andre "våte" flekker: De samme klutene, men våte. Bare vann, ingen såpe!

Skrevet

Med en godt oppvridd microfiberklut. Blanke flater gnir jeg over med en tørr microfiberfiberklut.

Du skal ikke tørke tørt støv med _våt_ mikroklut! Da mister kluten noe av elektrisiteten som gjør at den trekker til seg støvet! Bruker du den tørr, trekker den mye mer tørt støv opp fra underlaget!:-) Er flekkene derimot av det "våte" slaget (inntørkete kaffe- saft osv), bruker du vann på kluten!

Skrevet

Hørtes litt skummelt ut med våt klut på TV'en da... ;)

Det er ikke skummelt! Det er anbefalt å bruke noe væte på mikroklutene når du skal vaske elektriske artikler. De kan nemlig kortslutte av elektrisiteten i en tørr mikroklut. Når kluten er våt, er den heller ikke så elektrisk, derfor: Våt mikroklut på elektriske artikler! (Ikke dryppvåt, da:=)

Gjest trultemor25
Skrevet

Swiffer-kosten.

Tror jeg må prøve denne swiffer-koster som alle snakker om jeg..

Annonse

Skrevet

Tror jeg må prøve denne swiffer-koster som alle snakker om jeg..

Ja, den er ikke så dum :)

Løp og kjøp!

Tvillingmamma
Skrevet

Ok,takker for info, dette hadde jeg ikke peiling på..

Jeg vasker nok ikke så fryktelig ofte, men når det gjøres er det grønnsåpe m. furunål og gulvklut som brukes..(Jeg er nok gammeldags;))

Jeg synes lukten av rent er halve morroa!

Men kanskje jeg burde kjøpe en mopp..? Er den vanskelig å bruke?

Jeg har aldri moppet noe i mitt liv..

:-)

Kjøp mopp og bruk grønnsåpevann når du våtmopper. Da blir det rent og lukter godt :)

Skrevet

Swiffer tørre engangskluter til støvet. Jif Universal og kjøkkenkluten på flekker. Jif universal engangskluter til glassflater og speil. Jif våtmopp med vann og evt Jif Spray&Mopp til gulv. Ja, da, ja da, jeg vet at jeg bør tenke på miljøet og ikke bruke engangs. Men det er så letvint... Og så gjør jeg rent hårreisende sjelden...

Gjest Cityrella
Skrevet

Jeg tror ikke du har kunnskap av hva jeg vet eller ikke om dette. Det er nettopp på grunn av det jeg vet at jeg begrenser antall plastflasker jeg kjøper.

Du høres ut som mora mi, som mener at feks å kjøpe bind og tamponger i ulike størrelser og "utføringer" gjør at det blir dyrere og at det går med mer. Man bruker ikke noe mer av noe bare fordi man varierer hva man bruker da.

Gjest Cityrella
Skrevet

Det er ikke skummelt! Det er anbefalt å bruke noe væte på mikroklutene når du skal vaske elektriske artikler. De kan nemlig kortslutte av elektrisiteten i en tørr mikroklut. Når kluten er våt, er den heller ikke så elektrisk, derfor: Våt mikroklut på elektriske artikler! (Ikke dryppvåt, da:=)

Jeg tørker aldri støv av tv'en når den er på da, så jeg unngår kortslutning:)

Skrevet

Det har jeg gjort! :-o

Jeg vannet en palme rett igennom..Egentlig skjedde det ikke så mye..Tven lagde litt mystisk lyd, også var tvbildet i sånn lysegrønnpastell i en 14 dagers tid..

Nå er den helt frisk igjen, og palmen har flyttet til tryggere breddegrader..;-)

Flink, ikke sant?;-)

Hehe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...