Gå til innhold

Inspirert av den andre husmortråden..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hvordan får man ekle stekeflekker av vegg?

Når man ikke gidder å vaske hele veggen? :-o

Kjøkkenet mitt er(var) hvitt, og det er dårlig vifte på ovnen.

Stadig finner jeg sånne gulbrune, ekle, litt seige flekker fra steking (?) både her og der på kjøkkenveggen.

Det går fint å plukke bort en og en, men det er tidkrevende. Flesker jeg til med såpe&bøtte går riktignok flekken bort, men da blir det partiet jeg vasker mye hvitere enn resten av veggen..Og hva verre er, malingen ser ikke ut til å tåle grønnsåpe så godt..

Noen som har et enkelt tips til å effektivt fjerne sånne ekle små flekker?

På forhånd, takk!:-)

Skrevet

Legg flis over komfyren, mye lettere å vaske over, ikke setter ting seg fast heller.

laguna1365380434
Skrevet

Legg flis over komfyren, mye lettere å vaske over, ikke setter ting seg fast heller.

Det har jeg desverre ikke anledning til, jeg leier, og får ikke lov til å gjøre så mange sprell..:-I

Men det hadde selvsagt vært praktisk.

Jeg har sånn dum, ru tapet som bare ber om flekk på den ene rammede veggen, og vanlig gips på den andre..

:-)

Skrevet

Helt enig,ble mye bedre dengang fliser ble lagt, men er plaget av de samme flekkene på komfyrbryterne enda komfyren blir vasket for hver gang jeg bruker den. Er vel kanskje slik at de gulner med årene og har jo hendt ungene har vært hjemme alene gjennom årene og blir vel ikke så nøye vasket som jeg selv gjør.

Mrs. Wallace
Skrevet

Helt enig,ble mye bedre dengang fliser ble lagt, men er plaget av de samme flekkene på komfyrbryterne enda komfyren blir vasket for hver gang jeg bruker den. Er vel kanskje slik at de gulner med årene og har jo hendt ungene har vært hjemme alene gjennom årene og blir vel ikke så nøye vasket som jeg selv gjør.

Det har jeg problemer med også - hvit komfyr, som til tross for jevnlig vask har fått udelikate, gulnede brytere.

Det ser så guffent ut.

Skrevet

Det har jeg problemer med også - hvit komfyr, som til tross for jevnlig vask har fått udelikate, gulnede brytere.

Det ser så guffent ut.

Bryterene kan du bare ta av og vaske med oppvaskbørste i kummen, da blir de fine igjen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Bryterene kan du bare ta av og vaske med oppvaskbørste i kummen, da blir de fine igjen.

Hm, på min går det ikke an å ta av bryterne.

De er runde, sitter "inni" komfyren og man trykker på dem for å få dem ut når man skal bruke dem.

Skrevet

Hm, på min går det ikke an å ta av bryterne.

De er runde, sitter "inni" komfyren og man trykker på dem for å få dem ut når man skal bruke dem.

Nei, da vet jeg ikke. Jeg bare lirker en kniv under mine og vipper de ut når jeg skal ha de av. Da har jeg ingen flere gode forslag desverre.

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, da vet jeg ikke. Jeg bare lirker en kniv under mine og vipper de ut når jeg skal ha de av. Da har jeg ingen flere gode forslag desverre.

Takk for forsøket, i hvert fall! ;o)

Skrevet

Skal prøve å få dem av, men komfyren er 13 år gammel så spørs vel hvor godt det "gule" sitter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...