Gå til innhold

Sjekke underlivet til småjenter?

Anbefalte innlegg

Gjest printa
Skrevet

Jeg syns dette forslaget er horribelt, for å si det mildt.

Den forrige tråden om dette var så lang at jeg orker ikke å lese igjennom alt. Derfor tar jeg denne snarveien....

Ifl. forslaget skal småjenter sjekkes, men hva med smågutter.

Det er jo like vanlig med overgrep på gutter som jenter.

Hvorfor skal ikke guttene sjekkes. Er det snakke om skjult diskriminering??

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

15

• flisa

11

• Babette

6

• mrxx

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hadde du lest igjennom den forrige tråden, så hadde du sett at smågutter er innom underlivssjekk i løpet av barneskolen - og slik har det vært i minst 40 år.....

Så skjult diskriminering blir vel en litt latterlig påstand når det gjelder akkurat dette. Om man ikke snur på flisa da.....

Gjest libanon
Skrevet

Hadde du lest igjennom den forrige tråden, så hadde du sett at smågutter er innom underlivssjekk i løpet av barneskolen - og slik har det vært i minst 40 år.....

Så skjult diskriminering blir vel en litt latterlig påstand når det gjelder akkurat dette. Om man ikke snur på flisa da.....

Hva er det gutter sjekkes for? Har aldri hørt om det jeg. Tror ikke det er slik alle steder.

Skrevet

Hva er det gutter sjekkes for? Har aldri hørt om det jeg. Tror ikke det er slik alle steder.

De sjekker blant annet om begge testiklene har kommet ned, og at de er i orden.

Det er en del av den faste helsesjekken på barneskolen som alle gutter skal i gjennom.

Angela1365380318
Skrevet

Hvis det er at jenter sitt underliv skal sjekkes for å firhindre omskjæring så stemmer jeg absolutt for. Omskjæring på gutter og jenter er to forsjellige ting, jenter blir ødelagt gutter kan få et bedre liv, men i bunn og grunn synest jeg begge kjønn skal få velge om de vil bli omskjært etter fylte 18.

Mange helsesøstre sjekker gutters pung, at ballene er som de skal. Så i dag blir mange gutters underliv sjekket men ikke jenters.

Gjest libanon
Skrevet

Hvis det er at jenter sitt underliv skal sjekkes for å firhindre omskjæring så stemmer jeg absolutt for. Omskjæring på gutter og jenter er to forsjellige ting, jenter blir ødelagt gutter kan få et bedre liv, men i bunn og grunn synest jeg begge kjønn skal få velge om de vil bli omskjært etter fylte 18.

Mange helsesøstre sjekker gutters pung, at ballene er som de skal. Så i dag blir mange gutters underliv sjekket men ikke jenters.

Men det er jo ingen vits i å sjekke norske jenters underliv. Ingen nordmenn driver jo med slikt. Det burde holde å sjekke de som er utsatt for det, muslimer er det vel.

Vi andre skal da vel ikke rammes vi og av deres herjing!?!

Skrevet

Hva er det med barns underliv som er så forferdelig at selv ikke en lege kan få lov til å sjekke det? Det er foreldrene som lager traumer med å lage så stor sak av det. Jeg tror det er viktig at vi forklarer barna våre at av og til må leger undersøke kroppen, også underlivet hvis det er nødvendig. Vi er vel alle skapt likt?

Gjest libanon
Skrevet

Hva er det med barns underliv som er så forferdelig at selv ikke en lege kan få lov til å sjekke det? Det er foreldrene som lager traumer med å lage så stor sak av det. Jeg tror det er viktig at vi forklarer barna våre at av og til må leger undersøke kroppen, også underlivet hvis det er nødvendig. Vi er vel alle skapt likt?

Ja, man skal ha et naturlig forhold til kroppen sin. MEN jeg kan heller ikke se poenget med å sjekke norske små- jenter for det her. Ingen nordmenn driver da med kjønnslemlestelse (omskjæring) av jenter.

Blir jo helt feil å sjekke alle bare for å få sjekket invandrerne. Blitt så sykt her at man ikke kan sjekke bare dem uten å bli stemplet som rasist?? Det er jo de som driver med slikt, ergo de som må sjekkes.

Angela1365380318
Skrevet

Men det er jo ingen vits i å sjekke norske jenters underliv. Ingen nordmenn driver jo med slikt. Det burde holde å sjekke de som er utsatt for det, muslimer er det vel.

Vi andre skal da vel ikke rammes vi og av deres herjing!?!

Det finnes norske muslimer, ikke bare pakistanske. Islam er den religionen som vokser mest blant unge norske kvinner.

Det kommer vel helt an på hvordan undersøkelsen utføres hvordan barna tar det, er ikke så gammel selv og hadde nok ikke hatt så store problemer med å sette meg i en gynekologstol dersom jeg var alene med en kvinne, som var venlig og i stand til å utføre oppgaven.

Men dersom det ble slik som når man tok vaksine, alle jentene stilte seg i ring også gikk helsesøster fra person til person, så hadde jeg misslikt det sterkt.

Jeg har lest en god del jenterblader for tennåringer og standard spørsmål til seksualsidene er "mine kjønnslepper er ikke like store" "jeg synest jeg ser på rar ut der nede" osv er dette normalt? Og en slik undrsøkelse er jo en mye bedre bekreftelse på at man er normal en det å lese det i et blad er..

Gjest libanon
Skrevet

Det finnes norske muslimer, ikke bare pakistanske. Islam er den religionen som vokser mest blant unge norske kvinner.

Det kommer vel helt an på hvordan undersøkelsen utføres hvordan barna tar det, er ikke så gammel selv og hadde nok ikke hatt så store problemer med å sette meg i en gynekologstol dersom jeg var alene med en kvinne, som var venlig og i stand til å utføre oppgaven.

Men dersom det ble slik som når man tok vaksine, alle jentene stilte seg i ring også gikk helsesøster fra person til person, så hadde jeg misslikt det sterkt.

Jeg har lest en god del jenterblader for tennåringer og standard spørsmål til seksualsidene er "mine kjønnslepper er ikke like store" "jeg synest jeg ser på rar ut der nede" osv er dette normalt? Og en slik undrsøkelse er jo en mye bedre bekreftelse på at man er normal en det å lese det i et blad er..

Man får jo ikke bekreftet om man ser normal ut, bare at man ikke er omskjært.

Norske jenter som blir muslimer? Du mener vel da jenter som har en annen opprinnelse enn norsk? Det er nettopp disse jeg mener da, alle med opprinnelse fra disse suspekte landene med slik religion/kultur.

Gjest printa
Skrevet

Det er bare det at siden jeg var liten har jeg blitt lært at ingen skal få "fingre" med kroppen min. Når det skal skje, skal jeg kunne bestemme det selv.

Når jeg nå skal forklare at noen kan komme til å ville se i tissen til jenta mi. Lege eller helsesøster. Da protesterer det i meg, veldig!!

Syns ikke det er naturlig etter mange års formaning, opplysning og informasjon om incest, sexuell missbruk, ta kontroll over kroppen din. Ikke ta i mot smågodt fra fremmende personer. Nå skal gi helsepersonell tillatelse til å undersøke småjentene/guttene våre, i hytt og pine. Det strir mot min verdighet.

Skal barnet mitt undersøkes "der" - må det bli opp til den som skal undersøkes, altså barnet selv.

Angela1365380318
Skrevet

Man får jo ikke bekreftet om man ser normal ut, bare at man ikke er omskjært.

Norske jenter som blir muslimer? Du mener vel da jenter som har en annen opprinnelse enn norsk? Det er nettopp disse jeg mener da, alle med opprinnelse fra disse suspekte landene med slik religion/kultur.

"Norske jenter som blir muslimer? Du mener vel da jenter som har en annen opprinnelse enn norsk? Det er nettopp disse jeg mener da, alle med opprinnelse fra disse suspekte landene med slik religion/kultur."

Nei jeg mener norskfødte jenter som velger å bli muslimer.

Når gynekologen, helsesøsteren, legen eller hvem det blir som skal sjekke jentene så vil de vel ikke være helt stille, men feks si, ja det så bra ut, nå kan du kle på deg. (uten seksuell mening)

Det finnes jenter som blir seksuelt missbrukt og kansje man kan finne noen av dem på denne måten, feks dersom hun har sår og slikt. man må sefølgelig være veldig forsiktig før man begynner å beskylder noen for noe slikt, da jenten kan ha vært uheldig og skadet seg selv under onanering. Noen begynner jo med slikt svært tidelig.

Min mening er at dersom denne undersøkelsen blir utført på en forsvalig måte, så er det ikke overgrap mot barna, men for deres eget beste.

Gjest libanon
Skrevet

Det er bare det at siden jeg var liten har jeg blitt lært at ingen skal få "fingre" med kroppen min. Når det skal skje, skal jeg kunne bestemme det selv.

Når jeg nå skal forklare at noen kan komme til å ville se i tissen til jenta mi. Lege eller helsesøster. Da protesterer det i meg, veldig!!

Syns ikke det er naturlig etter mange års formaning, opplysning og informasjon om incest, sexuell missbruk, ta kontroll over kroppen din. Ikke ta i mot smågodt fra fremmende personer. Nå skal gi helsepersonell tillatelse til å undersøke småjentene/guttene våre, i hytt og pine. Det strir mot min verdighet.

Skal barnet mitt undersøkes "der" - må det bli opp til den som skal undersøkes, altså barnet selv.

Man har vel et ganske sykt forhold til egen kropp om man ser på en legeundersøkelse som overgrep (hva når man må til GU?).

Men jeg er helt enig at det er fullstendig unødvendig å teste norske barn, det er jo ikke de som rammes av omskjæring.

Gjest printa
Skrevet

De sjekker blant annet om begge testiklene har kommet ned, og at de er i orden.

Det er en del av den faste helsesjekken på barneskolen som alle gutter skal i gjennom.

Det kan oppfattes som et overgrep mot min overbevisning, om at jeg vil ha kroppen min i fred.

Noe jeg har lært dattern min også. Nettopp at ingen skal kunne gjøre noe med henne, uten at hun selv vil. NEMLIG.*S*

Gjest libanon
Skrevet

"Norske jenter som blir muslimer? Du mener vel da jenter som har en annen opprinnelse enn norsk? Det er nettopp disse jeg mener da, alle med opprinnelse fra disse suspekte landene med slik religion/kultur."

Nei jeg mener norskfødte jenter som velger å bli muslimer.

Når gynekologen, helsesøsteren, legen eller hvem det blir som skal sjekke jentene så vil de vel ikke være helt stille, men feks si, ja det så bra ut, nå kan du kle på deg. (uten seksuell mening)

Det finnes jenter som blir seksuelt missbrukt og kansje man kan finne noen av dem på denne måten, feks dersom hun har sår og slikt. man må sefølgelig være veldig forsiktig før man begynner å beskylder noen for noe slikt, da jenten kan ha vært uheldig og skadet seg selv under onanering. Noen begynner jo med slikt svært tidelig.

Min mening er at dersom denne undersøkelsen blir utført på en forsvalig måte, så er det ikke overgrap mot barna, men for deres eget beste.

Tror du må dokumentere det at norske jenter frivillig blir muslimer, det tror jeg ikke særlig på... Og uansett så lar de seg vel ikke omskjære av den grunn?

Overgrep av sexuell karakter blir nok vanskelig å se på denne måten, uansett vet man jo ikke hvem som står bak, så kan bli tull der.

Nei, undersøk innvandrerne, la de norske slippe.

Skrevet

Det kan oppfattes som et overgrep mot min overbevisning, om at jeg vil ha kroppen min i fred.

Noe jeg har lært dattern min også. Nettopp at ingen skal kunne gjøre noe med henne, uten at hun selv vil. NEMLIG.*S*

Så det er et gyldig argument for henne når/hvis hun nekter å bli vaksinert også da? (sprøyta oppleves som et overgrep av mange barn)

Eller gjelder dette prinsippet kun når det passer deg og du synes det er riktig? :-)

Skrevet

Altså...gutters underliv ble sjekket i 14 års alderen allerede for over 30 år siden, så det er ikke noe nytt at gutter må det. Dere jenter ligger langt etter, så ikke godt å vite gitt hvor diskrimineringen ligger.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så mye verre å sjekke dette på ei jente, enn andre ting ved kroppen vår. I tillegg vil jo en av foreldrene være med også.

Gjest libanon
Skrevet

Oi, det er en litt dum filosofi, sorry, men det er det.

Leger og tannleger feks må jo kunne slippe til når det trengs, ellers får man jo et problem. Og mange unger VIL neppe til noen av dem, men dessverre må de likevel. DET må de lære seg.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kan ikke fatte at det må være slik at en stor gruppe mennesker må gjennomgå noe som er både dyrt og muligens ubehagelig(?) kun for at man er redd for å vekke anstøt og å være lite PK ved å single ut den gruppen der det faktisk er bekymringsgrunnlag..

Dessuten klinger ordet "kjønnsinspeksjon" veldig uskjønt i mine ører..:-o

Når det er sagt skjønner jeg IKKE hysteriet rundt at småjenter eventuellt skulle måtte vise frem underlivet til en lege...

Hos legen er da alle kroppsdeler like naturlige? Jeg skjønner ikke helt hva slags forhold det er meninger at jenter skal få til kroppen sin hvis underlivet skal være så til de grader tabu..

Men jeg skjønner ikke helt poenget med å sette igang slikt et digert maskineri hvis det er omskjæring en vil til livs. Da hadde det vel vært tilstrekkelig å innkalle de som er i mulig "risikosone" i henhold til kultur, etnisitet o.l..

Gjest printa
Skrevet

Så det er et gyldig argument for henne når/hvis hun nekter å bli vaksinert også da? (sprøyta oppleves som et overgrep av mange barn)

Eller gjelder dette prinsippet kun når det passer deg og du synes det er riktig? :-)

Jepp, det mener jeg.

Det er vanlig at foreldre kan velge om de vil la barna sine vaksineres i dag.

Vil ikke barnet mitt undersøkes i tissen, så støtter jeg henne, så klart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...