Gå til innhold

Sjekke underlivet til småjenter?

Anbefalte innlegg

Gjest libanon
Skrevet

Altså...gutters underliv ble sjekket i 14 års alderen allerede for over 30 år siden, så det er ikke noe nytt at gutter må det. Dere jenter ligger langt etter, så ikke godt å vite gitt hvor diskrimineringen ligger.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så mye verre å sjekke dette på ei jente, enn andre ting ved kroppen vår. I tillegg vil jo en av foreldrene være med også.

Er det ikke mer prinsippet at det her kun er et problem for innvandrere, så hvorfor skjære alle over en kam?

Hvilken nytte skulle det ha for ei norsk jente å få sjekket underlivet for omskjæring?

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

15

• flisa

11

• Babette

6

• mrxx

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det kan oppfattes som et overgrep mot min overbevisning, om at jeg vil ha kroppen min i fred.

Noe jeg har lært dattern min også. Nettopp at ingen skal kunne gjøre noe med henne, uten at hun selv vil. NEMLIG.*S*

Hva skjer den dagen hun trenger å få tatt en blodprøve, men ikke vil selv....slipper hun?

Gjest libanon
Skrevet

Jeg kan ikke fatte at det må være slik at en stor gruppe mennesker må gjennomgå noe som er både dyrt og muligens ubehagelig(?) kun for at man er redd for å vekke anstøt og å være lite PK ved å single ut den gruppen der det faktisk er bekymringsgrunnlag..

Dessuten klinger ordet "kjønnsinspeksjon" veldig uskjønt i mine ører..:-o

Når det er sagt skjønner jeg IKKE hysteriet rundt at småjenter eventuellt skulle måtte vise frem underlivet til en lege...

Hos legen er da alle kroppsdeler like naturlige? Jeg skjønner ikke helt hva slags forhold det er meninger at jenter skal få til kroppen sin hvis underlivet skal være så til de grader tabu..

Men jeg skjønner ikke helt poenget med å sette igang slikt et digert maskineri hvis det er omskjæring en vil til livs. Da hadde det vel vært tilstrekkelig å innkalle de som er i mulig "risikosone" i henhold til kultur, etnisitet o.l..

Enig med deg. En undersøkelse hadde vært greit om det var nødvendig. For norske jenter er det ikke nødvendig å sjekke for omskjæring.

Gjest libanon
Skrevet

Jepp, det mener jeg.

Det er vanlig at foreldre kan velge om de vil la barna sine vaksineres i dag.

Vil ikke barnet mitt undersøkes i tissen, så støtter jeg henne, så klart.

Eh.. du høres i overkant sær ut. Sorry. Tror du overbesjytter ungen din litt, hun kommer nok til å slite i den virkelige verden.

Skrevet

Jepp, det mener jeg.

Det er vanlig at foreldre kan velge om de vil la barna sine vaksineres i dag.

Vil ikke barnet mitt undersøkes i tissen, så støtter jeg henne, så klart.

Slipper hun å gå til tannlegen også?

Gjest printa
Skrevet

Slipper hun å gå til tannlegen også?

Vi snakka om tissen!

Skrevet

Jeg kan ikke fatte at det må være slik at en stor gruppe mennesker må gjennomgå noe som er både dyrt og muligens ubehagelig(?) kun for at man er redd for å vekke anstøt og å være lite PK ved å single ut den gruppen der det faktisk er bekymringsgrunnlag..

Når det er sagt skjønner jeg IKKE hysteriet rundt at småjenter eventuellt skulle måtte vise frem underlivet til en lege...

Hos legen er da alle kroppsdeler like naturlige? Jeg skjønner ikke helt hva slags forhold det er meninger at jenter skal få til kroppen sin hvis underlivet skal være så til de grader tabu..

Men jeg skjønner ikke helt poenget med å sette igang slikt et digert maskineri hvis det er omskjæring en vil til livs. Da hadde det vel vært tilstrekkelig å innkalle de som er i mulig "risikosone" i henhold til kultur, etnisitet o.l..

enig med deg og det er DET som er krenkende - at alle må igjennom dette når det kun skjer i en bestemt kultur. det er i alel fall ikke vanlig i 5.generasjons østfoldinger :)

Gjest printa
Skrevet

Eh.. du høres i overkant sær ut. Sorry. Tror du overbesjytter ungen din litt, hun kommer nok til å slite i den virkelige verden.

Hehe, sikkert!

Fordi om jeg lar henne bestemme over sin egen kropp, så overbeskytter jeg barnet mitt. Og hun vil komme til å slite i den virkelige verden.

Merkelig ressonnement!

Du er flink til å overdrive iallall;-)

Skrevet

Altså...gutters underliv ble sjekket i 14 års alderen allerede for over 30 år siden, så det er ikke noe nytt at gutter må det. Dere jenter ligger langt etter, så ikke godt å vite gitt hvor diskrimineringen ligger.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så mye verre å sjekke dette på ei jente, enn andre ting ved kroppen vår. I tillegg vil jo en av foreldrene være med også.

Gutten eskal sjekke noe som er normalt å sjekke -det samme må de fleste jenter med tid og stunder - spiral, føde barn etc. etc. skal vedde på at vi gjennomgår mye mer undersøkelser i gjennomsnitt enn gutta - så hvis man skal telle etter sånn.....POENGET er at de skal undersøkes for noe som IKKE er normalt -nemlig omskjæring.

Skrevet

Er det ikke mer prinsippet at det her kun er et problem for innvandrere, så hvorfor skjære alle over en kam?

Hvilken nytte skulle det ha for ei norsk jente å få sjekket underlivet for omskjæring?

nemlig - og DET er krenkende.

Gjest libanon
Skrevet

Hehe, sikkert!

Fordi om jeg lar henne bestemme over sin egen kropp, så overbeskytter jeg barnet mitt. Og hun vil komme til å slite i den virkelige verden.

Merkelig ressonnement!

Du er flink til å overdrive iallall;-)

Hvis du lærer henn opp til at hun bestemmer alt over egen kropp, så får hun et problem når hun får hullk i tanna, nei hun vil ikke til tannlegen. Når hun blir syk, nei hun vil ikke til legen, vil ikke ha vaksine osv.

DA sliter hun skjønner du, fordi mamma har sagt jeg ikke trenger gjøre NOE jeg ikke vil. Det er forskjell på ting vet du.

Angela1365380318
Skrevet

Tror du må dokumentere det at norske jenter frivillig blir muslimer, det tror jeg ikke særlig på... Og uansett så lar de seg vel ikke omskjære av den grunn?

Overgrep av sexuell karakter blir nok vanskelig å se på denne måten, uansett vet man jo ikke hvem som står bak, så kan bli tull der.

Nei, undersøk innvandrerne, la de norske slippe.

Er det så fryketlig gale med gynokologiske undersøkelser synest du?

Jeg grudde meg i et helt år til min, men da jeg var der var legen kjempe venlig og profesjonell, det tok max 5 min i stolen og etterpå innså jeg at det overhodet ikke var noe å være redd eller grue seg for, vondt gjor det heller ikke.

Sefølgelig det var ikke gøy på samme måte som å gå på fest eller finne et verdifult klesplagg på salg, men det var helt ok, ikke negativ opplevelse iallefall.

Skrevet

Her er jeg veldig enig med deg laguna.

Men desverre tror jeg at det vil være politisk selvmord å foreslå noe slikt (annet enn for FrP), fordi du vil bli stemplet som rasist og du vil bli anklaget for forskjellsbehandling mot innvandrere så fort du prøver på noe slikt.

Når politiet i sin tid forsøkte å finne noen av de mange som oppholdt seg ulovelig i Norge (der 99% av dem kommer fra land der hudfargen er noe mørkere enn vår og/eller antrekket bærer preg av en annen kultur), så fikk politiet IKKE lov til å stoppe folk for kontroll pga deres utseende.

Skulle politiet gjennomføre noe slikt, så måtte de kontrollere alle - dvs de måtte kontrollere ca 70 med norsk utseende for hver kontroll av en med utenlandsk utseende.

Og det var selvfølgelig ikke gjennomførbart mtp ressursbruken, og resultatet ble at de som oppholder seg her ulovelig kan gjøre det med vesentlig mindre risiko for å bli opptaget.....

Skrevet

Vi snakka om tissen!

Først sier du at ingen skal få gjøre noe med henne uten at hun selv vil. Og at du vil ha kroppen din i fred. Uten å begrense dette til underlivet.

Så sier du at du vil nekte vaksinering.

Hun skal da vel uansett ikke vaksineres i tissen?

Dessuten vil hun kunne få utslett og plager omkring "tissen", slik alle kan få. Skal hun ikke til lege med det heller, med mindre hun har lyst selv?

Skrevet

Jeg grudde meg i et helt år til min, men da jeg var der var legen kjempe venlig og profesjonell, det tok max 5 min i stolen og etterpå innså jeg at det overhodet ikke var noe å være redd eller grue seg for, vondt gjor det heller ikke.

Sefølgelig det var ikke gøy på samme måte som å gå på fest eller finne et verdifult klesplagg på salg, men det var helt ok, ikke negativ opplevelse iallefall.

Men tenk om du fikk innkallelse for at de skulle se om mannen din var RÅ mot deg....? Hadde ikke du syntes det var krenkende - selv om du syns synd på de som opplever denslags? Syns du ikke det er feil måte å løse et samfunnsproblem på?

Skrevet

Her er jeg veldig enig med deg laguna.

Men desverre tror jeg at det vil være politisk selvmord å foreslå noe slikt (annet enn for FrP), fordi du vil bli stemplet som rasist og du vil bli anklaget for forskjellsbehandling mot innvandrere så fort du prøver på noe slikt.

Når politiet i sin tid forsøkte å finne noen av de mange som oppholdt seg ulovelig i Norge (der 99% av dem kommer fra land der hudfargen er noe mørkere enn vår og/eller antrekket bærer preg av en annen kultur), så fikk politiet IKKE lov til å stoppe folk for kontroll pga deres utseende.

Skulle politiet gjennomføre noe slikt, så måtte de kontrollere alle - dvs de måtte kontrollere ca 70 med norsk utseende for hver kontroll av en med utenlandsk utseende.

Og det var selvfølgelig ikke gjennomførbart mtp ressursbruken, og resultatet ble at de som oppholder seg her ulovelig kan gjøre det med vesentlig mindre risiko for å bli opptaget.....

DEn sjansen tar jeg og sikkert de fleste i Venstre også - - - men det er jo ikke så mange :) hehe

Skrevet

Vi snakka om tissen!

Prinsippet er det samme....

fei1365380229
Skrevet

Helt enig med deg. Mine jenter skal ikke sjekkes som en del av invandringsintegreringen.

Gjest libanon
Skrevet

Nei, personlig har jeg ikke noe mot GU. Men ser ikke poenget i at en liten jente skal på kontroll for noe hun ikke trenger. De må da kunne plukke ut ca dem som er aktuelle, det er ikke så vanskelig.

Undersøkelser av underlivet får man som jente nok av i årenes løp, ingen vits å gjøre det unødig når man er så liten, det koster jo samfunnet penger også vet du. Men vi i Norge er jo forsåvidt vant til å pøse ut penger på innvandrerne og det de er skyld i av kostnader.

Gjest antigüedades
Skrevet

Jo. Forby omskjæring av gutter, og innfør kontroll av alle, både jenter og gutter, da blir det likt for alle, ikke før.

Hvorfor er ikke omskjæring av gutter forbudt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...