Gå til innhold

Sjekke underlivet til småjenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

DEn sjansen tar jeg og sikkert de fleste i Venstre også - - - men det er jo ikke så mange :) hehe

Vi er nok egentlig enige her, selv om det kanskje ikke har sett slik ut til nå.

Jeg ønsket å synliggjøre hva den elendige innvandringspolitikken, det ekstreme likebehandlingsprinsippet og den ekstreme antirasismen faktisk vil måtte føre til i Norge etterhvert - og hva vil vil måtte ofre for å få gjort noe med den utviklingen som raskt skjer her i Norge nå.

Sann mine ord - dette er bare en liten forsmak på hva som må gjennomføres hvis utviklingen skal snus.

Og hvis vi ikke evner å gjøre det nå, så vil det bare være enda større oppofrelser som må til i fremtiden.

Og klarer vi heller ikke det, så vil konsekvensene bli enda værre.

Det er fremover nå vi vil måtte betale prisen for hvor "flinke og snille" vi har vært.

Men det er vi tydligvis ikke villige til. Desverre så må vi - på en eller annen måte.

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

15

• flisa

11

• Babette

6

• mrxx

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Her er jeg veldig enig med deg laguna.

Men desverre tror jeg at det vil være politisk selvmord å foreslå noe slikt (annet enn for FrP), fordi du vil bli stemplet som rasist og du vil bli anklaget for forskjellsbehandling mot innvandrere så fort du prøver på noe slikt.

Når politiet i sin tid forsøkte å finne noen av de mange som oppholdt seg ulovelig i Norge (der 99% av dem kommer fra land der hudfargen er noe mørkere enn vår og/eller antrekket bærer preg av en annen kultur), så fikk politiet IKKE lov til å stoppe folk for kontroll pga deres utseende.

Skulle politiet gjennomføre noe slikt, så måtte de kontrollere alle - dvs de måtte kontrollere ca 70 med norsk utseende for hver kontroll av en med utenlandsk utseende.

Og det var selvfølgelig ikke gjennomførbart mtp ressursbruken, og resultatet ble at de som oppholder seg her ulovelig kan gjøre det med vesentlig mindre risiko for å bli opptaget.....

Det er jo SÅ ille! Snakk om skyte spurv med kanoner da..:-I

Jeg synes det snart måtte kunne være OK å kalle en spade for en spade..Og dermed innse at enkelte ting er overveiende sansynlig i enkelte miljøer,- og langt mindre sannsynlig i andre..

Det har da INGENTING med rasisme å bestille.

Men du har helt rett, det ville nok måte motstand.

Men jeg synes det er tragisk og balleløst at det må være sånn. Dessuten mener jeg at det virker stikk i strid med sin hensikt. Slikt bekjemper ikke rasisme i det hele tatt. Tvert om gir det derimot en del kortinger argumenter de ikke burde ha tilgang på..:-I

laguna1365380434
Skrevet

enig med deg og det er DET som er krenkende - at alle må igjennom dette når det kun skjer i en bestemt kultur. det er i alel fall ikke vanlig i 5.generasjons østfoldinger :)

Nemlig..En kan mistenke østfoldinger for mye underlig, men neppe DET..;-)

mil1365380270
Skrevet

Altså...gutters underliv ble sjekket i 14 års alderen allerede for over 30 år siden, så det er ikke noe nytt at gutter må det. Dere jenter ligger langt etter, så ikke godt å vite gitt hvor diskrimineringen ligger.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så mye verre å sjekke dette på ei jente, enn andre ting ved kroppen vår. I tillegg vil jo en av foreldrene være med også.

Det er forskjell, jeg lover deg! Jeg kan godt stå naken, null problemer med det. Undersøk meg her og der, klem på pupper, vær så god.Men GU, det kvier jeg meg for! Vet ikke hvorfor det er sånn, finnes ikke sjenert og ikke redd for leger.

Gjest printa
Skrevet

Først sier du at ingen skal få gjøre noe med henne uten at hun selv vil. Og at du vil ha kroppen din i fred. Uten å begrense dette til underlivet.

Så sier du at du vil nekte vaksinering.

Hun skal da vel uansett ikke vaksineres i tissen?

Dessuten vil hun kunne få utslett og plager omkring "tissen", slik alle kan få. Skal hun ikke til lege med det heller, med mindre hun har lyst selv?

Jeg forventer at folk holder seg til saken, men jeg kan godt gjenta hva jeg skrev, for deg.

"Det er vanlig at foreldre kan velge om de vil la barna sine vaksineres i dag."

Jeg snakka faktisk om å undersøke jenta mi i tissen, og ikke om hverken blodprøve, vaksine eller noe annet.

Hvis du ønsker å diskutere det, får du starte en ny tråd.

Gjest antigüedades
Skrevet

Her er jeg veldig enig med deg laguna.

Men desverre tror jeg at det vil være politisk selvmord å foreslå noe slikt (annet enn for FrP), fordi du vil bli stemplet som rasist og du vil bli anklaget for forskjellsbehandling mot innvandrere så fort du prøver på noe slikt.

Når politiet i sin tid forsøkte å finne noen av de mange som oppholdt seg ulovelig i Norge (der 99% av dem kommer fra land der hudfargen er noe mørkere enn vår og/eller antrekket bærer preg av en annen kultur), så fikk politiet IKKE lov til å stoppe folk for kontroll pga deres utseende.

Skulle politiet gjennomføre noe slikt, så måtte de kontrollere alle - dvs de måtte kontrollere ca 70 med norsk utseende for hver kontroll av en med utenlandsk utseende.

Og det var selvfølgelig ikke gjennomførbart mtp ressursbruken, og resultatet ble at de som oppholder seg her ulovelig kan gjøre det med vesentlig mindre risiko for å bli opptaget.....

Ganske bra sammenligning og samme tendens. Rettferdig skal det være.

Så kan vi begynne å bøtelegge alle som kjører for fort, det er rettferdig. Eller ingen. Ingen flere stikkprøver, alle eller ingen.

Ikke statuere eksempler mer. Det er urettferdig. Tenk å stille seg opp der hvor de vet folk kjører for fort? Det er urettferdig det.

Tenk å kontrollere noen som erfaringsmessig ikke har rent mel i posen, det er urettferdig det.

Gjest printa
Skrevet

Hvis du lærer henn opp til at hun bestemmer alt over egen kropp, så får hun et problem når hun får hullk i tanna, nei hun vil ikke til tannlegen. Når hun blir syk, nei hun vil ikke til legen, vil ikke ha vaksine osv.

DA sliter hun skjønner du, fordi mamma har sagt jeg ikke trenger gjøre NOE jeg ikke vil. Det er forskjell på ting vet du.

Det er forskjell på ting vet du.

- libanon

Jada, det er jeg klar over! Det er forskjell på tissen og tennene.

Gjest printa
Skrevet

Det er forskjell, jeg lover deg! Jeg kan godt stå naken, null problemer med det. Undersøk meg her og der, klem på pupper, vær så god.Men GU, det kvier jeg meg for! Vet ikke hvorfor det er sånn, finnes ikke sjenert og ikke redd for leger.

Enig med deg. Går heller til tannlegen enn til en GU***

Skrevet

Det er jo SÅ ille! Snakk om skyte spurv med kanoner da..:-I

Jeg synes det snart måtte kunne være OK å kalle en spade for en spade..Og dermed innse at enkelte ting er overveiende sansynlig i enkelte miljøer,- og langt mindre sannsynlig i andre..

Det har da INGENTING med rasisme å bestille.

Men du har helt rett, det ville nok måte motstand.

Men jeg synes det er tragisk og balleløst at det må være sånn. Dessuten mener jeg at det virker stikk i strid med sin hensikt. Slikt bekjemper ikke rasisme i det hele tatt. Tvert om gir det derimot en del kortinger argumenter de ikke burde ha tilgang på..:-I

Som jeg skulle ha sagt det selv.

Vilket jeg vel har gjort i en del tråder om noe tilsvarende her på DOL de siste 3-5 år....:-)

Skrevet

Er det ikke mer prinsippet at det her kun er et problem for innvandrere, så hvorfor skjære alle over en kam?

Hvilken nytte skulle det ha for ei norsk jente å få sjekket underlivet for omskjæring?

Enig i det. Jeg også mener at det bør rettes inn mot de grupper hvor dette er nødvendig. Men vi er altfor redd for at dette skal brukes mot en, noe det helt sikkert blir også.

Men generelt mener jeg at det ikke burde være noen fare ved å sjekke et underliv på ei jente, så lenge det er en fagperson som gjør det sammen med foreldrene.

Skrevet

Gutten eskal sjekke noe som er normalt å sjekke -det samme må de fleste jenter med tid og stunder - spiral, føde barn etc. etc. skal vedde på at vi gjennomgår mye mer undersøkelser i gjennomsnitt enn gutta - så hvis man skal telle etter sånn.....POENGET er at de skal undersøkes for noe som IKKE er normalt -nemlig omskjæring.

Vi har vel ikke vært uenig i det?

Gjest Ramina
Skrevet

Holder med de som ønsker å kalle en spade for en spade.

Det skulle vært som en regel at de som kom fra land hvor omskjæring var tillatt måtte godta at jentungene ble sjekket for dette regelmessig da dette er en ulovlighet i Norge.

Vi er så forbannet hysteriske her i dette landet, så veldig redde for å bli kalt rasister at vi bøyer oss så dypt at norske rygger knekker.

Det er da sånn med andre ting her i landet, at er det mistanke om lovbrudd så blir det holdt et øye med.

Egen mening er at ja, sjekk jentungene fra land hvor dette praktiseres.

Norske og andre jentunger bør selvsakt "spares", så lenge de er fra land hvor ikke dette praktiseres.

Ved blandingsekteskap skal de sjekkes om en av foreldrene er fra land hvor det praktiseres.

Men det er bare min mening da.

Ang. guttunger så er det kanskje litt kinkig siden mange guttunger blir omskjært pga. trang forhud som jo er et medisinsk problem. Men der hadde det jo ikke vært så kinkig å få legene til ikke å gå med på det uten "gyldig grunn" i såfall da.

Så fikk heller folk gjennomføre snitt i edlere organer når de var voksne og kunne bestemme selv.

Men der hadde nok kun mannfolka bitt på, kan ikke forestille meg at et eneste kvinnfolk frivillig ville gjennomført slik vansiring av kjønnsorganet sitt.

Mulig jeg har for liten greie på det.

Skrevet

Skjønner jo godt at dette ikke er noe koselig. Men den type sjekk som skal utføres her er jo ikke en full Gu undersøkelse, så langt jeg har forstått.

F.eks omskjæring ses lett uten at man må opp i en stol og brettes ut.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen med det. Jeg er helt i mot at små jenter skal sjekkes!

Jeg håper og tror, at noe sånt aldri blir gjennomført. Men si at det ble det. Da tenker jeg, -de jentene som faktisk har blitt omskjært. Den eneste erfaringen de har med underlivet sitt er smerte (?). (Blir synsing fra min side) Så skal en lege komme og undersøke det!!

Tenk hvor var man er for underlivet sitt!

Jeg har selv skiftet bleie på småbarn som har vært veldig sår,hatt eksem e.l. og de vegrer seg mot at man skal få vaske de i lang tid etterpå. Hva hvis man da er omskjært? Hadde ikke det gjort saken vondt verre for barnet??

Hva er egentlig planen med det forslaget her? Hva skal de gjøre med jentene som faktisk er omskjært?

Gjest printa
Skrevet

Det skulle vært som en regel at de som kom fra land hvor omskjæring var tillatt måtte godta at jentungene ble sjekket for dette regelmessig da dette er en ulovlighet i Norge.

Vi er så forbannet hysteriske her i dette landet, så veldig redde for å bli kalt rasister at vi bøyer oss så dypt at norske rygger knekker.

Det er da sånn med andre ting her i landet, at er det mistanke om lovbrudd så blir det holdt et øye med.

Norske og andre jentunger bør selvsakt "spares", så lenge de er fra land hvor ikke dette praktiseres.

Ved blandingsekteskap skal de sjekkes om en av foreldrene er fra land hvor det praktiseres.

Ang. guttunger så er det kanskje litt kinkig siden mange guttunger blir omskjært pga. trang forhud som jo er et medisinsk problem. Men der hadde det jo ikke vært så kinkig å få legene til ikke å gå med på det uten "gyldig grunn" i såfall da.

Så fikk heller folk gjennomføre snitt i edlere organer når de var voksne og kunne bestemme selv.

Men der hadde nok kun mannfolka bitt på, kan ikke forestille meg at et eneste kvinnfolk frivillig ville gjennomført slik vansiring av kjønnsorganet sitt.

Pøh, du har en mening iallfall. Det er det som teller for meg.

*s*

mil1365380270
Skrevet

Enig med deg. Går heller til tannlegen enn til en GU***

Borer uten bedøvelse fremfor GU. Hvis jeg skulle trekke, ville jeg heller tatt GU.

Kunne godt tatt GU stående, kanskje med bena litt fra hverandre uten problemer, det er den liggende posisjonen som er utrolig ubehagelig. Æsj, får ekkel følelse i magen bare av å tenke på det ;-)

Gjest Ramina
Skrevet

Pøh, du har en mening iallfall. Det er det som teller for meg.

*s*

He he...henger meg på ;)

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Det finnes norske muslimer, ikke bare pakistanske. Islam er den religionen som vokser mest blant unge norske kvinner.

Det kommer vel helt an på hvordan undersøkelsen utføres hvordan barna tar det, er ikke så gammel selv og hadde nok ikke hatt så store problemer med å sette meg i en gynekologstol dersom jeg var alene med en kvinne, som var venlig og i stand til å utføre oppgaven.

Men dersom det ble slik som når man tok vaksine, alle jentene stilte seg i ring også gikk helsesøster fra person til person, så hadde jeg misslikt det sterkt.

Jeg har lest en god del jenterblader for tennåringer og standard spørsmål til seksualsidene er "mine kjønnslepper er ikke like store" "jeg synest jeg ser på rar ut der nede" osv er dette normalt? Og en slik undrsøkelse er jo en mye bedre bekreftelse på at man er normal en det å lese det i et blad er..

Det er ikke muslimer fra pakistan som driver med kvinnelig omskjäring, men hovedsakelig enkelte land i Afrika. Det finnes også andre land utenfor Afrika (men ikke Pakistan), men tallene er litt usikre.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg syns dette var godt skrevet Ramina =)

Gjest printa
Skrevet

Jeg skjønner ikke vitsen med det. Jeg er helt i mot at små jenter skal sjekkes!

Jeg håper og tror, at noe sånt aldri blir gjennomført. Men si at det ble det. Da tenker jeg, -de jentene som faktisk har blitt omskjært. Den eneste erfaringen de har med underlivet sitt er smerte (?). (Blir synsing fra min side) Så skal en lege komme og undersøke det!!

Tenk hvor var man er for underlivet sitt!

Jeg har selv skiftet bleie på småbarn som har vært veldig sår,hatt eksem e.l. og de vegrer seg mot at man skal få vaske de i lang tid etterpå. Hva hvis man da er omskjært? Hadde ikke det gjort saken vondt verre for barnet??

Hva er egentlig planen med det forslaget her? Hva skal de gjøre med jentene som faktisk er omskjært?

Jeg syns hele forslaget er horribelt, helt borti natta inni h....for jævlig. Jeg blir sint av å lese, høre og bli fortalt at dette kan komme til å bli realitet.

Skjønner ikke hensikten med forslaget. Blir bare sint og forferdet.

Syns vi finner oss i for mye i dette landet. Håper alle som er fra en fremmed kultur og har blitt omskjært får den hjelpen de behøver. Og håper alle som driver med slikt på jenter fra fremmede kulturer i vårt land, blir "landsforvist" på lik linje med kriminelle.

Er forøvrig glad for at Erna Solberg er imot dette forslaget. Men det som skuffer meg, er at SV har gått med på et slikt forslag, og det tilomed sammen med FRP.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...