Gå til innhold

Sjekke underlivet til småjenter?

Anbefalte innlegg

Gjest printa
Skrevet

He he...henger meg på ;)

Enig med M.Angelica, Ramina. Veldig bra skrevet =))

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

15

• flisa

11

• Babette

6

• mrxx

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er jo SÅ ille! Snakk om skyte spurv med kanoner da..:-I

Jeg synes det snart måtte kunne være OK å kalle en spade for en spade..Og dermed innse at enkelte ting er overveiende sansynlig i enkelte miljøer,- og langt mindre sannsynlig i andre..

Det har da INGENTING med rasisme å bestille.

Men du har helt rett, det ville nok måte motstand.

Men jeg synes det er tragisk og balleløst at det må være sånn. Dessuten mener jeg at det virker stikk i strid med sin hensikt. Slikt bekjemper ikke rasisme i det hele tatt. Tvert om gir det derimot en del kortinger argumenter de ikke burde ha tilgang på..:-I

Jeg er enig, vi lever i et balleløst samfunn. Jaggu på tide vi tar det onde ved roten.

Alt skal være så politisk korrekt at alt annet går til helvete.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg syns hele forslaget er horribelt, helt borti natta inni h....for jævlig. Jeg blir sint av å lese, høre og bli fortalt at dette kan komme til å bli realitet.

Skjønner ikke hensikten med forslaget. Blir bare sint og forferdet.

Syns vi finner oss i for mye i dette landet. Håper alle som er fra en fremmed kultur og har blitt omskjært får den hjelpen de behøver. Og håper alle som driver med slikt på jenter fra fremmede kulturer i vårt land, blir "landsforvist" på lik linje med kriminelle.

Er forøvrig glad for at Erna Solberg er imot dette forslaget. Men det som skuffer meg, er at SV har gått med på et slikt forslag, og det tilomed sammen med FRP.

Helt enig!!! Av og til (..eller... egentlig ganske ofte) så skjønner jeg ikke hva norske politikere tenker med!!

Gjest togli
Skrevet

Det er forskjell, jeg lover deg! Jeg kan godt stå naken, null problemer med det. Undersøk meg her og der, klem på pupper, vær så god.Men GU, det kvier jeg meg for! Vet ikke hvorfor det er sånn, finnes ikke sjenert og ikke redd for leger.

Helt enig med deg!!!

Gjest Ramina
Skrevet

Enig med M.Angelica, Ramina. Veldig bra skrevet =))

Neier og takker så pent :)

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg syns dette var godt skrevet Ramina =)

Neier og takker så pent :)

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Er enig i at det er unödvendig å sjekke norske barn som ikke vokser opp i familier der dette er vanlig. Synes heller vi f.eks. kunne bruke de pengene på foregbyggende tiltak o.a.

Gjör meg ellers disse tankene:

Det finnes mange ulike grupper som driver med dette, og det krever mye kunskap for å peke ut de aktuelle. Det finnes land der dette bare gjelder en liten gruppe av befolkningen. Da er det akkurat like urettferdig og unönvendig å undersöke de som ikke har denne kulturen i de landene.

Man kan jo også tenke seg at mennesker som kommer hit lyver om hvor de kommer fra, og på en måten slipper unna.

Ettersom omskjäring skjer ved ulike aldre, bör jo barna gå jevnlig til undersökelse. Hvordan vil det oppleves for disse barna, og også for foreldrene som blir mistenkeliggjort år etter år?

Mange typer av omskjäring er vanskelig eller umulig å se.

Jeg er faktisk usikker på om dette er rette veien å gå for å få bukt med problemet i det hele tatt..Om det virkelig er noe som foreldrene önsker å gjöre mot barna sine, så gjör de det selv om de risikerer straff. Tror jeg da.

Skrevet

Det er jo SÅ ille! Snakk om skyte spurv med kanoner da..:-I

Jeg synes det snart måtte kunne være OK å kalle en spade for en spade..Og dermed innse at enkelte ting er overveiende sansynlig i enkelte miljøer,- og langt mindre sannsynlig i andre..

Det har da INGENTING med rasisme å bestille.

Men du har helt rett, det ville nok måte motstand.

Men jeg synes det er tragisk og balleløst at det må være sånn. Dessuten mener jeg at det virker stikk i strid med sin hensikt. Slikt bekjemper ikke rasisme i det hele tatt. Tvert om gir det derimot en del kortinger argumenter de ikke burde ha tilgang på..:-I

helt enig!

Skrevet

Enig i det. Jeg også mener at det bør rettes inn mot de grupper hvor dette er nødvendig. Men vi er altfor redd for at dette skal brukes mot en, noe det helt sikkert blir også.

Men generelt mener jeg at det ikke burde være noen fare ved å sjekke et underliv på ei jente, så lenge det er en fagperson som gjør det sammen med foreldrene.

Det er det vel helle ringen som mener. Det hender jo at småjenter også må ta en slik udnersøkelse. - jeg datt ned på en skistav i en alder av 9.....blødde som en gris - men turte ikke si det hjemme. DET hadde mine jenter turt og til legen hadde de måttet også. :)

Skrevet

Er enig i at det er unödvendig å sjekke norske barn som ikke vokser opp i familier der dette er vanlig. Synes heller vi f.eks. kunne bruke de pengene på foregbyggende tiltak o.a.

Gjör meg ellers disse tankene:

Det finnes mange ulike grupper som driver med dette, og det krever mye kunskap for å peke ut de aktuelle. Det finnes land der dette bare gjelder en liten gruppe av befolkningen. Da er det akkurat like urettferdig og unönvendig å undersöke de som ikke har denne kulturen i de landene.

Man kan jo også tenke seg at mennesker som kommer hit lyver om hvor de kommer fra, og på en måten slipper unna.

Ettersom omskjäring skjer ved ulike aldre, bör jo barna gå jevnlig til undersökelse. Hvordan vil det oppleves for disse barna, og også for foreldrene som blir mistenkeliggjort år etter år?

Mange typer av omskjäring er vanskelig eller umulig å se.

Jeg er faktisk usikker på om dette er rette veien å gå for å få bukt med problemet i det hele tatt..Om det virkelig er noe som foreldrene önsker å gjöre mot barna sine, så gjör de det selv om de risikerer straff. Tror jeg da.

Ja, for de oppdager jo KUN de tilfellene der hvor ugjerningen allerede har skjedd....

Skrevet

Helt enig!!! Av og til (..eller... egentlig ganske ofte) så skjønner jeg ikke hva norske politikere tenker med!!

det er jo fanken meg SKUMMELT når det er noe som SV og FrP er ENIGE om!

Skrevet

Jo. Forby omskjæring av gutter, og innfør kontroll av alle, både jenter og gutter, da blir det likt for alle, ikke før.

Hvorfor er ikke omskjæring av gutter forbudt?

Det forundrer meg også. Jeg er også for en "konfirmasjonsalder" på 18 år jeg - Da er man myndig og kan selv velge hvilke livssyn man vil tilhøre. det skulle vært forbudt for foreldre å melde ungene sine inn i Kirken eller HumanEtisk Forbund.

Skrevet

Det er forskjell på ting vet du.

- libanon

Jada, det er jeg klar over! Det er forskjell på tissen og tennene.

da skulle du se det kraterer jeg har i munnen etter tann - kunne nesten tatt feil jeg....hehe

Gjest printa
Skrevet

da skulle du se det kraterer jeg har i munnen etter tann - kunne nesten tatt feil jeg....hehe

*ler*

laguna1365380434
Skrevet

Det forundrer meg også. Jeg er også for en "konfirmasjonsalder" på 18 år jeg - Da er man myndig og kan selv velge hvilke livssyn man vil tilhøre. det skulle vært forbudt for foreldre å melde ungene sine inn i Kirken eller HumanEtisk Forbund.

Jeg er forsåvidt enig med deg..Det er noe stort tullat foreldrene skal kunne velge om gutter skal få lov tilå beholde hetta eller ikke;)

MEN jeg synes det blir tullete å trekke frem i akkurat DENNE diskusjonen, da jeg synes det setter fokus på igjen den etter min menning litt tøysete "likebehandling fremfor alt" ideologien i stedet for å ha fokus der den burde være..

Og i dette tilfellet synes jeg fokuset bør være på jenter av relevant utenlandsk opprinnelse, fordi omskjæring tross alt har langt skumlere og alvorlige konsekvenser for jentene, og fordi etnisiteten er helt sentral for hele problemstillingen.

Derfor synes jeg det er helt greit i dette tilfellet å "forskjellsbehandle" både etter kriterier om kjønn og etter kriterier opprinnelse!

:-)

Gjest antigüedades
Skrevet

Burde være slik. Unger er små mennesker, frie og med rettigheter. Samfunnet burde beskytte dem mot utidige foranstaltninger.

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Ja, for de oppdager jo KUN de tilfellene der hvor ugjerningen allerede har skjedd....

Ja for jentene er det for sent å gjöre noe..og jeg vet sannelig ikke om det vil hjelpe stort for dem om mamma eller pappa kommer i fengsel i tillegg..

mil1365380270
Skrevet

Ja for jentene er det for sent å gjöre noe..og jeg vet sannelig ikke om det vil hjelpe stort for dem om mamma eller pappa kommer i fengsel i tillegg..

Men det skremmer kanskje naboen fra å gjøre det samme?

Hvis mannen din fikk datteren deres omskjært, ville du at han skulle slippe straff for at ungen ikke skulle miste faren?

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Men det skremmer kanskje naboen fra å gjøre det samme?

Hvis mannen din fikk datteren deres omskjært, ville du at han skulle slippe straff for at ungen ikke skulle miste faren?

Jeg er for at omskjäring er straffbart. Ville bare få fram at det finnes ingen "vinnere", selv om den skyldige blir tatt.

Den som har begått en straffbar handlig skal selvfölgelig få straff. Men jeg er faktisk usikker på om det har en prevantiv virkning, ettersom det er en såpass sterk kultur. Det er kulturen og tenkemåten som man bör fokusere på å forandre tror jeg.

Gjest printa
Skrevet

Prinsippet er det samme....

Prinsipper er ikke interessant, i en slik diskusjon. Beklager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...