Gå til innhold

Sjekke underlivet til småjenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet det, og nå er jeg ferdig!

Føler meg ikke tilfreds med å fortsette denne intetsigende diskusjonen, med hverken deg eller noen andre.

Dumt for deg at du ikke får de svarene du vil.

Hehe, da kan jeg skrive hva jeg vil, for jeg vet at du ikke gidder å svare.

Er det ikke fare for at ei lita jente som har lært at underlivet er så privat at heller ikke legen skal se det - vil få en meget høy terskel for å oppsøke helsevesenet med underlivsplager og kontroller når hun blir ungdom/voksen?

• Svar 115
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

15

• flisa

11

• Babette

6

• mrxx

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg bare ler*

Hm..?

Virker som om du ikke vet hva positivisme er... Og da var det rimelig uinteressant det du skrev.

Skrevet

Ja, jeg vet det, og nå er jeg ferdig!

Føler meg ikke tilfreds med å fortsette denne intetsigende diskusjonen, med hverken deg eller noen andre.

Dumt for deg at du ikke får de svarene du vil.

Det er vel heller dumt for deg at du ikke møter den støtten du tydligvis hadde forventet på den oppdragelsen du gir ditt barn.

Men din reaksjon er vel ganske vanlig for en som er svar skyldig.....

Gjest printa
Skrevet

Hehe, da kan jeg skrive hva jeg vil, for jeg vet at du ikke gidder å svare.

Er det ikke fare for at ei lita jente som har lært at underlivet er så privat at heller ikke legen skal se det - vil få en meget høy terskel for å oppsøke helsevesenet med underlivsplager og kontroller når hun blir ungdom/voksen?

Så tar vi det da den dagen kommer.

Jeg liker også å skrive, men syns ikke du også at denne diskusjonen nå begynner å gå vel langt? Hmm ??

Jeg skulle gjerne jobba litt, men så blir jeg så nysgjerrig på alle svarene jeg får fra dere. Så svarer jeg litt selv også, og ser at diskusjonen bare fortsetter.

Men, som jeg har sagt: Jeg går ikke videre inn i denne diskusjonen. Jeg har ikke problemer utover at jeg ikke forstår forlaget til FRP og SV, og gjør meg noen refleksjoner rundt det.

En utvidet diskusjon om meg og mitt privatliv, det har jeg ikke tenkt å utbrodere noe videre her på DOL. Håper jeg kan møte forståelse for det.

Gjest printa
Skrevet

Det er vel heller dumt for deg at du ikke møter den støtten du tydligvis hadde forventet på den oppdragelsen du gir ditt barn.

Men din reaksjon er vel ganske vanlig for en som er svar skyldig.....

Her du oppskriften på den gode barneoppdragelse?

Noenganger kan det bare være lurt å ikke gå noe dypere inn i en diskusjon. Når diskusjonen til gjengjeld begynner å dreie seg i retning personangrep, da er det best å gi seg.

Skrevet

Så tar vi det da den dagen kommer.

Jeg liker også å skrive, men syns ikke du også at denne diskusjonen nå begynner å gå vel langt? Hmm ??

Jeg skulle gjerne jobba litt, men så blir jeg så nysgjerrig på alle svarene jeg får fra dere. Så svarer jeg litt selv også, og ser at diskusjonen bare fortsetter.

Men, som jeg har sagt: Jeg går ikke videre inn i denne diskusjonen. Jeg har ikke problemer utover at jeg ikke forstår forlaget til FRP og SV, og gjør meg noen refleksjoner rundt det.

En utvidet diskusjon om meg og mitt privatliv, det har jeg ikke tenkt å utbrodere noe videre her på DOL. Håper jeg kan møte forståelse for det.

Ja, jeg skjønner at du ike vil utbrodere ditt privatliv.

Det er standpunktene dine jeg tar utgangspunkt i. Jeg er ikke interessert i hvordan du og datteren din har det eller hvordan du oppdrar henne. Det blir din sak.

Du sier du vil ta det den dagen det dukker opp.

Men tror du ei jente på 18 år vil gå til mamma hvis hun har mistanke om herpes? (Eksempelet var tatt helt ut av lufta). Det tror ikke jeg.

Gjest printa
Skrevet

Ja, jeg skjønner at du ike vil utbrodere ditt privatliv.

Det er standpunktene dine jeg tar utgangspunkt i. Jeg er ikke interessert i hvordan du og datteren din har det eller hvordan du oppdrar henne. Det blir din sak.

Du sier du vil ta det den dagen det dukker opp.

Men tror du ei jente på 18 år vil gå til mamma hvis hun har mistanke om herpes? (Eksempelet var tatt helt ut av lufta). Det tror ikke jeg.

*takk for det*

Når jenta blir 18 år, da har hun forhåpentligvis fått seg noen gode venninder som kan være til hjelp for henne. Ikke alltid mamma er den rette å spørre om råd i den alderen.

Mamman min var iallfall ikke den første jeg henvendte meg til i den alderen, med slike spørsmål.

Skrevet

Her du oppskriften på den gode barneoppdragelse?

Noenganger kan det bare være lurt å ikke gå noe dypere inn i en diskusjon. Når diskusjonen til gjengjeld begynner å dreie seg i retning personangrep, da er det best å gi seg.

Da bør du vel gi deg da:-)

Gjest printa
Skrevet

Da bør du vel gi deg da:-)

*ja,jeg gir meg*

Ikke noe vits i å diskutere at vi er uenig iallfall? ;-)

Skrevet

*ja,jeg gir meg*

Ikke noe vits i å diskutere at vi er uenig iallfall? ;-)

he-he....uenige skal man kunne være uten å bli uvenner!

Ha en god dag videre:-)

Gjest printa
Skrevet

he-he....uenige skal man kunne være uten å bli uvenner!

Ha en god dag videre:-)

Jupp. Det syns jeg også.

*ha det fint du også*

petter smart
Skrevet

Du ga meg en god latter i dag, det skal du ha :-)

Gjest printa
Skrevet

Du ga meg en god latter i dag, det skal du ha :-)

*takk*

Jeg er ikke så verst allikevel.

Den største gleden man kan ha, er å gjøre andre glad.

Flott!

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Så nok en gang skal vi vise forståelse og heller se vekk?

Det er jo ganske lett å se hvordan det går når vi ikke setter krav - og ei heller noen makt bak kravene....

Det blir som med barneoppdragelse. Får det ingen konsekvenser så gir de likevel bare f....og gjør som de selv vil.

Hvordan du tolket det jeg skrev til at jeg mener at vi bör vise forståelse og se vekk er meg en stor gåte..

Jeg mener bare at det kan väre problematisk å peke ut akkurat hvem som skal gjennomgå en sånn undersökelse, samt at det kanskje ikke har en preventiv virkning med straff ettersom mange sikkert finner smutthull, og gjör som de vil uansett.

Men selvfölgelig skal man straffes om man lemlester og torturerer mennesker. Forsökte bare å löfte fram andre aspekter ved denne saken også.

Skrevet

Hvordan du tolket det jeg skrev til at jeg mener at vi bör vise forståelse og se vekk er meg en stor gåte..

Jeg mener bare at det kan väre problematisk å peke ut akkurat hvem som skal gjennomgå en sånn undersökelse, samt at det kanskje ikke har en preventiv virkning med straff ettersom mange sikkert finner smutthull, og gjör som de vil uansett.

Men selvfölgelig skal man straffes om man lemlester og torturerer mennesker. Forsökte bare å löfte fram andre aspekter ved denne saken også.

Problemet er jo at så mange alltid finner "gode" grunner til hvorfor foreslåtte tiltak ikke kan/bør gjennomføres - og derfor blir heller aldri noe gjort.

Og utviklingen fortsetter til....?

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Problemet er jo at så mange alltid finner "gode" grunner til hvorfor foreslåtte tiltak ikke kan/bør gjennomføres - og derfor blir heller aldri noe gjort.

Og utviklingen fortsetter til....?

Joda du har et poeng der, men det er jo galt å gjennomföre noe bare for å gjennomföre også. Man bör jo har en viss garanti for at det fungerer.

Ellers er jo risikoen at et stort antall jenter blir undersökt år etter år, uten at det blir resultater av det.For meg er ihvertfall det bortkastete ressurser og unödvendig "lidelse" for de aktuelle barna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...