123hopp Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Hei!Jeg har i lengre tid hvert plaget av noe hvitaktig belegg som kan minne om flass, bare fyldigere, både under forhuden, på penishodet og over hele pungen. Jeg har allerede vært til allmenn lege med dette flere ganger... fikk først beskjed om at det sannsynligvis var sopp og fikk anbefalt clotrimazol, uten særlig effekt. Deretter ble jeg anbefalt lamisil, og jeg prøvde også ut canesten. Begge uten særlig effekt..........Så ble det tatt prøver av dette belegget og sent til dyrkning, da fikk jeg beskjed om at det eneste dem fant var en bakterie som er helt normal i dette området. Det var ikke så mye mer å gjøre enn å vente, så ville det sannsynligvis gå vekk av seg selv.............. Dette er nå 6mnd siden, og jeg vil snarere si at tilstanden er blitt værre, enn bedre :/ Det er ikke spesielt plagsomt i form av kløe eller andre fysiske plager, men jeg finner det svært sjenerende og plagsomt på den måten.. dessuten føles ikke huden på pungen helt som den skal, den er liksom veldig klissete og virker rødere enn den skal tror jeg...............Det jeg altså lurer på, er om denne tilstanden virkelig kan være NORMAL??! Og det er ingenting jeg kan gjøre for å få det bort?? jeg kan ikke fatte og begripe at dette kan være normalt? Selv om jeg vasker bort belegget, så kommer det veldig raskt tilbake igjen, og et kan være ganske så mye av det til tider, mye mer enn at det kunne være hud som flasset av............... Håper du/dere har et godt svar til meg, om dette virkelig kan være normalt, og hva jeg evt. kan/burde gjøre...? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187158-belegg-p%C3%A5-pungenpenis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Har ikke greie på hva det kan være i det hele tatt. Men det er vel i slike tilfeller det er greit å få en second opinion kanskje. Slik kan det jo ikke være meningen at du skal gå. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187158-belegg-p%C3%A5-pungenpenis/#findComment-1284303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 Hei, dersom sopp og bakterieinfeksjon er utelukket med skikkelig prøvetaking (det skal skrapes av hud til dyrkning for sopp; bakteriepinner er kun for gjærsopp!), skyldes plagene dine noe annet. Fuktighet og rødme kan vær eksemer, som krever behandling med kortisonkremer. Psoriasis er uvanlig på pungen, men det kan forekomme. Det finnes også andre, mer sjeldne hudlidelser, som bør utelukkes. Du er plaget, og fastlegen din har ikke funnet helt ut av dette. Jeg synes derfor du burde spørre om en henvisning til hudlege. Dette høres ikke helt "normalt" ut. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187158-belegg-p%C3%A5-pungenpenis/#findComment-1289399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.