Gå til innhold

tørking i tørketrommel

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25
Skrevet

Er det vanlig at klærne skal bli så varme at det nesten ikke går an å ta i de? Tok ut lofilteret for å tømme dette for lo og det var svinaktig varmt, brant meg litt. Er det vanlig at det skal bli så varmt?

Tror jeg lar maskina avkjøle seg litt før jeg tørker neste lass.

Fortsetter under...

mil1365380270
Skrevet

Vår blir ikke så varm. Har du sjekket at luften går ut, at det ikke er tett etter filteret?

Gjest trultemor25
Skrevet

Vår blir ikke så varm. Har du sjekket at luften går ut, at det ikke er tett etter filteret?

Det blir grisevarmt inne på badet også

Gjest josefine 1
Skrevet

Ikke i vår tørketrommel. Er det første gang du bruker den ? Har det vært det tidligere da ?

MEN en gang her så var klæra kjempevarme, varsellyden om at klæra var tørre startet heller ikke.

Bare klæra på toppen var knusktørre, mens de i bånn var fuktige.

Det viste seg at reima rundt selve trommelen hadde røket, så da gemalen byttet den var klæra normalt tørre igjen.

mil1365380270
Skrevet

Det blir grisevarmt inne på badet også

Har du kondenstrommel, skal du sikkert vaske kjøleribbene, har du gjort det? Kan ikke noe om det her, bare for å ha sagt det :-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Varmt på badet/rommet der den står blir det.

Prøv å rengjøre kondenseneheten. Hjelper ikke det må du lokalisere hvor tempraturføleren sitter, og ta en titt på den.

Annonse

Skrevet

Min blir også varm, synes det er en selvfølge jeg, den bruker jo en EKSTREM temperatur på å tørke klærne..

Men jeg har ett sånn skåneprogram på min, hvor den bruker lengre tid, men er mer skånsom og bruker mye lavere temperatur. Bruker stort sett den jeg, sliter ikke så mye på klærne heller.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Min blir også varm, synes det er en selvfølge jeg, den bruker jo en EKSTREM temperatur på å tørke klærne..

Men jeg har ett sånn skåneprogram på min, hvor den bruker lengre tid, men er mer skånsom og bruker mye lavere temperatur. Bruker stort sett den jeg, sliter ikke så mye på klærne heller.

Sikkert rett. Vaskesjefen er i gang med tørking.

Og varme er de.

Gjest josefine 1
Skrevet

Varmt på badet/rommet der den står blir det.

Prøv å rengjøre kondenseneheten. Hjelper ikke det må du lokalisere hvor tempraturføleren sitter, og ta en titt på den.

Når det er på tide at kondensenheten skal vaskes/renses, så går ikke tørketrommelen min i dethele tatt.

Jeg tror heller det er selve drivreima til trommelen som har røket.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Når det er på tide at kondensenheten skal vaskes/renses, så går ikke tørketrommelen min i dethele tatt.

Jeg tror heller det er selve drivreima til trommelen som har røket.

Det høres jo når den slutter å elte klær.

Hun er vel ikke døv?:-)

Gjest josefine 1
Skrevet

Det høres jo når den slutter å elte klær.

Hun er vel ikke døv?:-)

Trommelen stopper ikke om reima er røket, den durer å går for det.

Så neida, du trenger ikke være døv om det er den.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Da må det være reim til vifta på din trommel.

Uansett dette skal et overopphetningsvern ta seg av.

Gjest antigüedades
Skrevet

Dæffor blir klærne ustlitt og vasne så fort, de tåler ikke den høye temperaturen.

Ikke særlig konsekvent å vaske dem på 30, og så tørke dem på 120 grader? De tåler ikke 120 grader. Ikke bomull heller.

Annonse

Gjest trultemor25
Skrevet

Har du kondenstrommel, skal du sikkert vaske kjøleribbene, har du gjort det? Kan ikke noe om det her, bare for å ha sagt det :-)

Nei, har ikke gjort det, det må jeg prøve. Hvis jeg skjønner åssen jeg skal gjøre det. :)

Gjest trultemor25
Skrevet

Tøyet snurrer rundt inni der, så da har den vel ikke røket?

Gjest trultemor25
Skrevet

Dæffor blir klærne ustlitt og vasne så fort, de tåler ikke den høye temperaturen.

Ikke særlig konsekvent å vaske dem på 30, og så tørke dem på 120 grader? De tåler ikke 120 grader. Ikke bomull heller.

Nå tørker jeg bare sokker og truser, slitne t-skjorter, sengetøy og håndklær da.

Gjest josefine 1
Skrevet

Nei da har den ikke røket.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Sikkert ikke no gæærn med den. Det lukter vel ikke svidd?:-)

Gjest trultemor25
Skrevet

Sikkert ikke no gæærn med den. Det lukter vel ikke svidd?:-)

Nei, blir bare innmari varmt. Men nå hadde jeg tørka i 2 omganger rett etterhverandre i stad da. Kanskje derfor den ble så varm?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Nei, blir bare innmari varmt. Men nå hadde jeg tørka i 2 omganger rett etterhverandre i stad da. Kanskje derfor den ble så varm?

Den skal nok være så varm på full varme.

Forsøk skånetemp. om du syns den er for varm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...