Gå til innhold

tørking i tørketrommel

Anbefalte innlegg

Gjest engel 49+
Skrevet

Nei, har ikke gjort det, det må jeg prøve. Hvis jeg skjønner åssen jeg skal gjøre det. :)

ta ut en dings og spyle den. Står i bruksanvisningen hvis du har den.

Fortsetter under...

mil1365380270
Skrevet

Nei, har ikke gjort det, det må jeg prøve. Hvis jeg skjønner åssen jeg skal gjøre det. :)

Hos oss dytter vi ned en knapp i døren, også åpnes dekselet. Kondensenheten har et håndtak som vippes opp, også kan den dras ut.

Gjest kondensenhet
Skrevet

ta ut en dings og spyle den. Står i bruksanvisningen hvis du har den.

det er den kondensenheten vi har skrevet om det

Kizza1365380506
Skrevet

Når klærene blir så varme som du beskriver må du ikke bare kaste dem oppi en balje eller noe. En brann i Bergen startet i en bag med noen klær som kom rett fra en tørketrommel og bare var hivt oppi. Men var det "bare" selve trommelen som ble varm ville jeg nok ha sjekket om det var satt seg noe lo fast inni maskinen.

Mvh

Skrevet

Jeg fikk brann i min tørketrommel etter at termostaten hadde gått i stykker. Så hvis ikke tøyet pleier å være så varmt så hadde jeg nok fått noen til å kikke på den.

Jeg synes ikke tøyet blir såååå varmt.

Skrevet

Det er vanlig at de blir veldig varme. Det viktigste er faktisk at du fjerner lo fra lofilteret ETTER HVER TØRK. Det er gjennom luftgjennomstrømmingen man får den eneste formen for avkjøling i en tørketrommel

Annonse

Gjest trultemor25
Skrevet

Det er vanlig at de blir veldig varme. Det viktigste er faktisk at du fjerner lo fra lofilteret ETTER HVER TØRK. Det er gjennom luftgjennomstrømmingen man får den eneste formen for avkjøling i en tørketrommel

Ja, jeg er flink til å fjerne loa, så det er ikke det det står på.

Skrevet

Ja, jeg er flink til å fjerne loa, så det er ikke det det står på.

Hvis du tar ut tøyet rett etter det at trommelen stopper er det veldig varmt.

Jeg har en trommel med elektronisk sensor som måler fuktigheten i tøyet og stopper når den er ferdig med programmet som er valgt (skaptørt, stryketørt osv), men det blir jo uansett veldig varmt og fuktig luft i vaskerommet. Hvis jeg ikke tar ut tøyet med en gang fortsetter den å tromle i intervaller UTEN varme, og da plukker jeg ut tøyet litt mer temperert eller kaldt avhengig av hvor lenge den går. Go-go elektronisk sensor!

Gjest trultemor25
Skrevet

Hvis du tar ut tøyet rett etter det at trommelen stopper er det veldig varmt.

Jeg har en trommel med elektronisk sensor som måler fuktigheten i tøyet og stopper når den er ferdig med programmet som er valgt (skaptørt, stryketørt osv), men det blir jo uansett veldig varmt og fuktig luft i vaskerommet. Hvis jeg ikke tar ut tøyet med en gang fortsetter den å tromle i intervaller UTEN varme, og da plukker jeg ut tøyet litt mer temperert eller kaldt avhengig av hvor lenge den går. Go-go elektronisk sensor!

Så fancy er ikke min. Jeg har kun to innstillinger på den, det er enten av eller på. Så er det sånn tidsinnstilling, at den tørker til tida har gått ut, ikke til det er tørt eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...