Gå til innhold

Noen lærere som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg har glemt hvor mange vekttall man får etter endt allmennlærerutdanning.. Jeg tok lærerutdanningen da det var treårig utdanning. Har pedagogisk teori og praksis, kvartårsutdanninger i kristendomskunnskap med livssynsorientering, matematikk og forming. I fagene norsk litteratur (nynorsk) og språk (bokmål) og samfunnsfag har jeg halvårsenheter.

Jeg tok lærerutdanninga på begynnelsen av 90-tallet.

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Et års fullt studie var 20 vekttall, så om du har full 3-årig utdanning og ikke noe ekstra blir det 60 vekttall.

I våre dagers studiepoeng er et års studie 60 poeng. Så da tilsvarer ditt gamle studie 180 studiepoeng.

Gjest togli
Skrevet

Et års fullt studie var 20 vekttall, så om du har full 3-årig utdanning og ikke noe ekstra blir det 60 vekttall.

I våre dagers studiepoeng er et års studie 60 poeng. Så da tilsvarer ditt gamle studie 180 studiepoeng.

Yess, det var 60 vt jeg syntes å huske, så det stemmer nok!

Takk :-)

Skrevet

Jeg var nettopp inn på skolesiden vår for å sjekke, og det var 240.

Gjest Timari
Skrevet

Hei togli, har desverre ikke peiling på det du spør om men jeg lurte på om du hadde peiling på noe av det jeg lurte på.

Skriver på oppgaven min om døve nå, og er ganske så forvirret etter å ha snakket med folk som står på helt forskjellige sider i CI-striden.

Det jeg lurer på er; er døve elevene som går på lokalskolen istedenfor døveskole helt tegnspråklige? Eller har de lært noe talespråk pga CI? Leser en artikkkel om såkalte "inkluderingsformer" for døve elever og jeg lurer på om det også inkluderer de elevene som ikke har taleoppfattelse. Jeg kan ikke akkurat se at de får noe sosialt liv av å være på en skole med bare hørende?

vet du noe om det?

mvh

Gjest togli
Skrevet

Sikkert 240 _studiepoeng_ det da.

Takk:-)

Gjest togli
Skrevet

Hei togli, har desverre ikke peiling på det du spør om men jeg lurte på om du hadde peiling på noe av det jeg lurte på.

Skriver på oppgaven min om døve nå, og er ganske så forvirret etter å ha snakket med folk som står på helt forskjellige sider i CI-striden.

Det jeg lurer på er; er døve elevene som går på lokalskolen istedenfor døveskole helt tegnspråklige? Eller har de lært noe talespråk pga CI? Leser en artikkkel om såkalte "inkluderingsformer" for døve elever og jeg lurer på om det også inkluderer de elevene som ikke har taleoppfattelse. Jeg kan ikke akkurat se at de får noe sosialt liv av å være på en skole med bare hørende?

vet du noe om det?

mvh

De døve elevene som går integrert i hørende skoler er nok like sammensatte som de som går på døveskoler. Noen har CI som de har bra utbytte av og andre CI uten særlig utbytte. Noen har delvis talespråk selv om de ikke har CI og andre har ikke talespråk i det hele tatt. Det er selvsagt vanskelig for de aller fleste døve å fungere godt sosialt i hørende skole. Heldigvis får de korttidsopphold på døveskole en-to ganger i året. I tillegg møter de kanskje døve på fritiden, noe som hjelper på. Men lett er det ikke - og det kan jeg skrive under på ;-)

Skrevet

Sikkert 240 _studiepoeng_ det da.

Takk:-)

Øhhh. Ja. Det var det, ja. :-)

Gjest togli
Skrevet

Øhhh. Ja. Det var det, ja. :-)

Ellers hadde jeg nok kvalifisert for professoryrket og vel så det ;-)

Skrevet

Ellers hadde jeg nok kvalifisert for professoryrket og vel så det ;-)

Høres fint ut... :-)

Lykke til med studiene!

Gjest togli
Skrevet

Høres fint ut... :-)

Lykke til med studiene!

Neiiida, jeg er ferdig å studere for mange år siden jeg. Måtte bare vite det med vekttall/studiepoeng i og med at jeg skal jobbe på en høyskole :-)

Men takk for omtanken likevel ;-)

Skrevet

240 er antall studiepoeng i 4-årig utdanning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...