Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattungene til min kjære katt er begynt å bli store nå..

Og jeg lurer på når man skal gi dem bløtt kattefor og slike ting? vanlig melk..

Og er det noe annet jeg må tenke på?

Finnes det noen sider om slikt kattunge stell?

Gjest togli
Skrevet

Du må ikke gi dem vanlig melk, det får de bare diare av...

Du kan evt kjøpe kattemelk.

Mange sverger kun til tørrfor til katten. De får ofte dårlige tenner av boksemat. Gi katten vann til daglig og kanskje bittelitt fløte til lørdagskosen ;-)

Katta vår elsket tunfisk på boks, så det fikk hun innimellom.

Gjest cattery
Skrevet

Du må ikke gi dem vanlig melk, det får de bare diare av...

Du kan evt kjøpe kattemelk.

Mange sverger kun til tørrfor til katten. De får ofte dårlige tenner av boksemat. Gi katten vann til daglig og kanskje bittelitt fløte til lørdagskosen ;-)

Katta vår elsket tunfisk på boks, så det fikk hun innimellom.

Bare ikke gi for mye tunfisk. Det er ikke bra for nyrene.

Tunfisk på boks er veldig salt. Salt i store mengder er ikke sunt hverken for oss eller dyra våre. Katter elsker som regel tunfisk på boks - selv om det inneholder mye salt. Fersk tunfisk er som annen fersk fisk.

Mange katter får urinveisproblemer når de får tunfisk på boks.

Gjest togli
Skrevet

Bare ikke gi for mye tunfisk. Det er ikke bra for nyrene.

Tunfisk på boks er veldig salt. Salt i store mengder er ikke sunt hverken for oss eller dyra våre. Katter elsker som regel tunfisk på boks - selv om det inneholder mye salt. Fersk tunfisk er som annen fersk fisk.

Mange katter får urinveisproblemer når de får tunfisk på boks.

Uups, katta vår hadde urinveisinfeksjon en gang... Ante ikke at tunfisk kanskje kunne være skadelig

*dårlig samvittighet*

Skrevet

Syntes det ble mye "du må ikke gi..." her da...så skal prøve å varte opp med en "du kan prøve å gi..".

ikke noe vits i å tenke "DEN dagen skal de begynne å spise" eller "når de er SÅ gamle skal de begynne å spise".. ikke noe vits å planlegge sånn. De nipper til maten når de er klare og spiser det meste. Men lurt å gi noe "lettspist" i begynnelsen når du ser de begynner å bli interessert i det mora spiser. Fx boxmat og kokt fisk.

Gjest svaksterk
Skrevet

Uups, katta vår hadde urinveisinfeksjon en gang... Ante ikke at tunfisk kanskje kunne være skadelig

*dårlig samvittighet*

:-)

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det jeg... hun kunne jo fått det av helt andre grunner dah! :)

ha en fin kveld

Gjest togli
Skrevet

:-)

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det jeg... hun kunne jo fått det av helt andre grunner dah! :)

ha en fin kveld

Får satse på det, ja :-/

Iallefall kjekt å vite før vi skal hente vår nye lille kattunge etter ferien :-)

Gjest svaksterk
Skrevet

Får satse på det, ja :-/

Iallefall kjekt å vite før vi skal hente vår nye lille kattunge etter ferien :-)

Så gøy med en ny kattunge. Min katt skal føde neste uke en gang, så jeg får hendene fulle denne sommeren :-) Gleder meg.

Lykke til med kattungen i høst.

Gjest togli
Skrevet

Så gøy med en ny kattunge. Min katt skal føde neste uke en gang, så jeg får hendene fulle denne sommeren :-) Gleder meg.

Lykke til med kattungen i høst.

Takk for det:-)

Husker godt den sommeren vi hadde seks nyfødte kattunger i hus! Travelt, men du verden så moro!

Ungene kan nesten ikke vente på å få hente "Kattja" :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...