Gjest Har nettopp kjøpt hus! Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Hva er ca pris på jotun-maling til å bruke innendørs? Hvor mye maling trenger jeg på 250 kvm, når jeg skal male 3 strøk? 0 Siter
Gjest snekkerbuksen Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg malte leiligheten i fjor, og mener at jeg betalte mellom 250-300 kr for et 3-liters spann med Jotun (Lady veggmaling). 3 liter holder til ca. 10 kvm (8-12 kvm, avhengig av underlaget). Så da kan du jo selv regne ut. Maling er dyrt! Men prisene varierer ganske mye, så det lønner seg å ringe litt rundt. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Denne malingskalkulatoren er forbløffende nøyaktig, brukte den da jeg pusset opp stua og det stemte så å si på desiliteren. ;o) http://www.coop.no/ncms.aspx?id=4BEEAB07-BDA3-4342-8AF6-C1E968D8EE0A 0 Siter
Gjest sol og regn Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Det er helt umulig å si, fordi det finnes forskjellige malingstyper til forskjellige underlag. Hvis jeg sier 170,- kr for en liter som rekker 8-12m så ville det alikevel ikke stemme. Det er billigere å kjøpe i større emballasje og kampanjer på maling kjøres hele tiden hvor man kan gjøre div. kupp. Treverk, platevegg, glassfiber osv., trenger ulike malingstyper og kvaliteter. Er man på jakt etter slitesterk maling eller maler du om annet hvert år og trenger ikke noe annet enn billigmaling? Hele tiden forandrer prisene seg etter produktene. Så det er helt umulig å si til deg her hva det vil koste og hvor mye du vil bruke. Skal du ha et godt svar må du utdype hvert enkelt rom utifra det jeg har fortalt deg nå. Gå til nærmeste interiørbutikk og fortell hvordan du ønsker det så kan de gi deg et ferdig skrevet tilbud som du kan forholde deg til!!! Lykke til, du har en svær sommerjobb forann deg... 0 Siter
Gjest snekkerbuksen Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Det er helt umulig å si, fordi det finnes forskjellige malingstyper til forskjellige underlag. Hvis jeg sier 170,- kr for en liter som rekker 8-12m så ville det alikevel ikke stemme. Det er billigere å kjøpe i større emballasje og kampanjer på maling kjøres hele tiden hvor man kan gjøre div. kupp. Treverk, platevegg, glassfiber osv., trenger ulike malingstyper og kvaliteter. Er man på jakt etter slitesterk maling eller maler du om annet hvert år og trenger ikke noe annet enn billigmaling? Hele tiden forandrer prisene seg etter produktene. Så det er helt umulig å si til deg her hva det vil koste og hvor mye du vil bruke. Skal du ha et godt svar må du utdype hvert enkelt rom utifra det jeg har fortalt deg nå. Gå til nærmeste interiørbutikk og fortell hvordan du ønsker det så kan de gi deg et ferdig skrevet tilbud som du kan forholde deg til!!! Lykke til, du har en svær sommerjobb forann deg... 1 liter rekker ikke til 8-12 kvm?!! Da er det snakk om et 3 liters spann 0 Siter
Gjest sol og regn Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 1 liter rekker ikke til 8-12 kvm?!! Da er det snakk om et 3 liters spann kvadratmeter mener jeg. 0 Siter
Gjest gladiol Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg malte leiligheten i fjor, og mener at jeg betalte mellom 250-300 kr for et 3-liters spann med Jotun (Lady veggmaling). 3 liter holder til ca. 10 kvm (8-12 kvm, avhengig av underlaget). Så da kan du jo selv regne ut. Maling er dyrt! Men prisene varierer ganske mye, så det lønner seg å ringe litt rundt. Nå tar du nok feil. Det er forbruk pr. liter du oppgir, ikke pr. 3 liter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.