maire Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg gifter meg i løpet av sommeren, og vi har fått en bryllupsreise på forskudd. "Problemet" er at vi ikke klarer å bestemme oss for hvor vi skal dra! Vi har "bare" 7 dagers ferie, så _veldig_ fjerne reisemål er utelukket. Begge to er vi mer opptatt av å se og oppleve ting, enn av å ligge på en strand, men samtidig vil vi gjerne reise til varmere klima. Ingen av oss er begeistret for turiststeder som minner om maurtuer. Noen som har forslag til oss? Selv er jeg blitt veldig betatt av Kroatia (har surfet og sett mye på nett i det siste. virker som et vakkert land). Irland frister også, men er kanskje like kaldt som her? Snart "mannen" drømmer om å få praktisert fransken sin igjen.. Blir veldig glad for forslag :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Vil anbefale Toscana. Fly til Roma, lei bil og kjør nordover. Der finnes utallige koselige små landsbyer. Vakkert og romantisk! 0 Siter
Lips1365380508 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Kroatia er et veldig vakkert land. Har vært der selv, og anbefaller Dubrovnik på det varmeste Ellen Istra (øverste del av kroatia - med byer som Porec, Rovinj og Pula) Og varmt er det også der nede. Nå for tiden er det 30 grader Her er et link: http://www.reisefeber.no/no/campaign/pg/kroatia.html Men ellers kan du jo reise til Nice, veldig koselig by, eller Roma, Venecia. (masse å oppleve der) Surf litt på nettet å se. Min filosofi er å ikke høre på andre, men skjekke det ut selv, for alle har sine meninger og smak. Noen trives i f.eks Praha, andre ikke. Du må oppleve det selv 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg ville reist til Frankrike eller Italia. Begge steder har et vell av gamle reisemål. Det er mine to yndlingsland. Hvis jeg hadde en mann som kunne litt fransk, og ønsket å praktisere dette, ville jeg valgt Frankrike. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg ville reist til Frankrike eller Italia. Begge steder har et vell av gamle reisemål. Det er mine to yndlingsland. Hvis jeg hadde en mann som kunne litt fransk, og ønsket å praktisere dette, ville jeg valgt Frankrike. "et vell av gamle reisemål" skulle selvsagt stå: "et vell av GODE reisemål" :-) 0 Siter
Osiris Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ser at "hjertebarnet" har anebfalt enten Frankrike eller Italia, og jeg kan bare tilslutte meg de anbefalingene. Da kan dere kombinere sol og strand med opplevelser. Velger dere Nice rekker dere innom Italia en dag elelr to også, og omvendt om dere drar til Genova eller en annen av byene på Italia siden av Rivieraen. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Reis til en liten kystby i Provence som heter Cassis. Kort vei til alt, og veldig vakkert. Fly til Marseille. 0 Siter
maire Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Skrevet 8. juni 2005 Jeg ville reist til Frankrike eller Italia. Begge steder har et vell av gamle reisemål. Det er mine to yndlingsland. Hvis jeg hadde en mann som kunne litt fransk, og ønsket å praktisere dette, ville jeg valgt Frankrike. Samboeren er i ekstase. Det meste for de datoene vi må reise er allerede utsolgt, så det blir ingen av de stedene jeg har drømt meg vekk til. Det blir 7 dager i Paris, og jeg tror det kan bli knallbra :-) Samboeren har bodd i frankrike og har allerede begynt å sette opp en innenlands reiserute over steder i Frankrike vi skal se. Stort sett blir vi i Paris, men med noen avstikkere. Tur-retur for 2 personer til Paris 3100 kroner fra Oslo! Det gir ganske mange kroner tilbake å shoppe og spise og bo for også..å..gleder meg 0 Siter
tigertrollet Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg vil også anbefale Corsica! Har vært der før og skal dit igjen om et par uker:-) Spennende og vakker øy, veldig kupert og med et mangfold av strender, vingårder, landsbyer og flotte fjell. Bon voyage! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.