Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker dere svensk når dere er i Sverige?

Fritt for å svare først: Nei, det kunne ikke falle meg inn. Da snakker jeg enda bredere trøndersk enn vanlig...

Gjest prust
Skrevet

Nei, jeg snakker norsk (Kristiansandsk), men jeg oversetter kjapt ord hvis jeg ikke blir forstått. Kan vel egentlig snakke ganske så bra svensk hvis jeg vil :-)

Skrevet

Snakker norsk ja. Det er forferdelig å høre på en nordmann som forsøker å snakke svensk. Enda verre er det helt sikkert for de stakkars svenskene som skal høre på dette.

Skrevet

Jeg snakker nok ikke svensk nei. Men siden jeg har et ønske om å bli forstått så hender det jeg dropper ord som kan ha ulik betydning på norsk og svensk. Jeg spør for eksempel ikke etter pølse, for det er jo noe lungemoslignende på svensk.

Heldigvis så er jeg mest i Jämtland da, og der forstår de mye mer norsk enn i Stockholm og Sør-Sverige

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...