Gå til innhold

Kjerringforumet

Anbefalte innlegg

Gjest policy
Skrevet

Nå har jeg ikke vært her på en stund, men hjelpes nå er det blitt skikkelig kjerringforum. Det må være et varsku når den lengste tråden handler om støvtørking.

8. mars har nok ikke trengt inn på dol :-(

Gjest MrPimmel
Skrevet

Fins ikke en eneste kjerring her.

Blomsterpotte på TVen f eks er det ingen som har.

Ikke liker noen svigermors heklede duker heller.

Ingen soler seg i vanlig BH og langbukser her.

Ingen er overinteressert i hvor tørt tøyet blir i tørketrommel.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Åh..var det du som hadde den spørreundersøkelsen. Var gøy den tråden =)

Gjest MrPimmel
Skrevet

Åh..var det du som hadde den spørreundersøkelsen. Var gøy den tråden =)

høh?

Monkey see monkey do.

Jeg bare aper etter alt jeg ser, og kjerringer er min hovedinteresse å ignorere.

Bleier stinker! Det fins ingen grunn til å diskutere bleier. Unntatt for kjerringer.

Jeg har dessuten lært her at kjerring betyr gal kvinne.

Kjer betyr visst seng i flg mine notater, og i gamle dager hadde mange gårder sinnsyke i pensjon. De sinnsyke ble bundet fast i sengene, derfor "kjeringer". Fra folketellingene ser vi at noen beboere blir kalt "kjeringer" altså gale kvinner. De hadde også jernbur med gærne folk i.

"De første bestemmelser om en mer ordnet anbringelse av de sinnssyke kom i Norge i Kgl. reskript av 14. juli 1736, der det ble bestemt at de milde stiftelser, i hvert fall i hovedhospitalene, skulle innrette ett eller to værelser der man kunne innsette og forvare farlige sinnssyke, slik at de ikke så lett skulle bryte seg ut. Som følge av dette reskriptet ble det opprettet celler for de sinnssyke under betegnelsen "dollhus", "dårekister" eller "dårehus". Forholdene var meget dårlige der. I 1825 var det seks slike institusjoner i Norge, med plass til 53 pasienter."

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visSeksjon?vp_SEKS_ID=226458

Skrevet

Selv feminister som meg tørker støv da vettu.

Mrs. Wallace
Skrevet

8.mars har nok ikke trengt inn hos deg, ettersom du automatisk likestiller støvtørking med kjerringsysler.

;oP

Gjest engel 49+
Skrevet

Slik blir det når så mange steller hus og hjem og småbarn. Da lurer de på alt som trengs å vite når man skal 'leke voksen'.

;)

hare1365380455
Skrevet

8.mars har nok ikke trengt inn hos deg, ettersom du automatisk likestiller støvtørking med kjerringsysler.

;oP

Hehe:)

Skrevet

;oP

*applauderer*

Skrevet

høh?

Monkey see monkey do.

Jeg bare aper etter alt jeg ser, og kjerringer er min hovedinteresse å ignorere.

Bleier stinker! Det fins ingen grunn til å diskutere bleier. Unntatt for kjerringer.

Jeg har dessuten lært her at kjerring betyr gal kvinne.

Kjer betyr visst seng i flg mine notater, og i gamle dager hadde mange gårder sinnsyke i pensjon. De sinnsyke ble bundet fast i sengene, derfor "kjeringer". Fra folketellingene ser vi at noen beboere blir kalt "kjeringer" altså gale kvinner. De hadde også jernbur med gærne folk i.

"De første bestemmelser om en mer ordnet anbringelse av de sinnssyke kom i Norge i Kgl. reskript av 14. juli 1736, der det ble bestemt at de milde stiftelser, i hvert fall i hovedhospitalene, skulle innrette ett eller to værelser der man kunne innsette og forvare farlige sinnssyke, slik at de ikke så lett skulle bryte seg ut. Som følge av dette reskriptet ble det opprettet celler for de sinnssyke under betegnelsen "dollhus", "dårekister" eller "dårehus". Forholdene var meget dårlige der. I 1825 var det seks slike institusjoner i Norge, med plass til 53 pasienter."

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visSeksjon?vp_SEKS_ID=226458

Hm... Hadde en gang en norsklærer som hevdet at ordet kjerring kom fra kvinner som var veldig kar-aktige (mann-aktige), altså karing som siden ble til ordet kjerring.....

Skrevet

Du glemmer et annet vesentlig kjerringsymptom: At man begynner med julepresangene i februar.

Eller synes jeg lista var god.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Du glemmer et annet vesentlig kjerringsymptom: At man begynner med julepresangene i februar.

Eller synes jeg lista var god.

Julepresanger i februar? Steike.

Mine pleide å re opp senga på hotellrommet, og fjerne flekker på badet, henge opp håndkler osv når vi var på ferie. Det liksom klødde i husholdningsfingra, og jeg måtte fysisk hindre dem å rydde. Men det er så godt ment.

Sjøl har jeg knapt vært på et rom hvor det ikke er støv oppå bilderammene på veggene og oppå gerikten over dørene. Det siste jeg var på, fant jeg en hel teskje med støv oppå der. Da kommer det: "ÆÆÆÆSjj"

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hm... Hadde en gang en norsklærer som hevdet at ordet kjerring kom fra kvinner som var veldig kar-aktige (mann-aktige), altså karing som siden ble til ordet kjerring.....

Mange teorier, men kjering er det eneste jeg har sett dokumentert.

Skrevet

Julepresanger i februar? Steike.

Mine pleide å re opp senga på hotellrommet, og fjerne flekker på badet, henge opp håndkler osv når vi var på ferie. Det liksom klødde i husholdningsfingra, og jeg måtte fysisk hindre dem å rydde. Men det er så godt ment.

Sjøl har jeg knapt vært på et rom hvor det ikke er støv oppå bilderammene på veggene og oppå gerikten over dørene. Det siste jeg var på, fant jeg en hel teskje med støv oppå der. Da kommer det: "ÆÆÆÆSjj"

Hoho, dette var morsomt.

Reie opp senga på hotellrommet, den var knallgod.

Jeg kjenner også ei som synes det er for kaldt å bade selv i Syden. Og som aldri kjører forbi noen. Ja, i høyden en sykkel eller en traktor, aldri en bil.

Og så er hun sjelden over 3. gear.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hoho, dette var morsomt.

Reie opp senga på hotellrommet, den var knallgod.

Jeg kjenner også ei som synes det er for kaldt å bade selv i Syden. Og som aldri kjører forbi noen. Ja, i høyden en sykkel eller en traktor, aldri en bil.

Og så er hun sjelden over 3. gear.

Ikke si det, en i nærheten tør ikke å kjøre i byen. Hun har kjørt bil i 20 år sikkert. Sitter og ser på fartsmåleren og piper når den går 2 mm over det lovlige. Hun er sterkt i tvil om påstanden om at måleren i en bil alltid viser 5-10% for mye bevisst. Hun tør ikke ta sjansen. Veimyndighetene skremmer vettet av henne. Kjøre forbi? Aldri i livet! Hvis politiet stopper henne, må det være fordi hun har for mange puter i bakvinduet til at hun kan se ut bak.

Likevel kan hun kjøre rundt med håndbremsen på.

Skrevet

Ikke si det, en i nærheten tør ikke å kjøre i byen. Hun har kjørt bil i 20 år sikkert. Sitter og ser på fartsmåleren og piper når den går 2 mm over det lovlige. Hun er sterkt i tvil om påstanden om at måleren i en bil alltid viser 5-10% for mye bevisst. Hun tør ikke ta sjansen. Veimyndighetene skremmer vettet av henne. Kjøre forbi? Aldri i livet! Hvis politiet stopper henne, må det være fordi hun har for mange puter i bakvinduet til at hun kan se ut bak.

Likevel kan hun kjøre rundt med håndbremsen på.

Jeg ser henne for meg. Tviholder på rattet med begge henda så knokene hvitner?

Bruker hun lang tid på å parkere?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Jeg ser henne for meg. Tviholder på rattet med begge henda så knokene hvitner?

Bruker hun lang tid på å parkere?

I følge informerte kilder, har hun angst for å parkere, da det kanskje ikke er lovlig å stå der.

Hun var ikke sånn før, og da turde hun kjøre i mørket og spekulerte ikke så mye over hvor glatt eller hvor mørkt det er, eller vormye det regner eller snør.

Hun er stum av beundring for meg som tør å kjøre piggfritt.

Et lite kjerringstudium det der. Men snill som dagen er lang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...