Gå til innhold

Rekk opp hånda den som..

Anbefalte innlegg

Gjest Isbinne
Skrevet

Klart han er norsk.

Ellers ville det kommet tydelig fram av artikkelen at han var av utenlandsk opprinnelse.

Gjest en skam...
Skrevet

Klart han er norsk.

Ellers ville det kommet tydelig fram av artikkelen at han var av utenlandsk opprinnelse.

Uten å ta stilling til det ene eller det andre så står det et annet sted jeg har lest i dag at det dreier seg om en flyktningfamilie.

"To måneder etter at firebarnsfaren i flyktningfamilien for andre gang ble dømt for trusler og vold mot sine nærmeste, ble han igjen pågrepet og siktet for familievold, skriver adressa.no. (VG)"

Det er en skam at han ikke har fått psykiatrisk behandlin og hjelp for lenge siden! Typisk norsk??!

Gjest Fargerikt felles
Skrevet

Uten å ta stilling til det ene eller det andre så står det et annet sted jeg har lest i dag at det dreier seg om en flyktningfamilie.

"To måneder etter at firebarnsfaren i flyktningfamilien for andre gang ble dømt for trusler og vold mot sine nærmeste, ble han igjen pågrepet og siktet for familievold, skriver adressa.no. (VG)"

Det er en skam at han ikke har fått psykiatrisk behandlin og hjelp for lenge siden! Typisk norsk??!

Psykiatrisk hjelp?

Tenk hvis han rett og slett er ond..

Det er ikke sånn at alle mishandlere er psykisk syke.

Og det er vel ikke akkurat Norge jeg fordømmer i denne saken. Synes vel at denne "mannens" handlinger er noe verre.

Og, forresten, han er av utenlandsk opprinnelse, ser jeg nå i adresseavisa.

Gjest no nick today my nick has gone away
Skrevet

Selvfølgelig er noen nordmenn mishandlere også, hva er poenget ditt?

Hva var ditt?

Gjest svaksterk
Skrevet

Hvorfor skulle han ikke kunne være norsk???

Er vi bedre enn andre???

Er vår etniske rase avlet til å ikke være voldelige???

Skjønner ikke vitsen med et sånnt innlegg...

Gjest Fargerikt felles
Skrevet

Hva var ditt?

At en type forbrytelse veldig ofte har en type nasjonalitet.

Mishandle russiske koner-nordmenn.

True med å skjære hodet av barna-ikke nordmenn.

Jeg synes det er fryktelig trist at noen som kommer hit for beskyttelse, oppfører seg sånn og dermed setter andre i et dårlig lys.

Men, selvsagt, det finnes jo også sånne som deg, som ikke synes at de er i et dårlig lys. Men at det heller er nordmennene som burde skamme seg.

Og dette var siste ord. Jeg legger meg nå, og ikke kommer jeg til å sjekke svarene her heller. Så uansett hva du skriver, jeg kommer ikke til å se det. Er ikke det en sur følelse?

Skrevet

Hvorfor skulle han ikke kunne være norsk???

Er vi bedre enn andre???

Er vår etniske rase avlet til å ikke være voldelige???

Skjønner ikke vitsen med et sånnt innlegg...

Etnisk rase!? Hjelp, hadde ikke tenkt å blande meg, men ser du ikke forskjell på etnisitet og kultur?

Eller pur ondskap for den slags skyld..?

Det er vel bare den ytterste venstresiden som ikke nå innrømmer at en viss type kriminalitet er overrepresentert av ikke-norske.

Spør på norske krisesentre eller sykehus. Ser mishandlede utenlandske kvinner daglig (faktisk) her jeg jobber (sykehus i Oslo)

Og det har ingenting med rase å gjøre, men med bakgrunn, oppvekst og verdier.

Skrevet

Jeg synes det er fryktelig trist at noen som kommer hit for beskyttelse, oppfører seg sånn og dermed setter andre i et dårlig lys.

Men, selvsagt, det finnes jo også sånne som deg, som ikke synes at de er i et dårlig lys. Men at det heller er nordmennene som burde skamme seg.

Og dette var siste ord. Jeg legger meg nå, og ikke kommer jeg til å sjekke svarene her heller. Så uansett hva du skriver, jeg kommer ikke til å se det. Er ikke det en sur følelse?

Nei. For jeg vet at du ikke klarer å dy deg.

"Sånne som deg"? Hva vet vel du om meg?

Er det ikke grusomt irriterende at jeg ikke kommer til å svare deg - og at jeg dermed fikk siste ord?

Hm?

Mrs. Wallace
Skrevet

Du har nok rett. Den siste saken jeg leste om hvor en ektemann tok livet av sine fire barn, dreide seg om en engelskmann.

Utlending god som noen.

Gjest svaksterk
Skrevet

Etnisk rase!? Hjelp, hadde ikke tenkt å blande meg, men ser du ikke forskjell på etnisitet og kultur?

Det er vel bare den ytterste venstresiden som ikke nå innrømmer at en viss type kriminalitet er overrepresentert av ikke-norske.

Spør på norske krisesentre eller sykehus. Ser mishandlede utenlandske kvinner daglig (faktisk) her jeg jobber (sykehus i Oslo)

ja, men norske kan vel også ha en dårlig bakgrunn og gjøre sånne ting???

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det finnes altså i følge din første setning to typer nasjonalitet, norsk og utenlandsk?

Skrevet

Du har nok helt rett, han er sannsynligvis svensk.

ELLER det kan være en svarting. Var det det du også tenkte??

Skrevet

Nei, det viser seg at det har mer med sosiale forhold å gjøre.

Folk og kulturer som i utgangspunktet har helt normale forekomster av familievold kan i en gitt situasjon få en oppblomstring. Og hva er det? Imiggrasjon, mindre sosialt nettverk, sosial nød osv osv.

Skrevet

Det finnes altså i følge din første setning to typer nasjonalitet, norsk og utenlandsk?

Det er jo så naivt at det nesten er litt søtt...

:)

*dikkedikke*

Skrevet

Du skriver: "tror at denne stødige typen er norsk.."

Dette er akkurat samme syke logikk som Hitler brukte for å sammenligne jøder og den ariske rase.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det er jo så naivt at det nesten er litt søtt...

:)

*dikkedikke*

"At en type forbrytelse veldig ofte har en type nasjonalitet."

Kanskje det bare var denne setninga som ble for dum, eller? Hva i helsike er "en type nasjonalitet"?

*dikke tilbake*

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Du har nok helt rett, han er sannsynligvis svensk.

ELLER det kan være en svarting. Var det det du også tenkte??

Min teori er at fyren er bergenser. Er ikke de litt ustabile, da? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...