Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Mye pepper har du fått her (som jo er vanlig), men rett har du: "To måneder etter at firebarnsfaren i flyktningfamilien for andre gang ble dømt for trusler og vold mot sine nærmeste, ble han igjen pågrepet og siktet for familievold, skriver adressa.no." http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=280155 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 At en type forbrytelse veldig ofte har en type nasjonalitet. Mishandle russiske koner-nordmenn. True med å skjære hodet av barna-ikke nordmenn. Jeg synes det er fryktelig trist at noen som kommer hit for beskyttelse, oppfører seg sånn og dermed setter andre i et dårlig lys. Men, selvsagt, det finnes jo også sånne som deg, som ikke synes at de er i et dårlig lys. Men at det heller er nordmennene som burde skamme seg. Og dette var siste ord. Jeg legger meg nå, og ikke kommer jeg til å sjekke svarene her heller. Så uansett hva du skriver, jeg kommer ikke til å se det. Er ikke det en sur følelse? Herrejesus...med slike meninger burde du ikke bare la være å sjekke svar, men også å skrive de.. 0 Siter
Gjest no nick today my nick has gone away Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "At en type forbrytelse veldig ofte har en type nasjonalitet." Kanskje det bare var denne setninga som ble for dum, eller? Hva i helsike er "en type nasjonalitet"? *dikke tilbake* Gudene vet. Men det betyr sikkert noe veldig viktig i denne "Fargerikt felles" sitt lille, underbare univers. 0 Siter
petter smart Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du skriver: "tror at denne stødige typen er norsk.." Dette er akkurat samme syke logikk som Hitler brukte for å sammenligne jøder og den ariske rase. Det stemmer ikke. Jødene var på ingen måte overrepresentert i kriminaliteten i Tyskland i mellomkrigstiden. Ikke var det mange jøder som flyttet til Tyskland i denne perioden heller. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det stemmer ikke. Jødene var på ingen måte overrepresentert i kriminaliteten i Tyskland i mellomkrigstiden. Ikke var det mange jøder som flyttet til Tyskland i denne perioden heller. *Benker meg på plass med poppkorn og cola*....:-) 0 Siter
muriel Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Min teori er at fyren er bergenser. Er ikke de litt ustabile, da? ;-) Bergensere kan sikkert være like ille som pakistanere. Eller nordlendinger, de er jo også litt...ja. ) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Skjønner godt hvor du vil,men denne kunne da godt være norsk..? Truet med å BRENNE sønnen, da kunne man jo plassert ham etnisk..;-) Hvis vi skal være fordomsfulle og stereotype er mitt bet at denne var finsk..Eller same..;-) For meg er trussler om hodeavkapping definitivt noe som passer med nordnorge/finnland og eventuelt Russland. Går liksom fint sammen med HB, sprengkulde og nordlig sinnelag og temperement..;-) Fantasiløs konebanking er alt for allminnelig til at det gir noen pekepinn om etnisitet. Så det så. 0 Siter
Sør Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det stemmer ikke. Jødene var på ingen måte overrepresentert i kriminaliteten i Tyskland i mellomkrigstiden. Ikke var det mange jøder som flyttet til Tyskland i denne perioden heller. Jeg skrev: "Dette er akkurat samme syke logikk som Hitler brukte" Det stemmer perfekt - *logikken* er akkurat den samme. 0 Siter
Gjest en skam... Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Psykiatrisk hjelp? Tenk hvis han rett og slett er ond.. Det er ikke sånn at alle mishandlere er psykisk syke. Og det er vel ikke akkurat Norge jeg fordømmer i denne saken. Synes vel at denne "mannens" handlinger er noe verre. Og, forresten, han er av utenlandsk opprinnelse, ser jeg nå i adresseavisa. "Det er ikke sånn at alle mishandlere er psykisk syke." ...vel det kommer vel an på hvordan man definerer det å være psykisk frisk? Dersom man ikke er i stand til å samhandle og sosialisere med andre mennesker uten å banke løs på dem kan det vel diskuteres hvor veltilpasset og psykisk "normal" man er? Og hvis man er så voldelig trenger man hjelp til å slutte med det, ellers kan man ikke fungere i samfunnet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.