Gå til innhold

Ta tablett til samme tid hver dag:når passer?

Anbefalte innlegg

Gjest medisin mot migrene
Skrevet

Jeg skal ta en tablett til samme tid hver dag, og glemmer jeg det må jeg hoppe over en dag. Når passer det å ta den? Om morgenen: tenk om jeg en lørdag for sove lenge? Kvelden: tenk om jeg skal på fest? Midt på dagen: tenk om jeg er på jobb og glemmer tabletten? Hva gjør du?

Skrevet

Det må du finne ut, ut i fra ditt livsmønster og hva som vil passe best.

Umulig for oss å si noe om det.

For meg hadde det vært endel av kveldsstellet, i alle fall hvis jeg måtte ta det til et bestemt klokkeslett.

Hvis ikke hadde jeg tatt det om morgenen.

Skrevet

Det må du finne ut, ut i fra ditt livsmønster og hva som vil passe best.

Umulig for oss å si noe om det.

For meg hadde det vært endel av kveldsstellet, i alle fall hvis jeg måtte ta det til et bestemt klokkeslett.

Hvis ikke hadde jeg tatt det om morgenen.

Det ble halv ni om morgenen.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde valgt rundt middagstid.(Etter jobb og før evt. andre avtaler.) Sett mobilen på fast alarmtid!

Skrevet

Gjør det noe om det varierer et par timer da? Jeg tar blodtrykksmedisin hver morgen når jeg våkner, men det blir jo ikke alltd samme klokkeslett. I bruksanvisningen står det: Prøv å ta tabletten til samme tid hver dag, altså ikke du Må ta...

Det er vel kanskje en slags blodtrykkstabletter du tar, ettersom du tar de forebyggende. Jeg har faktik ikke hatt vondt i hodet de månedene jeg har tatt disse tablettene (fikk de for høyt blodtrykk).

Skrevet

Gjør det noe om det varierer et par timer da? Jeg tar blodtrykksmedisin hver morgen når jeg våkner, men det blir jo ikke alltd samme klokkeslett. I bruksanvisningen står det: Prøv å ta tabletten til samme tid hver dag, altså ikke du Må ta...

Det er vel kanskje en slags blodtrykkstabletter du tar, ettersom du tar de forebyggende. Jeg har faktik ikke hatt vondt i hodet de månedene jeg har tatt disse tablettene (fikk de for høyt blodtrykk).

Takk for svar! Det står: "Ta depotkapslene til samme tid hver dag. Glemmer du en dose, så vent og ta neste dose til avtalt tid." Tablettene brukes også til behandling av høyt blodtrykk, og de gjør at hjertet slår langsommere (jeg synes det høres litt skummelt ut).

Skrevet

Takk for svar! Det står: "Ta depotkapslene til samme tid hver dag. Glemmer du en dose, så vent og ta neste dose til avtalt tid." Tablettene brukes også til behandling av høyt blodtrykk, og de gjør at hjertet slår langsommere (jeg synes det høres litt skummelt ut).

Nå må ikke jeg go deg vranglærdom. Du må selvsagt "prøve" å ta tablettene til samme tid. I helgen tar jeg gjerne tabletten tidlig, og så legger jeg meg igjen etterpå.

Skrevet

Nå må ikke jeg go deg vranglærdom. Du må selvsagt "prøve" å ta tablettene til samme tid. I helgen tar jeg gjerne tabletten tidlig, og så legger jeg meg igjen etterpå.

Hva heter den du tar? Tar du den for blodtrykket?

Skrevet

Hva heter den du tar? Tar du den for blodtrykket?

Tablettene heter Cozaar, og jeg tar de pga for høyt blodtrykk. Vet ikke om det er vanlig å gi dette merket til migrenepasienter.

Jeg var sterkt plaget med migrene i over 20 år, og tok (dessverre) Anervan. Begynte med cotallsand i vann for noen år siden, og da forsvant migrenen. Jeg har i lighet med de fleste hatt svak hodepine av og til i senere år, men ikke etter at jeg begynte med Cozaar. Noen få dager med altfor mye stress og jobbing eller soving til langt på dag, har jeg vært litt "tung" i hodet, men det har gått over uten hodepinetablett.

Skrevet

Tablettene heter Cozaar, og jeg tar de pga for høyt blodtrykk. Vet ikke om det er vanlig å gi dette merket til migrenepasienter.

Jeg var sterkt plaget med migrene i over 20 år, og tok (dessverre) Anervan. Begynte med cotallsand i vann for noen år siden, og da forsvant migrenen. Jeg har i lighet med de fleste hatt svak hodepine av og til i senere år, men ikke etter at jeg begynte med Cozaar. Noen få dager med altfor mye stress og jobbing eller soving til langt på dag, har jeg vært litt "tung" i hodet, men det har gått over uten hodepinetablett.

Det skal være Corallsand. Det er et pulver jeg blander i drikkevannet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...