Mrs. Wallace Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det er sjelden (så godt som aldri) jeg er udelt enig med Staff, men her må jeg gi ham rett. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105183 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Her driver Staff kun med bevisst propaganda og han har klare vikarierende argumenter. Staff ønsker selvfølgelig å advare mot vitnesbeskyttelsesprogrammet. Slik beskyttelse medfører jo at vitner tør stå frem og vitne mot Staff sine klienter - noe han selv selvfølgelig er sterkt i mot. Staff har aldri lagt to fingre i kors for å beskytte barn - men heller tvert om. Og om jeg mener han har rett i denne konkrete saken? Aldri! Den mannen taler ikke på noen som helst måte sannheten. Han taler bare den delen av sannheten (som regel sterkt over- eller underdrevet) som gagner hans klient's sak - uansett hvem andre det måtte gå ut over. Og som regel ispedd en rekke løgner, eller ikke-dokumenterbare påstander som han ikke kan stå for. 0 Siter
petter smart Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Her driver Staff kun med bevisst propaganda og han har klare vikarierende argumenter. Staff ønsker selvfølgelig å advare mot vitnesbeskyttelsesprogrammet. Slik beskyttelse medfører jo at vitner tør stå frem og vitne mot Staff sine klienter - noe han selv selvfølgelig er sterkt i mot. Staff har aldri lagt to fingre i kors for å beskytte barn - men heller tvert om. Og om jeg mener han har rett i denne konkrete saken? Aldri! Den mannen taler ikke på noen som helst måte sannheten. Han taler bare den delen av sannheten (som regel sterkt over- eller underdrevet) som gagner hans klient's sak - uansett hvem andre det måtte gå ut over. Og som regel ispedd en rekke løgner, eller ikke-dokumenterbare påstander som han ikke kan stå for. Staff har gode poenger. Og det er jo ikke slik at han argumenterer for å avvikle ordningen. Den bør tydeligvis bedres. Slik at flere tør stå fram og vitne. Slik det er nå så frister det jo ikke. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Staff har gode poenger. Og det er jo ikke slik at han argumenterer for å avvikle ordningen. Den bør tydeligvis bedres. Slik at flere tør stå fram og vitne. Slik det er nå så frister det jo ikke. Du/dere har nok også et poeng der:-) Men jeg er automatisk kritisk til alt hva Staff kommer med av utspill, fordi det ALLTID er i en eller annen kriminells interesse - slik også i denne saken (der vitnet faktisk også er kriminell). Og Staff sier jo: "Jeg vil skrike nei! dersom noen spør meg om jeg vil anbefale at de går inn i et opplegg med skjult identitet, sier Staff." Ikke så veldig overraskende..... Heller ikke at det er politiet som kommer best ut av det med denne avtalen - igjen i følge Staff. Det vi faktisk snakker om er en grov kriminell som tyster på sine bekjente for selv å slippe lett unna..... Men slike opplysninger får du selvfølgelig ikke fra Staff. Og politiet kan som vanlig ikke uttale seg i noen særlig grad om saken, og forsvare sin side av det - fordi de er underlagt taushetsplikt. Noe Staff selvfølgelig vet, og bruker for alt det er verdt. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du/dere har nok også et poeng der:-) Men jeg er automatisk kritisk til alt hva Staff kommer med av utspill, fordi det ALLTID er i en eller annen kriminells interesse - slik også i denne saken (der vitnet faktisk også er kriminell). Og Staff sier jo: "Jeg vil skrike nei! dersom noen spør meg om jeg vil anbefale at de går inn i et opplegg med skjult identitet, sier Staff." Ikke så veldig overraskende..... Heller ikke at det er politiet som kommer best ut av det med denne avtalen - igjen i følge Staff. Det vi faktisk snakker om er en grov kriminell som tyster på sine bekjente for selv å slippe lett unna..... Men slike opplysninger får du selvfølgelig ikke fra Staff. Og politiet kan som vanlig ikke uttale seg i noen særlig grad om saken, og forsvare sin side av det - fordi de er underlagt taushetsplikt. Noe Staff selvfølgelig vet, og bruker for alt det er verdt. Stor Herlig Straff har vel aldri, på noe som helst tidspunkt eller i noen som helst sammenheng, løftet en finger for noe som er sympatisk eller til det beste for folk flest. Han regnes i jusmiljøer, har jeg hørt, som det aller verste eksempelet på misbruk av jus, og som en helt og holden upålitelig kilde til noe som helst. Fyren er rett og slett menneskelig søppel, tvers gjennom. "................................." 0 Siter
petter smart Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du/dere har nok også et poeng der:-) Men jeg er automatisk kritisk til alt hva Staff kommer med av utspill, fordi det ALLTID er i en eller annen kriminells interesse - slik også i denne saken (der vitnet faktisk også er kriminell). Og Staff sier jo: "Jeg vil skrike nei! dersom noen spør meg om jeg vil anbefale at de går inn i et opplegg med skjult identitet, sier Staff." Ikke så veldig overraskende..... Heller ikke at det er politiet som kommer best ut av det med denne avtalen - igjen i følge Staff. Det vi faktisk snakker om er en grov kriminell som tyster på sine bekjente for selv å slippe lett unna..... Men slike opplysninger får du selvfølgelig ikke fra Staff. Og politiet kan som vanlig ikke uttale seg i noen særlig grad om saken, og forsvare sin side av det - fordi de er underlagt taushetsplikt. Noe Staff selvfølgelig vet, og bruker for alt det er verdt. En skal ikke se bort fra at Staff har en annen agenda her. Han har jo tidligere kritisert bruk av anonyme vitner. Ved å gå ut i media på denne måten så skremmer han sikkert noen fra å vitne, og da er han vel fornøyd. Ja han sier mye rart den mannen, er jo blitt en slags parodi på seg selv. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Stor Herlig Straff har vel aldri, på noe som helst tidspunkt eller i noen som helst sammenheng, løftet en finger for noe som er sympatisk eller til det beste for folk flest. Han regnes i jusmiljøer, har jeg hørt, som det aller verste eksempelet på misbruk av jus, og som en helt og holden upålitelig kilde til noe som helst. Fyren er rett og slett menneskelig søppel, tvers gjennom. "................................." Da er vi svært enige om det:-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg synes Staff har et poeng ganske ofte jeg.. :-o Det har blitt en folkesport å mislike Staff,men jeg synes nå han er ærlig, interessant og han kan, på en inteligent måte, få meg til å se ting fra vinklinger jeg overhodet ikke hadde tenkt på før.(det er ikke dermed sagt at jeg FORBLIR enig..Men jeg liker folk som får meg tilå tenke ting jeg ikke har tenkt før..) I akkurat denne saken tror jeg nok den godeste Staff har flere agendaer enn den åpenbare, men det gjør meg faktisk ingenting, han har mye rett for det. Når det er sagt skal ingen påstå at Staff ikke er sær og tidvis dritdrøy, og dessuten ofte tåkete og innimellom direkte slem, men jeg synes som sagt han er en interessant, modig og annerledes. 0 Siter
Gjest forferdelig! Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Vanvittig! Et overgrep mot barna og familien. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg synes Staff har et poeng ganske ofte jeg.. :-o Det har blitt en folkesport å mislike Staff,men jeg synes nå han er ærlig, interessant og han kan, på en inteligent måte, få meg til å se ting fra vinklinger jeg overhodet ikke hadde tenkt på før.(det er ikke dermed sagt at jeg FORBLIR enig..Men jeg liker folk som får meg tilå tenke ting jeg ikke har tenkt før..) I akkurat denne saken tror jeg nok den godeste Staff har flere agendaer enn den åpenbare, men det gjør meg faktisk ingenting, han har mye rett for det. Når det er sagt skal ingen påstå at Staff ikke er sær og tidvis dritdrøy, og dessuten ofte tåkete og innimellom direkte slem, men jeg synes som sagt han er en interessant, modig og annerledes. Hvordan en person som er så flink til å bruke lov og rett til det han bestemmer seg for, kan komme med så mange direkte uintelligente uttalelser, er direkte imponerende. For eksempel den gangen han gikk ut og sa at "det er ikke noe galt om en mor hjelper sin frustrerte tenåringssønn med å masturbere". Det er ikke bare at det var drøyt - det var fullstedig og totalt meningsløst. "................................." 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Hvordan en person som er så flink til å bruke lov og rett til det han bestemmer seg for, kan komme med så mange direkte uintelligente uttalelser, er direkte imponerende. For eksempel den gangen han gikk ut og sa at "det er ikke noe galt om en mor hjelper sin frustrerte tenåringssønn med å masturbere". Det er ikke bare at det var drøyt - det var fullstedig og totalt meningsløst. "................................." Alt han sier er selvsagt ikke like mye verdt (f.eks ditt eksempel) Men jeg mener definitivt at det ofte er mye gull i grusen. Dessuten er det så enkelt å mislike Staff. Like lett som å mislike f.eks hele USA, uten noen gang å ha vært der.. Jeg liker å lese hva Staff har sagt om dette og hint før jeg bestemmer meg for hat. Innimellom synes jeg han presenterer ideer som er både modige og kloke. Andre ganger er han etter min mening full av piss, men jeg tror han ofte trekker ting langt nettopp for å få oss til å tenke modig og annerledes, før vi eventuellt går tilbake til de opprinnelige og mindre spenstige (men ofte fornuftigere!) meningene våre. Jeg mener det er sunt å ha noen slike.. Skjønner du hvor jeg vil? :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Alt han sier er selvsagt ikke like mye verdt (f.eks ditt eksempel) Men jeg mener definitivt at det ofte er mye gull i grusen. Dessuten er det så enkelt å mislike Staff. Like lett som å mislike f.eks hele USA, uten noen gang å ha vært der.. Jeg liker å lese hva Staff har sagt om dette og hint før jeg bestemmer meg for hat. Innimellom synes jeg han presenterer ideer som er både modige og kloke. Andre ganger er han etter min mening full av piss, men jeg tror han ofte trekker ting langt nettopp for å få oss til å tenke modig og annerledes, før vi eventuellt går tilbake til de opprinnelige og mindre spenstige (men ofte fornuftigere!) meningene våre. Jeg mener det er sunt å ha noen slike.. Skjønner du hvor jeg vil? :-) "Dessuten er det så enkelt å mislike Staff. Like lett som å mislike f.eks hele USA, uten noen gang å ha vært der.." Mulig det. Jeg misliker ikke hele USA, eller det hele amerikanske folket (har kjent noen). Men jeg er uenig, og motstander, av mye av USAs utenrikspolitikk (og en del av innenrikspolitikken). "Jeg liker å lese hva Staff har sagt om dette og hint før jeg bestemmer meg for hat." Selvfølgelig. Det er som med CIH; ingen kan benekte at han har mange gode poenger. Det er bare det med hvor motivasjonen for poengene kommer fra, og de grunnleggende holdningene, politisk og menneskelig. "Innimellom synes jeg han presenterer ideer som er både modige og kloke." Fyren er jo intelligent, selv om han er "menneskeli søppel". Forøvrig forsøker jeg å basere meg på egne vurderinger av hans handlinger og uttalelser, og ikke bare avisforsider. "nettopp for å få oss til å tenke modig og annerledes," Jeg gir han ikke så mye kredit. Jeg tror ikke han gjør en eneste ting uten at han har en personlig agenda. "Jeg mener det er sunt å ha noen slike.." DET er jeg enig i. "Skjønner du hvor jeg vil?" Javisst - jeg er bare ikke enig mht. Stor Herlig Straff :-) "................................" 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Dessuten er det så enkelt å mislike Staff. Like lett som å mislike f.eks hele USA, uten noen gang å ha vært der.." Mulig det. Jeg misliker ikke hele USA, eller det hele amerikanske folket (har kjent noen). Men jeg er uenig, og motstander, av mye av USAs utenrikspolitikk (og en del av innenrikspolitikken). "Jeg liker å lese hva Staff har sagt om dette og hint før jeg bestemmer meg for hat." Selvfølgelig. Det er som med CIH; ingen kan benekte at han har mange gode poenger. Det er bare det med hvor motivasjonen for poengene kommer fra, og de grunnleggende holdningene, politisk og menneskelig. "Innimellom synes jeg han presenterer ideer som er både modige og kloke." Fyren er jo intelligent, selv om han er "menneskeli søppel". Forøvrig forsøker jeg å basere meg på egne vurderinger av hans handlinger og uttalelser, og ikke bare avisforsider. "nettopp for å få oss til å tenke modig og annerledes," Jeg gir han ikke så mye kredit. Jeg tror ikke han gjør en eneste ting uten at han har en personlig agenda. "Jeg mener det er sunt å ha noen slike.." DET er jeg enig i. "Skjønner du hvor jeg vil?" Javisst - jeg er bare ikke enig mht. Stor Herlig Straff :-) "................................" Nei, man trenger ikke å være enig om alt mulig, og forsvar av Tor Ering Staff er ikke noen stor "kampsak" for meg. Jeg synes han har sin definitive funksjon i sammfunnsdebbaten, særlig fordi han er som sier ting ingen andre sier. Det kan ofte være nødvendig. Vi blir fort fastgrodde og redde for å tråkke nye og radikale stier, men med den forståelsen i bakhodet er det også lettere å begrunne hvorfor man eventuellt IKKE skal gå dem. Det må vi innimellom minnes på. Dessuten blir jeg alltid litt mistenksom når noe blir så til de grader folkeoponion. Som å mislike Staff. Eller USA, derav eksempelet mitt. Nå liker heller ikke jeg verken Bush eller mye(dvs det aller, aller meste) av amerikanernes nåværende politikk rundt det aller meste, men slike poenger blir fort billige, misbrukbare og fordummende. Det er intet for for tanken i å bare velge seg et slikt standpunkt uten videre. Og det tror jeg mange gjør kun av den bevegrunn at de befinner seg i behagelig, lun og dessuten politisk korrekt majoritet;-) (uten, prozak, at det ville ramle meg inn i halvsøvne å mistenke at du tenker slik..Det er IKKE sånn ment!:-)) Jeg pleier å ønske å passe meg for det, og å tenke ordentelig igjennom hva jeg mener, og hvorfor. (uten at jeg alltid klarer det) Derfor har jeg prøvd å forholde meg til ting Staff sier uten den vedtatte avskyfølelsen vi bare SKAL føle for mannen. Og kommet til at det som sagt er mye gull i( den tidvis loskitne;)) grusen. Dessuten er det mulig at jeg er veldig naiv her, og at du har rett og jeg tar feil, når det kommer til mannens motivasjon og grunnholdning. Men jeg forstår Staff slik at motivasjonen hans er at vi skal tørre å tenke utradisjonelt og tidvis ubehagelig, for å oppnå en større helhet og ett større mangfold for så å kunne foreta riktigere og mer reelle valg. Selvom mange av de konkrete ideene er mildt sagt tvilsomme, det synes vel de fleste;-) Sånn sett avviker Staff ganske kraftig fra f.eks CIH, som i mine øyne er en ikke verken er så kjempelur (Staff er jo hvertfall svært inteligent!) eller har særlig annen ideologi og holdning enn ren populisme og mer kake til de som kake har! CIH vil aldri utfordre noen, men slik jeg ser det er mye av grunnessensen i Staffs tankegods nettopp å utfordre, f.eks meg, til å tenke engang til, og utfordre meg selv på ting jeg tar for gitt. Det synes jeg er litt kult! Det kan selvsagt hende at jeg tar grundig feil i henhold til Staffs forskellige arenaer, men for meg fremstår han altså som dristig, ærlig og innimellom grovt misforstått. Det gir JEG ham kreditt for! Med høyde for at jeg i et anfall av velvilje mot menneskheten tilskriver han edel motivasjon han ikke har..;-) Det kan jeg jo i grunn ikke vite. Men det er det som har vært mitt inntrykk. :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Dessuten er det så enkelt å mislike Staff. Like lett som å mislike f.eks hele USA, uten noen gang å ha vært der.." Mulig det. Jeg misliker ikke hele USA, eller det hele amerikanske folket (har kjent noen). Men jeg er uenig, og motstander, av mye av USAs utenrikspolitikk (og en del av innenrikspolitikken). "Jeg liker å lese hva Staff har sagt om dette og hint før jeg bestemmer meg for hat." Selvfølgelig. Det er som med CIH; ingen kan benekte at han har mange gode poenger. Det er bare det med hvor motivasjonen for poengene kommer fra, og de grunnleggende holdningene, politisk og menneskelig. "Innimellom synes jeg han presenterer ideer som er både modige og kloke." Fyren er jo intelligent, selv om han er "menneskeli søppel". Forøvrig forsøker jeg å basere meg på egne vurderinger av hans handlinger og uttalelser, og ikke bare avisforsider. "nettopp for å få oss til å tenke modig og annerledes," Jeg gir han ikke så mye kredit. Jeg tror ikke han gjør en eneste ting uten at han har en personlig agenda. "Jeg mener det er sunt å ha noen slike.." DET er jeg enig i. "Skjønner du hvor jeg vil?" Javisst - jeg er bare ikke enig mht. Stor Herlig Straff :-) "................................" Uff,jeg hørtes da jævlig pretensiøs ut på det forrige innlegget mitt der..:-o DET var ikke meningen, men det var vanskelig å skulle prøve å forklare hva jeg mener. Bær over med meg da..;-) Jeg så det sendt og gremtes.. :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Uff,jeg hørtes da jævlig pretensiøs ut på det forrige innlegget mitt der..:-o DET var ikke meningen, men det var vanskelig å skulle prøve å forklare hva jeg mener. Bær over med meg da..;-) Jeg så det sendt og gremtes.. :-) Jeg oppfattet deg ikke som pretensiøs :-) ".................................." 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg oppfattet deg ikke som pretensiøs :-) ".................................." Det var bra..:-) Jeg syntes plutselig det hadde en tone når jeg så det sendt og det var ikke meningen det skulle ha det. " litt sånn..GID - jeg tenker gjennom tingene altså Det gjør sikkert ikke DERE....Og litt krig&fred og sånn";-) Det var litt kjipt. Det er vanskeligere å vite hvordan "tonen" i noe blir blir skriftelig enn når man bare preiker..:-o 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det var bra..:-) Jeg syntes plutselig det hadde en tone når jeg så det sendt og det var ikke meningen det skulle ha det. " litt sånn..GID - jeg tenker gjennom tingene altså Det gjør sikkert ikke DERE....Og litt krig&fred og sånn";-) Det var litt kjipt. Det er vanskeligere å vite hvordan "tonen" i noe blir blir skriftelig enn når man bare preiker..:-o "" litt sånn..GID - jeg tenker gjennom tingene altså Det gjør sikkert ikke DERE....Og litt krig&fred og sånn";-)" *LOL* Jepp - det er akkurat det inntrykket jeg har av deg, laguna :-) "Det er vanskeligere å vite hvordan "tonen" i noe blir blir skriftelig enn når man bare preiker..:-o" Sant nok. Derfor blir det ofte en del misforståelser. "................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.