Gjest Timari Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Dumt spørsmål kanskje, men jeg lurer på dette i forbindelse med det nytt boligprosjekt som jeg hadde tenkt til å se på. Basecamp Sagene har leieligheter for ungdom fra 10 kvadrat og oppover. Så står det at flere også deler bad Men kalles det da en leielighet? Er ikke det en hybel? Hadde dere kjøpt en hybel på 10 kvadrat hvor dere måtte dele do med 4 andre? og hvor liten kan en leielighet være? kan en leielighet være 6 kvadrat og likevel være en leielighet? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Basecamp Sagene har leieligheter for ungdom fra 10 kvadrat og oppover. Så står det at flere også deler bad Men kalles det da en leielighet? Er ikke det en hybel?" Jeg ville ha kalt det for en hybel. Jeg trodde hybel var et-roms. "Hadde dere kjøpt en hybel på 10 kvadrat hvor dere måtte dele do med 4 andre?" Det hadde jeg aldri gjort. Kunne til nød leid, hvis det feks var en studentbolig/by. "og hvor liten kan en leielighet være? kan en leielighet være 6 kvadrat og likevel være en leielighet?" Er det ikke leil. når det er min. to-roms da? Jeg har egentlig ikke peiling. Bare tipper ut fra egen erfaring =) 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Basecamp Sagene har leieligheter for ungdom fra 10 kvadrat og oppover. Så står det at flere også deler bad Men kalles det da en leielighet? Er ikke det en hybel?" Jeg ville ha kalt det for en hybel. Jeg trodde hybel var et-roms. "Hadde dere kjøpt en hybel på 10 kvadrat hvor dere måtte dele do med 4 andre?" Det hadde jeg aldri gjort. Kunne til nød leid, hvis det feks var en studentbolig/by. "og hvor liten kan en leielighet være? kan en leielighet være 6 kvadrat og likevel være en leielighet?" Er det ikke leil. når det er min. to-roms da? Jeg har egentlig ikke peiling. Bare tipper ut fra egen erfaring =) Det kan vel kalles leilighet når det er en selvstendig boenhet, dvs. har eget bad og kjøkken. Men det trenger ikke være mer enn et "borom". Hybel er det vel når man deler bad og/eller kjøkken med andre boenheter? 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Basecamp Sagene har leieligheter for ungdom fra 10 kvadrat og oppover. Så står det at flere også deler bad Men kalles det da en leielighet? Er ikke det en hybel?" Jeg ville ha kalt det for en hybel. Jeg trodde hybel var et-roms. "Hadde dere kjøpt en hybel på 10 kvadrat hvor dere måtte dele do med 4 andre?" Det hadde jeg aldri gjort. Kunne til nød leid, hvis det feks var en studentbolig/by. "og hvor liten kan en leielighet være? kan en leielighet være 6 kvadrat og likevel være en leielighet?" Er det ikke leil. når det er min. to-roms da? Jeg har egentlig ikke peiling. Bare tipper ut fra egen erfaring =) jeg hadde studentleielighet for en stund siden. Det var en ettroms på 17 kvadrat, hvor bad og kjøkken var inkludert. Så da het det ikke hybel. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Sånn jeg har forstått det, er hybel ett rom, men kan ha kjøkken og bad. En ettroms leilighet har ikke soverom, men skal ha bad og kjøkken. Toroms har ett soverom o.s.v. Hadde ikke kjøpt noe sånt. Den boløsningen er garantert lavest på ønskelisten, og kommer kanskje til å synke som en sten prismessig, hvis markedet endrer seg. Hvis man har tenkt til å leie ut etterpå, altså ikke trenger å få ut pengene sine for å kjøpe noe nytt, da kunne jeg vurdert det. men ikke for å bo i selv :-) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det kan vel kalles leilighet når det er en selvstendig boenhet, dvs. har eget bad og kjøkken. Men det trenger ikke være mer enn et "borom". Hybel er det vel når man deler bad og/eller kjøkken med andre boenheter? Jeg er ganske usikker. Men jeg har bodd i 33kvadratm hybel. Da var badet eget, men kjøkken og stue i ett, og sovealkove. Det stod vartfall i kontrakten at det var hybel. Men jeg vet ikke definisjonen på hybel og leilighet. Skulle gjerne ha visst det =) 0 Siter
Babette Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg er ganske usikker. Men jeg har bodd i 33kvadratm hybel. Da var badet eget, men kjøkken og stue i ett, og sovealkove. Det stod vartfall i kontrakten at det var hybel. Men jeg vet ikke definisjonen på hybel og leilighet. Skulle gjerne ha visst det =) Det du bodde i, ville jeg kalt en hybelleilighet. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det du bodde i, ville jeg kalt en hybelleilighet. Ja, det er vel kanskje mer riktig.. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Sånn jeg har forstått det, er hybel ett rom, men kan ha kjøkken og bad. En ettroms leilighet har ikke soverom, men skal ha bad og kjøkken. Toroms har ett soverom o.s.v. Hadde ikke kjøpt noe sånt. Den boløsningen er garantert lavest på ønskelisten, og kommer kanskje til å synke som en sten prismessig, hvis markedet endrer seg. Hvis man har tenkt til å leie ut etterpå, altså ikke trenger å få ut pengene sine for å kjøpe noe nytt, da kunne jeg vurdert det. men ikke for å bo i selv :-) har overhodet ikke tenkt til å kjøpe noe sånt jeg heller men er svært nysgjerrig på hvordan leielighetene eller var det (hyblene) er innredet. kanskje jeg kan få noen tips til interiør? Samt er jeg nysgjerrig på hvordan de kommer til å markedsføre dette. Så dette MÅ jeg se på 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 har overhodet ikke tenkt til å kjøpe noe sånt jeg heller men er svært nysgjerrig på hvordan leielighetene eller var det (hyblene) er innredet. kanskje jeg kan få noen tips til interiør? Samt er jeg nysgjerrig på hvordan de kommer til å markedsføre dette. Så dette MÅ jeg se på Ligger noen bilder og planløsninger ute her: http://www.basecampsagene.no/index.php?id=1 Men der har du kanskje vært allerede... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 har overhodet ikke tenkt til å kjøpe noe sånt jeg heller men er svært nysgjerrig på hvordan leielighetene eller var det (hyblene) er innredet. kanskje jeg kan få noen tips til interiør? Samt er jeg nysgjerrig på hvordan de kommer til å markedsføre dette. Så dette MÅ jeg se på Tipper det er meget sparsomt møbler, ett lite skap i hele leiligheten og sånn ;-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Ifølge Bokmålsordboka er definisjonen: "enkeltrom i privat bolig som blir leid ut til enslige" Generelt vil jeg definere hybel en ettrommer man leier, hvor man må dele enten bad eller kjøkken (eller begge deler) med flere. Har den både bad og kjøkken, er det en ettromsleilighet - eller studioleilighet, som det er begynt å hete hos meglerne. ;o) Basecamp Sagene er således en snodig hybrid, ettersom det er hybler man kjøper. Litt usikker på hvordan dette med fellesarealene skal ivaretas skikkelig i et sånt tilfelle... 0 Siter
tiliti Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Ordboka: "hybel hybel -en, -bler (norrønt hýbýli 'bolig, hjem') enkeltrom i privat bolig som blir leid ut til enslige" Leilighet: 2 bolig som består av ett eller flere rom og kjøkken kjøpe, leie, bytte l- / innrede, møblere en l- / en treroms l- / aksjel-, blokkl-, selveierl- hybelleilighet ~leilighet ettromsleilighet beregnet på enslige Hybel-definisjonen er visstnok fra begynnelsen av mest brukt om bosted uten egen inngang, at en må gjennom en annen privatbolig for å komme inn. Hybler på hybelhus fallerutenom, fordi man selv om man deler forskjellige ting, fremdeles slipper å gå rundt i andres privatbolig. Sånn EGNETLIG. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.