Gå til innhold

Inkasso. De svarer ikke på brev, ikke et pip

Anbefalte innlegg

Gjest MrPimmel
Skrevet

Et tilfelle her hvor leverandøren har tatt i mot et defekt produkt og sender regning for reparasjon som ikke er berettiget. De svarer ikke på brev, bare sender det til et inkassofirma. Inkassofirmaet svarer heller ikke på brev, bare legger på salæret.

Jeg tror de ikke har lov å sende et omstridt krav til inkasso? Jeg tror også de må svare på brev, både leverandør og inkassobyrå.

Jeg tror de ikke kommer noen vei med krav om de ikke gjør det. At de rett og slett taper kravet ved å ikke følge lovpålagte plikter. Det er sikkert mye å hente på slik oppførsel, da folk ikke gidder ha noe trøbbel.

Leverandøren har beholdt produktet til fakturaen for reparasjon/byttet del er betalt, jeg tror heller ikke det er lov å "ta gisler" på den måten?

De skriver "intet i veien med produktet", men det er umulig, for en liten del er beviselig brukket inni dingsen, og har vært det hele tida. Siden jeg er en liten luring, fikk jeg tatt et bilde av delen og har et vitne. Delen sitter slik at ingen kan få ødelagt den uten å skru fra hverandre dingsen og brekke den. Den var garanter brukket før den kom til mottakter.

Kan dette være et triks for å få penger ut av kunder i tillegg til å få ny av produsenten?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Jeg ville ringt forbrukerombudet.

De må betale for å få det inn for forliksrådet, så må de reise hit og møte, og jeg tror de taper saken når de ikke svarer. Her kan jo feilen bevises, så kravet er jo beviselig urettmessig. Jeg tror ikke vi behøre å gjøre noe mer.

Skrevet

De må betale for å få det inn for forliksrådet, så må de reise hit og møte, og jeg tror de taper saken når de ikke svarer. Her kan jo feilen bevises, så kravet er jo beviselig urettmessig. Jeg tror ikke vi behøre å gjøre noe mer.

Dersom de har sendt fra seg et svar er det per dags dato i følge loven slik at du har mottatt svaret. Enten du har mottatt det eller ei.

Skrevet

Dersom de har sendt fra seg et svar er det per dags dato i følge loven slik at du har mottatt svaret. Enten du har mottatt det eller ei.

Er du sikker på det? Må det ikke sendes rekommantert for at det skal være rettskraftig?

"....................................."

Skrevet

Er du sikker på det? Må det ikke sendes rekommantert for at det skal være rettskraftig?

"....................................."

Nei.

Det er helt latterlig, men nei. Tapte en sak på det.

Ikke før man skal opp i forliksrådet trenger man å sende rekommandert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...