Gjest mitt lille frø Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Kvinnelig løve og mannlig skytte, hvor finner jeg oversikt over hvor godt de passer sammen? 0 Siter
Gjest ja,ja, alt man skal tro på her i livet Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Tror du virkelig på sånt? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Tror du virkelig på sånt? Tror og tror. Så kjedelig det må være å gå skeptisk gjennom livet? Hvem veit? Kanskje det er noe å tro på. Kanskje ikke. 0 Siter
Gjest mitt lille frø Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Tror du virkelig på sånt? Må få tro på hva man vil. 0 Siter
Sør Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Må få tro på hva man vil. Ingen nekter deg å tro selv om vi påpeker at det er like lite sannsynlig som å tro på julenissen. Du er voksen, og ikke et barn. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Tror og tror. Så kjedelig det må være å gå skeptisk gjennom livet? Hvem veit? Kanskje det er noe å tro på. Kanskje ikke. Hva snakker du om? Intet forhindrer en skeptiker å undre seg over universets mangfold - forskjellen er bare at man sjekker hva som er sannsynlig og hva som er åpenbart oppspinn og "julenisseeventyr", og innretter ikke livet sitt etter sistnevte kategori. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Hva snakker du om? Intet forhindrer en skeptiker å undre seg over universets mangfold - forskjellen er bare at man sjekker hva som er sannsynlig og hva som er åpenbart oppspinn og "julenisseeventyr", og innretter ikke livet sitt etter sistnevte kategori. Med vennlig hilsen "Man sjekker opp hva som er sannsynlig". Sånn for krangelens skyld - når man sjekker opp noe, er det vel fakta man sjekker. Sannsynligheten har mer med synsing å gjøre? Skjønt jeg innrømmer at de astronomene jeg har møtt i mitt liv (2) ikke har ment astrologi er annet enn tull. Og de fleste prestene jeg har møtt (2 av 3) har ment det var "ukristelig". Jeg HÅPER det ikke fins spøkelser, men det hadde vært GØY om astrologi var sansynlig. Men ikke heldig for meg, for jeg har hatt Saturn etter meg i hele år. Julenissen er det sjølsagt verre med. p.s. Jeg er Løve, med månen i Fiskene og ascendanten i Vannmannen. Du skulle vel ikke være Vær, vel, Sør? d.s. 0 Siter
Sør Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Man sjekker opp hva som er sannsynlig". Sånn for krangelens skyld - når man sjekker opp noe, er det vel fakta man sjekker. Sannsynligheten har mer med synsing å gjøre? Skjønt jeg innrømmer at de astronomene jeg har møtt i mitt liv (2) ikke har ment astrologi er annet enn tull. Og de fleste prestene jeg har møtt (2 av 3) har ment det var "ukristelig". Jeg HÅPER det ikke fins spøkelser, men det hadde vært GØY om astrologi var sansynlig. Men ikke heldig for meg, for jeg har hatt Saturn etter meg i hele år. Julenissen er det sjølsagt verre med. p.s. Jeg er Løve, med månen i Fiskene og ascendanten i Vannmannen. Du skulle vel ikke være Vær, vel, Sør? d.s. Hei, Det finnes jo en teoretisk sjanse for at "fakta" og vår beskrivelse av naturlovene er feil. Tyngdekraften kan opphøre neste fredag, for alt vi virkelig vet. Men det er ikke sannsynlig at den gjør det, og det er like usannsynlig at noen astronomer har noe å fare med. Dog har jeg fått med meg at stjernetegnet mitt visstnok er virgo. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest seriøs astrologi Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Seriøs astrologi opererer ikke slik. Man kan ikke bare ta utgangspunkt i soltegnet (det tegnet man er "født i"). Man må sette opp hele horoskopet til hver av personene, og så finnes det ulike metoder å sammenlikne disse to horoskopene på. Selv om skytte og løve i utgangspunktet er tegn som går godt sammen, så kan det godt hende at hver av partene har masse av andre tegn i seg, som ikke går så godt sammen. Alt annet blir igrunnen kvasi-astrologi. Så hvis du er genuint interessert i å finne ut om du og en annen passer sammen, så konsulter en seriøs astrolog. Ellers vil jeg nå si at det meste av det finner dere nå ut av likevel, etterhvert som dere blir godt kjent med hverandre. Fordelen med astrologi (seriøs sådan, ikke "ukebladsastrologi"), er at du kan få en del informasjon på et tidlig tidspunkt, før du har bundet deg for mye. Samtidig er det viktig å huske at det ikke er om å gjøre å finne en mest mulig "easy" match - det blir det ikke særlig vekst av. En passe dose med utfordringer er også viktig i en relasjon! 0 Siter
Sør Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Seriøs astrologi opererer ikke slik. Man kan ikke bare ta utgangspunkt i soltegnet (det tegnet man er "født i"). Man må sette opp hele horoskopet til hver av personene, og så finnes det ulike metoder å sammenlikne disse to horoskopene på. Selv om skytte og løve i utgangspunktet er tegn som går godt sammen, så kan det godt hende at hver av partene har masse av andre tegn i seg, som ikke går så godt sammen. Alt annet blir igrunnen kvasi-astrologi. Så hvis du er genuint interessert i å finne ut om du og en annen passer sammen, så konsulter en seriøs astrolog. Ellers vil jeg nå si at det meste av det finner dere nå ut av likevel, etterhvert som dere blir godt kjent med hverandre. Fordelen med astrologi (seriøs sådan, ikke "ukebladsastrologi"), er at du kan få en del informasjon på et tidlig tidspunkt, før du har bundet deg for mye. Samtidig er det viktig å huske at det ikke er om å gjøre å finne en mest mulig "easy" match - det blir det ikke særlig vekst av. En passe dose med utfordringer er også viktig i en relasjon! Det finnes rett og slett ikke noe som heter "seriøs astrologi", mer enn det eksisterer noe som heter "seriøse julenissestudier". Det finnes intet som understøtter astrologi, og man må derfor regne med at det er bedrageri. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest seriøs astrologi Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det finnes rett og slett ikke noe som heter "seriøs astrologi", mer enn det eksisterer noe som heter "seriøse julenissestudier". Det finnes intet som understøtter astrologi, og man må derfor regne med at det er bedrageri. Med vennlig hilsen Det samme sa folk om radiobølger i sin tid... Men hvorvidt astrologi er tull er noe du faktisk ikke kan bevise. Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.... 0 Siter
Sør Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det samme sa folk om radiobølger i sin tid... Men hvorvidt astrologi er tull er noe du faktisk ikke kan bevise. Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner.... Du skriver: "Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner...." ...eh... ja?? Er det noen som har påstått noe annet? At man ikke "vet alt" betyr overhodet IKKE at "alt skal tas seriøst", og julenissen er et godt eksempel på det. Man kan heller ikke bevise at Julenissen ikke eksisterer. For øvrig er det faktisk DU som har bevisbyrden her, når du påstår at det finnes noe som heter "seriøs astrologi". Jeg trenger da ikke motbevise noe som aldri har blitt underbygget, og langt mindre bevist. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest åpen men skeptisk Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du skriver: "Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner...." ...eh... ja?? Er det noen som har påstått noe annet? At man ikke "vet alt" betyr overhodet IKKE at "alt skal tas seriøst", og julenissen er et godt eksempel på det. Man kan heller ikke bevise at Julenissen ikke eksisterer. For øvrig er det faktisk DU som har bevisbyrden her, når du påstår at det finnes noe som heter "seriøs astrologi". Jeg trenger da ikke motbevise noe som aldri har blitt underbygget, og langt mindre bevist. Med vennlig hilsen Unnskyld at jeg blender meg inn, men akkurat det samme kan man jo si om Gud. Antakelig sammenlikner du vel alle religiøse også med dem som tror på julenissen... Syns du viser litt lite ydmykhet for ting man ikke kan vite sikkert.... 0 Siter
Sør Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Unnskyld at jeg blender meg inn, men akkurat det samme kan man jo si om Gud. Antakelig sammenlikner du vel alle religiøse også med dem som tror på julenissen... Syns du viser litt lite ydmykhet for ting man ikke kan vite sikkert.... Men hva sier det om gud hvis man så lett kan sammenligne ham med julenissen? Det er mye her i verden vi ikke vet, men samtidig er det idioti å tro på ting det ikke finnes én eneste grunn til å tro på. Tvertimot, ingen test har vist at astrologi fungerer. Hvor mange motbevis trenger du før du ville vært villig til å si at "det er intet som tyder på at astrologi er sant"? Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.