Gå til innhold

Kakeoppskrift uten gjær/hvetemel?

Anbefalte innlegg

Gjest matinloteranse
Skrevet

Jeg skal unngå gjær, hvetemel og sukker i en periode. Til nøds kan jeg bruke fruktsukker eller Fedons Fruktose.

Endelig har jeg klart å finne et sted de selger brød uten gjær, hvetemel og sukker. Man kan bestille slikt brød på Samsons bakeri.

Men: Jeg skulle så gjerne ha en kakeoppskrift også, eller noe snacs, som jeg kan lage av grovere mel og feks frukt/bær? Muligens en terte?

Noen som har forslag?

Eller som kjenner til nettsider med oppskrifter uten de først nevnte ingrediensene?

Gjest på slankern?
Skrevet

det er da like mye karbohydrater i fruktsukker som i sukrose

minner ellers på at "Fedons" fruktose er fruktsukker

som snacks er gulrøtter og andre grønnsaker med kesam bare kjempedigg

Skrevet

det er da like mye karbohydrater i fruktsukker som i sukrose

minner ellers på at "Fedons" fruktose er fruktsukker

som snacks er gulrøtter og andre grønnsaker med kesam bare kjempedigg

Jamen fruktsukkeret er mye bedre for kroppen vår. Det får ikke blodsukkeret til å gå opp og mned som en jojo.

Skrevet

Kan du spise nøtter og bær, da?

For i så fall kan du lage en smuldrepai med hakkede mandler, et par ss grovt mel/havregryn og smør, pluss litt fruktose. Bland dette sammen, og bruk deigen til å dekke over frukt/bærblanding i en ildfast form. Stek i stekeovn. Veldig snadder godt!

Gjest på slankern?
Skrevet

Jamen fruktsukkeret er mye bedre for kroppen vår. Det får ikke blodsukkeret til å gå opp og mned som en jojo.

og dokumentasjonen på det er?

rett nok er fruktose litt søtere enn sukrose, slik at en kan benytte litt mindre mengder

men blodsukkerstigningen kommer vel av mengden karbohydrater, som trenger insulin for å låse opp å bygge opp glykogenlagrene og derigjennom synker igjen?

drikk noen desiliter appelsinjuice, så skal du se en stor stigning i blodsukkeret

Skrevet

og dokumentasjonen på det er?

rett nok er fruktose litt søtere enn sukrose, slik at en kan benytte litt mindre mengder

men blodsukkerstigningen kommer vel av mengden karbohydrater, som trenger insulin for å låse opp å bygge opp glykogenlagrene og derigjennom synker igjen?

drikk noen desiliter appelsinjuice, så skal du se en stor stigning i blodsukkeret

Jeg Vet ikke hva som er gyldig/ugyldig dokumentasjon, men du han jo lese det over alt i bøker, blader og nettet.

Merker også forskjell selv når jeg spiser raske eller "trege" karbohydrat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...