Gå til innhold

Kapteinsbindet

Anbefalte innlegg

Gjest vill, vakker
Skrevet

At Åge Hareide velger å la John-Arne Riise få ha kapteinsbindet i landskampe ikveld forteller vel igrunn en god del om hva han står for som landslagssjef. Riktignok var mange aktuelle kandidater fraværende, men likevel. En kaptein skal være et forbilde og en autoritet, og da passer det ikke med en egoistisk og banslig liten drittunge.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg så ikke kampen i kveld, men jeg fatter ikke hvorfor så mange har noe imot JAR.

Typisk norsk jantelov.

Han framstår tross alt som en lederskikkelse på landslaget, det sier i hvert fall de andre spillerne og de bør vite, og det er uansett det viktigste.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

En leders oppgave er også å teste ut om folk fungerer i ulike roller, og Riise har jo klart uttrykt at hans mål er å bli kaptein, så jeg syns egentlig det var greit å gi ham sjansen i en uviktig privatkamp. Neste gang er sikker Andresen tilbake med bindet på armen igjen.

Gjest vill, vakker
Skrevet

Jeg så ikke kampen i kveld, men jeg fatter ikke hvorfor så mange har noe imot JAR.

Typisk norsk jantelov.

Han framstår tross alt som en lederskikkelse på landslaget, det sier i hvert fall de andre spillerne og de bør vite, og det er uansett det viktigste.

En lederskikkelse som går og spytter på skoa til en lagkamerat? Det sier igrunn alt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

En lederskikkelse som går og spytter på skoa til en lagkamerat? Det sier igrunn alt.

Tror både Carew og JAR har gjort opp for seg etter den hendelsen.

Det viktigste er hvem spillerne vil ha, og vi snakker om erfarne spillere her som ikke velger en hvilken som helst idiot til kaptein.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...