Gjest Timari (litt bekymret) Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 er litt bekymret nå. de tre siste dagene så har jeg opplevd å bli plutselig svimmel når jeg er ute. Føler nesten som om jeg får et slags "støt". Kan sammenliknes med en slags form for hangover, selv om jeg ikke har drukket, eller har sovet lenge. Det rare er at disse svimmelhetsgreiene bare kommer ut på ettermiddagen og kvelden. Det som kan være er at jeg har økt dosen med Tolvon fra 10 til 30 mg for halvannen uke siden. Men da burde jeg vel ha følt svimmelheten helt fra begynnelseen av? Tror nok at jeg engster meg unødig her, muligens er det bare psykisk men har ikke opplevd at det har slått ut på denne måten før. Noen ideer om hva det kan skyldes? 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Lavt blodtrykk, lav blodprosent, virus på balansenerven... 0 Siter
Gjest wiggum Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det som kan være er at jeg har økt dosen med Tolvon fra 10 til 30 mg for halvannen uke siden. Men da burde jeg vel ha følt svimmelheten helt fra begynnelseen av? - Ikke nødvendigvis. Det kan ta noen dager før du oppnår maksimal mengde medisin i blodet ("steady state"). Dermed er det ikke sikkert du merker alle bivirkninger med en gang. 0 Siter
fresja Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg ser at en av bivirkningene kan være svimmelhet: http://www.legemiddelhandboka.no/sgml/ 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Kan det være jernmangel? Det kan iallefall føles som om kroppen sover, og at man blir svimmel 0 Siter
Gjest jeg er ikke lege altså! Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 jeg er nesten sikker på at det må skyldes medisinen hvis det er satt opp som bivirkning på papiret. Det er ofte at slike ting dukker opp etter en stund når kroppen opptar medisinen ordentlig. Hvis det vedvarer ville jeg snakket med fastlege og kanskje satt ned dosen litt. Syntes det var mye økning på en gang. Ofte blir det mindre bivirkninger når ting skjer i sakte tempo. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 jeg er nesten sikker på at det må skyldes medisinen hvis det er satt opp som bivirkning på papiret. Det er ofte at slike ting dukker opp etter en stund når kroppen opptar medisinen ordentlig. Hvis det vedvarer ville jeg snakket med fastlege og kanskje satt ned dosen litt. Syntes det var mye økning på en gang. Ofte blir det mindre bivirkninger når ting skjer i sakte tempo. jeg tror også at det kan være bivirkninger av medisinene. synes også økningen var litt voldsom, men fastlegen sto fast på dosen så... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.