Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt problemer med snør (grønt) i nasen og bihulebetennelser. Etter mange undersøkelser har de kun konstatert at mine flimmerhår i nasen ikke fungerer som de skal. Etter ca to måneders bihulebetennelse, som er bedre nå, har jeg konstant slim i halsen. Men slimet er så seigt at det kommer varken opp eller ned (prøver å svelge det ned, men det går ikke). Hoster ikke - føles bare veldig ubehaglig, og man ønsker å spise hele tiden for å få dratt med seg slimet ned, men det virker ju ikke - jeg blir bare tykkere. Har hatt en del problemer med stembandet, men det er bedre nå. Blir også veldig trøtt. Sist naseprøve påviste influensa bakterie, men ettersom jeg følte at jeg var på bedringsvei så valgte jeg å la vær å ta enda en pencilinkur (tatt en del kurer tidligere i år).Problemet med slim i halsen har jeg hatt i perioder i mange år, men nå er det værre og mere langvarig. Finns det noen medisin som kan hjelpe, uten at den ødelegger slimhinner og flimmerhår ved langvarig bruk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187446-slim-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det du bør prøve først er rikelig skylling med saltvann. Apoteket har ulike typer utstyr for dette. Du kan også lage saltvannet selv, og kjøpe et "nesehorn", en skylleflaske som er effektiv. Du bør skylle 3-4 ganger etter hverandre morgen og kveld. Dersom dette ikke hjelper, og/eller du har mye problem med tette kanaler til bihulene, kan en kortisonholdig nesespray hjelpe godt. Denne er på resept, og kan brukes kontinuerlig uten bivirkninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187446-slim-i-halsen/#findComment-1289232
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...