hito Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg har et renalt betinget for høyt blodtrykk, av og til ustabilt, uavhengig av stress og fysisk aktivitet. Bruker Amlodipin 5mg. Sammen med bevisst bruk av kost er det greit/ bra. Jeg er i god fysisk form og spiser sunt. Var på sykehus for utrednig. Funn på belstnings ekg førte til henvisning for videre utredning. Fant bøkene Mirakelkurer og Mat-din mirakelmedisin av Jean Carper. Ut fra det jeg leste der har jeg nå brukt Grapenol 2kapsler 2g daglig en periode. Det virker på varicer, ser jeg. Jeg har dosert etter boka. På glasset står lavere dosering angitt. Jeg har prøvd å finne fram til noen som kan gi råd. I nærheten finnes ingen.Fastlegen er flott, men kan ikke dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187479-grapenol-i-behandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Svar til Hito. Grapenol er basert på plantefarvestoffer, er et såkalt flavenoid, og betegnes som en kraftig antioksydant. Det finnes ingen holdbar dokumentasjon for at dette har noen som helst effekt, hverken på blodtrykk eller andre kretsløpstilstander. Det er mange som tjener penger på markedsføring av slike antioksydanter, men de er uten vitenskapelig dokumentasjon. Det ble for noen få år siden gjort flere store, internasjonale undersøkelser for bl.a. å undersøke om det var noen reell og objektiverbar effekt av slike stoffer på pasienter med hjerte-kar-sykdom (en av dem med over 40 000 pasienter inkludert), men stoffene hadde nøyaktig samme effekt som placebo (d.v.s. uvirksom "narre-medisin"). Spis sundt og fornuftig, og pass deg for overvekt. Det finnes forøvrig ingen "mirakel-kurer". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187479-grapenol-i-behandling/#findComment-1300877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.