Gå til innhold

Når snakke med sexolog?


Gjest ødelagt seksuelt?

Anbefalte innlegg

Gjest ødelagt seksuelt?

Jeg har problemer med menn. Har problemer med å slippe de innpå meg og å inngå forhold. Har også problemer med å stole på at noen virkelig er interessert i forhold med meg. Jeg kan bli irritert og hissig. Jeg har derfor ikke noe sexliv. Jeg går til psykolog og til psykomotorisk behandling. Jeg vet ikke om jeg noen gang kan greie å være i forhold. Burde jeg kanskje heller snakke med en sexolog? Jeg føler meg ødelagt seksuelt. Føler meg kald i kroppen, men er ikke frigid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shrekk 78

Du trenger å få gode erfaringer med folk, da tror jeg resten vil komme av seg selv. Sexolog tror jeg ikke er løsningen, det er ikke på det området hovedproblemet ditt ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sexfiksert

Går du hos en sexolog blir vel hovedtemaet lagt på sex. Da blir det mye fokusering på bare det og det er nok ikke av det beste tror jeg.

En psykolog eller psykiater tar for seg hele psyken og jeg tror kanskje at du ville ha bedre utbytte av en time der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare sende deg en hilsen for å si at jeg føler som deg, så du er i alle fall ikke alene. Jeg har også vurdert å oppsøke sexolog, men jeg er redd for å bli overkjørt. Har gått i behandling lenge hos psykolog, men da ikke spesielt med dette problemet i fokus. Jeg ønsker deg i alle fall lykke til, håper Shrekk har rett, og at vi "løsner opp" litt når situasjonen er riktig!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evig singel?

Har ikke noe svar til deg, men kan jeg spørre hvordan du jobber hos psykoloen og den psykosomatiske fysioterapeuten?

Går nemlig selv til psykolog for lignende problemer. Jobber med måten å tenke på (gjøre negativt til positivt) og med avslapningsteknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ødelagt seksuelt?

Har ikke noe svar til deg, men kan jeg spørre hvordan du jobber hos psykoloen og den psykosomatiske fysioterapeuten?

Går nemlig selv til psykolog for lignende problemer. Jobber med måten å tenke på (gjøre negativt til positivt) og med avslapningsteknikker.

Hos fysioterapeuten gjør jeg styrkende øvelser og ligger på benk med teppe over hvor jeg får litt massasje og hun hakker litt på meg og ruller over med piggete baller. Føler at det hjelper. Jeg får mer kroppsbevissthet og kroppskontakt. Jeg gjør også øvelser hjemme. Hos psykologen snakker jeg om det jeg vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...