Betty Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg sliter veldig med mitt immunforsvar, er kvinne på 32 år og jeg er forkjølet minst en gang i måneden. Får en dag med feber og muskelsmerter og flere dager med snørr og hoste. Jeg spiser normalt, har mye fysisk aktivitet, spiser vitaminer, sover godt, god hygiene osv, så jeg aner ikke mitt arme råd hva jeg skal gjøre. Har vært hos legen, som tok noen blodprøver, men hun kunne ikke hjelpe meg. Siden august har jeg vært syk over 10 ganger, egenmeldingene på jobben ble brukt opp på 5 måneder. Jeg syns det blir slitomt å gå til legen for å få sykemelding hver gang, så det ender med at jeg går på jobb selv om formen ikke er helt bra.Jeg kom i tidlig overgangsalder da jeg var 26 år. Går på østrogenmiddelet Climodien og syns det fungerer ganske bra. Har noen varmetokter av og til, men de er ikke sterke eller ofte. Med sterkere østrogener så føler jeg at det blir for mye for kroppen, har prøvd 3 og 4 mg. Jeg vet ikke om det kan ha noe med det dårlige immunforsvaret?Har prøvd flere forskjellige naturmedisiner c-vitaminer, men merker ingen bedring av det.Hjeeelp, før både jeg og sjefen på jobb blir gærn :-/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187509-ofte-forkj%C3%B8let/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Du kan prøve opptil 1 g c-vitamin per dag, og gjerne også bruke solhatt-preparater og zink-tabletter. Regner med at det ikke er noe direkte galt med immun-apparatet ditt, i og med at blodprøvene var fine. kanskje du bør se litt på hvorfor du blir så lett smittet. Dårlig inneklima? Gjør eventuelt målinger. Luftfukter og frisk luft hjelper. Mye kontakt med små og "forkjølte" barn? Noen har god effekt av regelmessig spraying med saltvannspray morgen og kveld. Det kan også være verdt et forsøk med anti-histamin tabletter noen måneder for å se om det "roer ned" slimhinnene. Dersom det kunne hjelpe overfor sjefen din, så kan du diskutere med fastlegen din om du kan få utvidet rett til egenmeldinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/187509-ofte-forkj%C3%B8let/#findComment-1292551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.