Gå til innhold

blærebetennelse

Anbefalte innlegg

vikingjenta1365380873

jeg er en jente på 24 som har hatt blærebetennelse flere ganger de siste 4 årene. jeg har vært hos min fastlege flere ganger og fått medisiner som ikke virker. de siste gangene har jeg bare drukket masse vann og tatt tranebærtabletter, da har det roet seg. jeg har også problemer med at jeg må mye på do, også når jeg ikke har betennelse. når jeg har samleie, får jeg ofte vondt og må på do. dette er et stort problem for meg, som fastlegen min ikke har tatt seriøst. jeg spør derfor om råd her. hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187515-bl%C3%A6rebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er viktig at det taes bakterieprøver av urinen, slik at riktige kurer gies ved infeksjon. Clamydia må utelukkes, likeledes eksemforandringer eller sopp-infeksjon rundt urinrøret. Kanskje bør legen din utrede deg mtp urge/haste-vannlating. Skyldes "overaktiv blæremuskulatur" som gir hyppig vannlatingstrang. Dette kan behandles med medikamenter. Prøv glidemiddel ved samleier, det reduserer gnisning mot urinrøret. Dersom du får flere infeksjoner bør du nok utredes med bilder av urinveiene, samt få henvisning til en urolog. Tranebær fast reduserer infeksjonsfaren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187515-bl%C3%A6rebetennelse/#findComment-1292557
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...