Gå til innhold

Slag

Anbefalte innlegg

Kolbjørn Hatlen

Min samboer (60 år)fikk slag 08.01.05. Har vært på Levangersykehus til rehablitering i nesten 4mndr. Er nå hjemme,men sitter i rullestol. Har kommet seg en god del.Det er venstre fot og armsom er det største problemet. Klarer og gå litt med støtte,menarmen har hun kun litt bevegelse i. Jeg selv lærte og beherskeautogentrening for en del år siden.Bruker dette (ganske velykket)mot øresus m.m.Lurte da på om slik trening kunne være til hjelpmot slagtilfellet til samboeren hvis hun fikk opplæring ?Spurte om dette på sykehuset,men for dem var det ganske ukjendt.Med håp om svar hilsen Kolbjørn Hatlen,Småland 7633 Frosta.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187577-slag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cathrine Smestad, lege og stipendiat innen MS-forskning

Bruk av autogen trening i slagrehabilitering er lite utbredt i Norge.Jeg kjenner ikke til at dette sålangt har noen dokumentert effekt på utfallene etter et hjerneslag,målrettet trening/fysioterapi har imidlertid vist seg å kunne ha effekt.Autogen trening brukt til avspenning kan sikkert bidra til å gi en positiv opplevelse for de som har evner til å benytte seg av dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187577-slag/#findComment-1292041
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...