Gå til innhold

Uønskede tanker


mille123

Anbefalte innlegg

Jeg vil si at jeg er ei livlig og sosial jente på 22 år med mange venner og hobbyer. Er nok akkurat i gjennomsnittet - utenpå... Jeg sliter nemlig med en slags form for tvangstanker(tror jeg da). Jeg er rett og slett redd for mørket og alt det innebærer. Frem til jeg var rundt 16 år, hadde jeg ingen problemer med å se skrekkfilmer e.l på tv eller film, men etter at jeg ble i fast forhold ble det mindre spenning/utfordring for psyken min, og sluttet dermed å se skrekkfilmer o.s.v. DA hadde jeg ikke problemer med det, men nå sliter jeg med å være alene, i mørke rom eller bare i en gang eller lignende rom. Jeg begynner straks å tenke på at når jeg nå går ut av døren til det rommet jeg er i, kommer det noen bak meg o skal ta meg. Dette var jo ting alle tenker når man er små, at man er på vei op trappen og spurter for det kan komme noen bak å ta meg. Dett tenker jeg da enda.. Har ikke problemer med å se spenningsserier på tv, og mener at i herognå øyeblikket film eller serie pågår, går det kjempebra! Det er tiden og tankene etterpå jeg sliter med og derfor sluttet jeg å se på slike ting for flere år siden. En bekjent av meg vet om dette problemet og fortalte om noen hun visste om som hadde det på samme måte. Den personen hadde fått en form for behandling og er over dette nå. Hva kan/skal jeg gjøre? Dette er utrolig vnskelig, å bare stenge tankene ute, ofte umulig. Jeg vil ikke gå resten av livet mitt å være redd for at det skal være noen i naborommet som skal ta meg. Dette skjer kun når jeg er alene, bare ett tilfelle når noen andre var sammen med meg men i et annet rom. Er det noen råd å få?

- millemora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shrekk 78

Har dessverre ingen løsning, men jeg har det akkurat på samme måten. Har alltid trodd at det er slik jeg ER, men mulig du har rett, at det er tvangstanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...