Gå til innhold

Hvorfor vegrer så mange privatpraktiserende seg for å ta inn bipolare personer?


Gjest muligens bipolar

Anbefalte innlegg

Gjest muligens bipolar

Var hos fastlegen min i dag for å få henvisning til søknaden om privatpraktiserende psykolog. Han viste meg en liste han hadde tatt med seg fra sin tidligere praksis ved en DPS , og det var overraskende mange som ikke villle ha bipolare personer i sin klientkrets. Ikke ville de de ha

rusmisbrukere heller (men hvem vil vel det ?)

Men det finnes jo tre forskjellige typer av bipolaritet. Bør jeg unngå å skrive at jeg har symptomer som minner sterkt om bipolaritet?

Har de god nok grunn til å ikke ta meg inn om det viser seg at jeg er bipolar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest piiiia

grunnen er vel at bipolar trenger psykiater, psykolog vil ikke være stor nytte. Men om en evt trenger samtaler for andre ting i tillegg blir det jo noe annet da. Men psykiatere kan også gi samtale terapi. Må nå være mye mer praktisk å ha en psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mulig bipolar

grunnen er vel at bipolar trenger psykiater, psykolog vil ikke være stor nytte. Men om en evt trenger samtaler for andre ting i tillegg blir det jo noe annet da. Men psykiatere kan også gi samtale terapi. Må nå være mye mer praktisk å ha en psykiater.

ja det hadde jo vært supert med en psykiater hvis de bare hadde kapasitet....Løsningen blir jo at man må finne en psykolog for samtaleterapi og la fastlegen ordne med medisineringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DPS er ok

Hvorfor gå hos privatpraktiserende når du kommer mye biligere ut hos det offentlige?

Privatpraktiserende tar bare lettere psykiske lidelser. De skummer kremen av fløten. Tyngre lidelser som schizofreni og bipolar lidelse bl.a. hører ikke inn under deres gebet.

DPS sine psykiatere kan være helt ok de. Selv betaler jeg ikke fem flate øre for en time selv om jeg ikke har fylt kvote for frikort.

Bipolar lidelse hører innunder psykoselidelser og har eget fritak her i kommunen.

Har du kommet inn i "systemet" er det også lettere å få videre hjelp enn hos en privatpraktiserende som bare skviser det ut for eget godtbefinnende dersom du etterhvert blir for krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mulig bipolar

Hvorfor gå hos privatpraktiserende når du kommer mye biligere ut hos det offentlige?

Privatpraktiserende tar bare lettere psykiske lidelser. De skummer kremen av fløten. Tyngre lidelser som schizofreni og bipolar lidelse bl.a. hører ikke inn under deres gebet.

DPS sine psykiatere kan være helt ok de. Selv betaler jeg ikke fem flate øre for en time selv om jeg ikke har fylt kvote for frikort.

Bipolar lidelse hører innunder psykoselidelser og har eget fritak her i kommunen.

Har du kommet inn i "systemet" er det også lettere å få videre hjelp enn hos en privatpraktiserende som bare skviser det ut for eget godtbefinnende dersom du etterhvert blir for krevende.

Jeg har faktisk vært pasient hos DPS men de har ingen kapasitet til å ta meg. og tro meg, jeg har forsøkt, har fått avslag på tre DPS'er nå. Der jeg bor så tar de bare mest alvorlige sinnslidende, altså psykoproblematikk etc. Fikk en liste i posten om at jeg nå måtte finne meg en privatpraktiserende "på byen". Synd at det skal være slik, men her jeg bor så fungerer det slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...