Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har Touchpaden på min bærbare begynt å oppføre seg som en dust. Det begynte da vi gikk over til trådløst nettverk faktisk... Uten at jeg aner om det kan ha noe som helst sammenheng.

Vel, det som er saken. Touchpaden min er noe utrolig sinnsykt følsom. Hvis jeg kommer innat den med håndbaken så flytter den musa overalt og trykker både her og der. Og i og med at den ligger rett foran tastaturet så hender det jo støtt og stadig at hånda kommer over den. Fryktelig upraktisk hvis jeg skriver, så plutselig lukker den vinduer, klikker på andre innlegg, slår av bilde-visning, forstørrer vindu og alt mulig. SÅ, jeg har aldri brukt den, men deaktiverer den, og bruker vanlig optisk mus via usb.

Så altså fikk vi oss trådløst nettverk for et par uker siden, og det utvikler varme, og når jeg bare sitter og trykker med musa og ikke skriver, så holder jeg hånda over kortet for å bli varm på fingrene (har kronisk kalde fingre). Så plutselig aktiveres touchpaden! Har derfor lurt på om det er fordi jeg holder hånda over touchpaden så lenge at den har lyst til å bli brukt...? Men nå skjedde det nettopp selv om jeg ikke holdt hånda over da.

Samtidig som den aktiveres igjen får jeg følgende beskjed: "The advanced features of your touchpad has been disabled because the synaptics touchpad driver has detected another pointing device plugged into your computer"

Når jeg går inn på egenskaper for mus så kan jeg ikke deaktivere touchpaden, for den står som deaktivert. Og den trykker og styrer og herjer overalt bare jeg kommer borti med fingern. Alt er tilbake til det normale igjen etter en restart.

fujitsu/siemens-pc, xp home edition (har hatt planer om å installere pro, men kom aldri så langt...)

What to do?

Skrevet

Høres ut som det er noe helt annet du beskriver .. hihi

Skrevet

Høres ut som det er noe helt annet du beskriver .. hihi

Øyh, ikkeno pervotenking i tråden min!

Skrevet

Ingen som har noen gode ideer til hva som kan forårsake dette?

Gjest |ngen
Skrevet

Ingen som har noen gode ideer til hva som kan forårsake dette?

Nei,

Gjest |ngen
Skrevet

Det var dumt for meg... ;)

Uff, håper du får et saklig svar snart... :)

nomen_necio
Skrevet

Har en bærbar maskin av samme fabrikat som deg. Angrer dypt og inderlig at jeg kjøpte den. Den virket bra et par år før problemene tok helt overhånd.

Skulle skrive mye tekst. Opplever at det er vanskelig å unngå berøring av touchpad i vanvare. Så fikk den musmarkøren til å bevege seg. Det er vel årsaken.

Tror ikke trådløst nettverk har noe med det å gjøre. Ellers prøvde jeg meg med trådløst nettverkskort på maskinen. Det gikk så dårlig at jeg måtte gi opp. Alt gikk bedre med vanlig nettverk. Da trengte ikke maskinen eget nytt kort. Bare å koble en kabel til routeren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...