Gå til innhold

diagnoser


Gjest Tutti frutti

Anbefalte innlegg

Gjest Tutti frutti

Hei Nils Håvard Dahl.

Har det noen hensikt å vite hva ens diagnose er?

Min psykiater ser ikke ut til å

synes at dette er nødvendig å vite så mye om. Kan forsåvidt forstå tanken om ikke å sette folk i bås. Det kunne vel være nyttig å vite eller hva?

Noen andre som har synspunkter på dette. Bør en vite hvilken diagnose en har?

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl

Diagnoser er en kortfattet problembeskrivelse. For meg er det utenkelig å ikke stille en diagnose før jeg iverksetter behandling. Jeg meddeler også diagnosen til pasienten.

Kunne du tenkt deg å gå til en kardiolog (hjertelege) uten å få vite diagnosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tutti frutti

Det jeg mente å si var at psykiateren min var tilbakeholden med å formidle min diagnose til meg.

Er det vanlig eller gjør de fleste som deg NHD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Det jeg mente å si var at psykiateren min var tilbakeholden med å formidle min diagnose til meg.

Er det vanlig eller gjør de fleste som deg NHD?

Jeg er redd dette er ganske vanlig.

Noen ganger har en en følelse av at pasienten ikke ønsker å diskutere diagnose. Da trenger en ikke alltid å dytte den på en.

Men dersom pasienten ber om å få høre diagnosen, synes jeg vi har en plikt til å fortelle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg er redd dette er ganske vanlig.

Noen ganger har en en følelse av at pasienten ikke ønsker å diskutere diagnose. Da trenger en ikke alltid å dytte den på en.

Men dersom pasienten ber om å få høre diagnosen, synes jeg vi har en plikt til å fortelle det.

jeg har fått diagnosen f60.3 emosjonelt personlighetsforstyrrelse.hva er dette og hvordan kan jeg få best behandling for dette.jeg vil ha en spesialist til å behandle meg. jeg bor i stavanger.hvem kan behandle meg best.det er veldig viktig med den beste behandling,da jeg er mor til et barn.og pga.at det er rettsak om omsorgen.pga.min diagnose.haster med å få behandling.håper på et svar da det haster, da det gjelder meg og mitt barns fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...