Gjest Ramina Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Sliter litt med det der jeg da... Har helt hvite visittkort som skal lages en liten tegning på samt navn, adr.osv info. Har Dataline Label Software 2.0 som er veldig fin inn og med at jeg kan lage størrelser selv under egen katogori. Men der får jeg ikke forandret skriften i farger eller til annet enn arial. På Publisher på maskinen er jo fint startgrunnlag og mange muligheter, men der får jeg ikke sjekket at utskriftsstørrelsene på ark og kort er riktig. Ikke noe annet jeg har har alle de mulighetene jeg er ute etter heller. Anbefalinger på program som gir meg mulighetene for å lage fine kort og å velge størrelser på ark og kort med mellomrom og det hele på utskrift? (Postet også under åpent) Takker og bukker. 0 Siter
citoyen Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Du kan jo prøve deg fram med størrelser og plassering på utskrift på vanlig papir til du får det riktig, før du skriver ut på kortene. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Skriv noen tegn i hvert kort på skjermen, skriv ut på vanlig papir og stikk f eks noen huller med nål for se hvor utskriften havner når du legger papir og visittkortarket oppå hverandre. Det stemmer sjelden, så det er fint med gode marger. Om de ikke er like, så skal folk bare se på et kort ad gangen? 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Du kan jo prøve deg fram med størrelser og plassering på utskrift på vanlig papir til du får det riktig, før du skriver ut på kortene. Tja, kanskje det. På den ene label lageren min så er det mange størrelser og muligheter for å lage selv som sakt. Tingen er at de har forskjellige mm/cm fra start på arket, fra siden på arket og til og med mellom hvert visittkort. Derfor finner jeg det litt vanskelig hvordan jeg skal gjøre dette. Kan jo selvsakt tegne riktige marger på et vanlig ark med penn og se så hvor kortene havner i forhold til mål. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 12. juni 2005 Skrevet 12. juni 2005 Skriv noen tegn i hvert kort på skjermen, skriv ut på vanlig papir og stikk f eks noen huller med nål for se hvor utskriften havner når du legger papir og visittkortarket oppå hverandre. Det stemmer sjelden, så det er fint med gode marger. Om de ikke er like, så skal folk bare se på et kort ad gangen? Jo, kanskje det. Ikke lett for det er forskjellige muligheter for plassering av kortene, med marger fra start på arket, på siden, mellom kortene vannrett og loddrett. Derfor så fint med den ene hvor jeg kan skrive inn disse målene selv og lage egen mal. Men der får jeg altså ikke utfoldet meg på selve kortet altså. Mulig kan jeg tegne marger med penn på vanlig papir og prøve meg frem på forskjellige utskrifter. Kan jo finne en som funker, men jammen kan det bli en slitsom jobb da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.