Gå til innhold

Should i stay or should i go..(rydding!)

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg driver (atter!) og prøver å få orden på knøttliten kåk med mye stæsh i.

I den forbindelse kaster jeg en del, men fordi jeg har en hang til å tenke at ting kommer godt med blir det en del ting i "kanskje bunken"

I den forbindelse trenger jeg ders hjelp i forbindelse med store og plasskrevende ting i nevnte "bunke"

Trenger jeg eller kaster jeg:

1.Den gamle datamaskinen ? (grunnen til at den er her enda er at jeg tror, men bare tror at det kanskje finnes ting av intersse som jeg har skrevet som ligger i hjernen dennes. Samt, det finnes bilder, men de har jeg papirkopier av.)

2. Ekstra katterbur. Stygg grønn plast. Men det kan være nyttig?

3. Bunke med 8 brune tallerker m.mønster som det ikke er noe spesielt i veien med bortsett fra at jeg ikke bruker dem.

4. Trekkspill. Vi spiller ikke trekkspill, men det er et dugelig trekkspill.

5. En enorm grønn badekrokodille ved navn Kenneth. Brukt to ganger. pes å dra med seg, dog en artig fyr.

6.Typens mange par utgåtte militærstøvler. Som han av en eller annen grunn ikke vil kaste, men som han neppe legger merke til at forsvinner om jeg gjør det.:-o

7.Bunke med gamle VHS filmer, som er kule nok, men som jeg sikkert ikke kommer til å se om igjen.

8. Sånn praktisk lilla tursekk jeg har fått men aldri bruker, fordi jeg har en upraktisk liten svart sekk, som jeg bruker og elsker der sekk trenges.

9.Kladdebøker fra skolen. Selvfølgelig med en rekke geniale betraktninger, men strengt talt nødvendig?

10. Egen, stor blå eske til fiskeutstyr, når fiske utstyret mitt består av tre sluker, enn dupp og selve stanga?

Trenger jeg disse tingene? Hva er åpenbart søppel og hva bør jeg ta vare på?

*vankelmodig*

:-)

Lips1365380508
Skrevet

Hehe, du er god! Jeg er ikke en du burde få råd av, for jeg har en tendens til å spare på alt, og kaste det kanskje 5 år senere,..men, siden du spurte ;p, skal jeg skrive min mening:

1.Den gamle datamaskinen ? (grunnen til at den er her enda er at jeg tror, men bare tror at det kanskje finnes ting av intersse som jeg har skrevet som ligger i hjernen dennes. Samt, det finnes bilder, men de har jeg papirkopier av.)

-Skjekk hva du har på den, også tar du å brenner de "viktig" tingene på cd, eller diskett, eller overfører til den andre pc-en, hvis du har en kabel, også hiver du den hvis den er så gammel at du ikke har bruk for den,men den bare ligger og slenger ;)

-Hmm..næ, hiv den, men mindre du har tenkt å oppbevare noe i stygg plast ;p Esker er bedre oppbevarings-plass.

3. Bunke med 8 brune tallerker m.mønster som det ikke er noe spesielt i veien med bortsett fra at jeg ikke bruker dem.

- Behold de. Alltid greit å ha. Tenk om du får maaasse gjester ;)

- Behold den, eller selg den ;)

5. En enorm grønn badekrokodille ved navn Kenneth. Brukt to ganger. pes å dra med seg, dog en artig fyr.

-Hehe...det var jo en ting å ha. Vet ikke hva du skal gjøre med den. Behold den, hvis den ikke sår i veien ;)

6.Typens mange par utgåtte militærstøvler. Som han av en eller annen grunn ikke vil kaste, men som han neppe legger merke til at forsvinner om jeg gjør det.:-o

-Har selv en tendens å samle på gamle sko, kanskje jeg får bruk for dem engang? Men neppe. Hiv de.

7.Bunke med gamle VHS filmer, som er kule nok, men som jeg sikkert ikke kommer til å se om igjen.

-Behold de. Du kan kanskje ta opp, over de?

8. Sånn praktisk lilla tursekk jeg har fått men aldri bruker, fordi jeg har en upraktisk liten svart sekk, som jeg bruker og elsker der sekk trenges.

- Alt som er praktisk,beholder du. Man vet aldri. Du kan angre hvis du hiver sånt ;)

9.Kladdebøker fra skolen. Selvfølgelig med en rekke geniale betraktninger, men strengt talt nødvendig?

- Hehe..samla på alle tidligere, men hver gang jeg tar opprydding hiver jeg et par. Tilslutt er det ingen igjen. Behold noen, de du syns er kule å ha =)

10. Egen, stor blå eske til fiskeutstyr, når fiske utstyret mitt består av tre sluker, enn dupp og selve stanga?

- Behold. Man vet aldri om du en gang får kick og vil fiske, og kjøper god fiskeutstyr,men mangler bare den esken ;p

Skrevet

Krokodillen og skoene hadde røket først. Deretter pc'en etter at du har sjekket hva du skal beholde på den.

Gjest Aimabel
Skrevet

Når det gjelder å hive ting er jeg farlig streng :-)

1.Den gamle datamaskinen ?

-Sjekk om det er noe intressant på den, hiv den!

2. Ekstra katterbur. Har du katt?Trenger du det? Ser det bra nok ut til at noen vil ha det?

3. Bunke med 8 brune tallerker.

-Send dem til loppis, du har sikkert mange andre fine!

4. Trekkspill.

- Selg det! Kan jo være artig å trekke fram en gang i tiåret, men har du plass til å ta vare på det?

5. En enorm grønn badekrokodille.

- Tar vel ikke mye plass uten luft, sleng det tilbake!

6.Typens mange par utgåtte militærstøvler.

- burde vært kastet for lenge siden

7.Bunke med gamle VHS

- Noen bruktbutikker som tar imot sånt?

8. Sånn praktisk lilla tursekk.

- Kommer du noen gang til å bruke den? ellers gi den bort uansett hvor fin den måtte være!

9.Kladdebøker fra skolen.

-Se igjennom og ta vare på feks kristendomsbøker har ofte artige illustrasjoner! Mattebøker går i søpla.

10. Egen, stor blå eske til fiskeutstyr.

- Har du plass kan den vel bli? hvis ikke, skaff en mindre, og ha noe annet i den store!

Gjest Aimabel
Skrevet

Hehe, du er god! Jeg er ikke en du burde få råd av, for jeg har en tendens til å spare på alt, og kaste det kanskje 5 år senere,..men, siden du spurte ;p, skal jeg skrive min mening:

-Skjekk hva du har på den, også tar du å brenner de "viktig" tingene på cd, eller diskett, eller overfører til den andre pc-en, hvis du har en kabel, også hiver du den hvis den er så gammel at du ikke har bruk for den,men den bare ligger og slenger ;)

-Hmm..næ, hiv den, men mindre du har tenkt å oppbevare noe i stygg plast ;p Esker er bedre oppbevarings-plass.

- Behold de. Alltid greit å ha. Tenk om du får maaasse gjester ;)

- Behold den, eller selg den ;)

-Hehe...det var jo en ting å ha. Vet ikke hva du skal gjøre med den. Behold den, hvis den ikke sår i veien ;)

-Har selv en tendens å samle på gamle sko, kanskje jeg får bruk for dem engang? Men neppe. Hiv de.

-Behold de. Du kan kanskje ta opp, over de?

- Alt som er praktisk,beholder du. Man vet aldri. Du kan angre hvis du hiver sånt ;)

- Hehe..samla på alle tidligere, men hver gang jeg tar opprydding hiver jeg et par. Tilslutt er det ingen igjen. Behold noen, de du syns er kule å ha =)

- Behold. Man vet aldri om du en gang får kick og vil fiske, og kjøper god fiskeutstyr,men mangler bare den esken ;p

Vi er visst litt uenige her! Kenneth må få bli. De tallerkenene der hørtes litt 70tall ut. Kan de passe inn blandt de nye tro? Er det de man vil ha på bordet når det kommer gjester? Hvite tallerkener koster fem kroner på IKEA, dersom det skulle dukke opp en stor gjeng gjester

Skrevet

Vi er visst litt uenige her! Kenneth må få bli. De tallerkenene der hørtes litt 70tall ut. Kan de passe inn blandt de nye tro? Er det de man vil ha på bordet når det kommer gjester? Hvite tallerkener koster fem kroner på IKEA, dersom det skulle dukke opp en stor gjeng gjester

!!!

Gjest engel 49+
Skrevet

1.Den gamle datamaskinen KAST

2. Ekstra katterbur. KAST

3. Bunke med 8 brune tallerker LOPPEMARKED

4. Trekkspill.BEHOLD TIL TREKKSPILLENDE VENNER ELLER SELG/GI BORT

5. Kenneth. BEHOLD TIL BESØKENDE BARNLIGE SJELER

6.utgåtte militærstøvler. LA HAM BEHOLDE DE TO HAN ER MEST KNYTTET TIL

7.gamle VHS: KAST

8. praktisk tursekk BEHOLD, HVIS ANLEDNINGEN SKULLE KOMME OG DU _MÅ_ HA EN.

9.Kladdebøker fra skolen. BEHOLD ET PAR STK.

10. Egen, stor blå eske til fiskeutstyr,GI BORT,

LYKKE TIL :)

laguna1365380434
Skrevet

Etter gode råd ( dere er så snille og hjelpsomme!) har jeg bestemt meg for at Kenneth får leve(han så så lei seg ut der han lå..;)), typen får beholde ETT av parene og jeg et par kladde bøker.

Trekkspillet selger/gir jeg bort jeg om noen vil ha det..

Tursekken og fiskeboksen får bli.

Tallerknene og Vhsene forsøker jeg å prakke på et loppemarked, hvis ikke kastes de.

Takk hjelpsomme dolere! :-)

Gjest Ramina
Skrevet

1.Den gamle datamaskinen ?

--sjekk den ut og tøm den for "viktig info. Gi den så til et eller annet barn som ønsker seg en--

2. Ekstra katterbur. Stygg grønn plast. --gi den bort på Finn--

3. Bunke med 8 brune tallerker m.mønster som det ikke er noe spesielt i veien med bortsett fra at jeg ikke bruker dem.--gi bort, Finn eller loppis--

4. Trekkspill. Vi spiller ikke trekkspill, men det er et dugelig trekkspill.--selg--

5. En enorm grønn badekrokodille ved navn Kenneth. Brukt to ganger. pes å dra med seg, dog en artig fyr.--klise paddeflat og behold--

6.Typens mange par utgåtte militærstøvler. Som han av en eller annen grunn ikke vil kaste, men som han neppe legger merke til at forsvinner om jeg gjør det.:-o--ta ut favorittparet og kaste resten--

7.Bunke med gamle VHS filmer, som er kule nok, men som jeg sikkert ikke kommer til å se om igjen.--gi bort--

8. Sånn praktisk lilla tursekk jeg har fått men aldri bruker, fordi jeg har en upraktisk liten svart sekk, som jeg bruker og elsker der sekk trenges.--stapp den i skapet til den gang du trenger--

9.Kladdebøker fra skolen. Selvfølgelig med en rekke geniale betraktninger, men strengt talt nødvendig?--ta vare på de fineste og kast resten--

10. Egen, stor blå eske til fiskeutstyr, når fiske utstyret mitt består av tre sluker, enn dupp og selve stanga?--bytt ut med en mindre--

:)

Skrevet

Etter gode råd ( dere er så snille og hjelpsomme!) har jeg bestemt meg for at Kenneth får leve(han så så lei seg ut der han lå..;)), typen får beholde ETT av parene og jeg et par kladde bøker.

Tallerknene og Vhsene forsøker jeg å prakke på et loppemarked, hvis ikke kastes de.

Jeg vil gjerne ha trekkspill - hvis du gir det bort.....(selvf mot fraktkostnadene!) Har et ødelagt et som jeg ikke har råd til å reparere.... :-)

Skrevet

Jeg vil gjerne ha trekkspill - hvis du gir det bort.....(selvf mot fraktkostnadene!) Har et ødelagt et som jeg ikke har råd til å reparere.... :-)

Hvis det er et bra spill kan du jo prøve å få det taksert først.

Gjest Aimabel
Skrevet

Hvis du skulle ombestemme deg :-)

laguna1365380434
Skrevet

Hvis du skulle ombestemme deg :-)

Nå ble Kenneth glad..Han så så trist ut der han lå og skulle kastes..:-I

Jeg skal si fra med engang om jeg skulle få slemme tanker om Kenneth igjen, da kan du få adoptere ham når som helst!

Tror kanskje du egentlig ikke har lyst tilå ha ham med til syden da, han er 2.5 meter lang..:-o

laguna1365380434
Skrevet

Hvis det er et bra spill kan du jo prøve å få det taksert først.

Jeg kan jo høre..Det bare ligger her, så det kan sikkert gå an det. Jeg vet ikke hva det heter, det er brunt og beintungt.

Men jeg hørt folk si det er et utmerket trekkspill. Men jeg kan som sagt ikke spille på det.

Lips1365380508
Skrevet

Hehe. Har sagt at jeg ikke vet hva hun skal gjøre med Kenneth. Men tallerkner, ja ja, spørs hvordan de er da. Hvis de er mønstrere,men mer sommerlig, går det an å bruke det i hagen,men hvis er kjedelig mønstrete, så hiver hun de vel =)

Gjest Aimabel
Skrevet

Nå ble Kenneth glad..Han så så trist ut der han lå og skulle kastes..:-I

Jeg skal si fra med engang om jeg skulle få slemme tanker om Kenneth igjen, da kan du få adoptere ham når som helst!

Tror kanskje du egentlig ikke har lyst tilå ha ham med til syden da, han er 2.5 meter lang..:-o

Jeg har en oppblåsbar utgave av danskebåten hvis du er intressert i å bytte :-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har en oppblåsbar utgave av danskebåten hvis du er intressert i å bytte :-)

Wow! Tøft! :-)

Kanskje det? Men hvor skal jeg nå ha DEN? ;-)

Skrevet

Jeg kan jo høre..Det bare ligger her, så det kan sikkert gå an det. Jeg vet ikke hva det heter, det er brunt og beintungt.

Men jeg hørt folk si det er et utmerket trekkspill. Men jeg kan som sagt ikke spille på det.

Sendt meg en mail på [email protected] da, hvis du finner ut at du skal "hive det ut" :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Wow! Tøft! :-)

Kanskje det? Men hvor skal jeg nå ha DEN? ;-)

Tja, den er ikke så stor uten luft. Lurer på om jeg skal sende den ut på tur, for jeg har ikke fått bruk for den enda. Fikk den som reklame for flere år siden.

Skrevet

Fretex blir nok glad for tallerkener og kattebur. Datautstyr har jeg problem med å hive sjøl, så der skal jeg ikke komme med råd. Men om dere ikke bruker trekkspillet så kan du vel gjøre noen kroner på å selge det. Mener å ha hørt at nye og gode trekkspill koster mellom 20-40 tusen kroner. Ta det med til en musikkbutikk og hør. Prisen på brukte er jo selvsagt mye lavere, men sjekk det før du evt gir det bort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...