Gå til innhold

Should i stay or should i go..(rydding!)

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Fretex blir nok glad for tallerkener og kattebur. Datautstyr har jeg problem med å hive sjøl, så der skal jeg ikke komme med råd. Men om dere ikke bruker trekkspillet så kan du vel gjøre noen kroner på å selge det. Mener å ha hørt at nye og gode trekkspill koster mellom 20-40 tusen kroner. Ta det med til en musikkbutikk og hør. Prisen på brukte er jo selvsagt mye lavere, men sjekk det før du evt gir det bort.

Oj, wow! Kanskje sjekke litt pris på dragspellet da..;-)

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det! Det er et duglig trekkspill har jeg fått høre tidligere av besøkende.

Jeg har fått det via noe slekt, som heller ikke spilte trekkspill.

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Sendt meg en mail på [email protected] da, hvis du finner ut at du skal "hive det ut" :-)

Det skal jeg gjøre! Nå fikk jeg bare høre her at de kanskje kan være litt dyre, så da sjekker jeg det først.:-)

Hvis ikke skal du absolutt få det, det virker og er ingenting galt med det i hvertfall..:-)

Gjest kastekast
Skrevet

1.Den gamle datamaskinen ?

I morgen finner du det du skal ha som ligger der, f.eks. legg det over på en ekstern harddisk eller brenn det på cd'er. Når du har spart på det du trenger gir du pc'en til noen (fretex).

2. Ekstra katterbur. Stygg grønn plast. Men det kan være nyttig? Gi bort.

3. Bunke med 8 brune tallerker m.mønster som det ikke er noe spesielt i veien med bortsett fra at jeg ikke bruker dem. Gi bort. Har du søsken som skal flytte for seg selv snart?

4. Trekkspill. Vi spiller ikke trekkspill, men det er et dugelig trekkspill.

Fretex.

5. En enorm grønn badekrokodille ved navn Kenneth. Brukt to ganger. pes å dra med seg, dog en artig fyr. Gi til en nevø eller niese.

6.Typens mange par utgåtte militærstøvler. Som han av en eller annen grunn ikke vil kaste, men som han neppe legger merke til at forsvinner om jeg gjør det.:-o

Ut med dem!

7.Bunke med gamle VHS filmer, som er kule nok, men som jeg sikkert ikke kommer til å se om igjen.Gi til fretex.

8. Sånn praktisk lilla tursekk jeg har fått men aldri bruker, fordi jeg har en upraktisk liten svart sekk, som jeg bruker og elsker der sekk trenges.

Gi bort en av sekkene.

9.Kladdebøker fra skolen. Selvfølgelig med en rekke geniale betraktninger, men strengt talt nødvendig?Kast. (Evt. spar en.)

10. Egen, stor blå eske til fiskeutstyr, når fiske utstyret mitt består av tre sluker, enn dupp og selve stanga? Gi bort.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Kenneth bør DNA-testes for å fastslå om han er far til det lille helvete Schnappi. Hvis dette er tilfellet bør adekvat straff utmåles, og avsones på dertil egnet sted...

Skrevet

Oj, wow! Kanskje sjekke litt pris på dragspellet da..;-)

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det! Det er et duglig trekkspill har jeg fått høre tidligere av besøkende.

Jeg har fått det via noe slekt, som heller ikke spilte trekkspill.

Sjekk det du, det fins sikekrt dyre og billige merker der også. Jeg har ingen aning, men en tidligere kollega spilte trekkspill og prata mye om dette med typer og priser.

Skrevet

Kenneth bør DNA-testes for å fastslå om han er far til det lille helvete Schnappi. Hvis dette er tilfellet bør adekvat straff utmåles, og avsones på dertil egnet sted...

Her aner jeg farskapssak og krangel om bidrag....

mariaflyfly
Skrevet

1.Den gamle datamaskinen ? (grunnen til at den er her enda er at jeg tror, men bare tror at det kanskje finnes ting av intersse som jeg har skrevet som ligger i hjernen dennes. Samt, det finnes bilder, men de har jeg papirkopier av.)

Den ville jeg nok satt på loftet.

2. Ekstra katterbur. Stygg grønn plast. Men det kan være nyttig?

Kast.

3. Bunke med 8 brune tallerker m.mønster som det ikke er noe spesielt i veien med bortsett fra at jeg ikke bruker dem.

Gi til Fretex.

Gi til Fretex.

5. En enorm grønn badekrokodille ved navn Kenneth. Brukt to ganger. pes å dra med seg, dog en artig fyr.

Gi den til en tanteunge/unge i nabolaget, eller kast

6.Typens mange par utgåtte militærstøvler. Som han av en eller annen grunn ikke vil kaste, men som han neppe legger merke til at forsvinner om jeg gjør det.:-o

KAST!

7.Bunke med gamle VHS filmer, som er kule nok, men som jeg sikkert ikke kommer til å se om igjen.

Gi bort/kast/Fretex

8. Sånn praktisk lilla tursekk jeg har fått men aldri bruker, fordi jeg har en upraktisk liten svart sekk, som jeg bruker og elsker der sekk trenges.

Hvis du ALDRI bruker den, gi den til Fretex, dersom du tror du kan komme til å bruke den, sett den på loftet.

9.Kladdebøker fra skolen. Selvfølgelig med en rekke geniale betraktninger, men strengt talt nødvendig?

Sett på loftet.

10. Egen, stor blå eske til fiskeutstyr, når fiske utstyret mitt består av tre sluker, enn dupp og selve stanga?

Kast og skaff en mindre boks til utstyret.

*vurderer å gå og rydde på loftet, men velger heller åse fotbalkamp*

;)

Skrevet

Ikke kast eller gi bort Kenneth! Man kvitter seg ikke med en god og trofast venn. Skjønner ikke at du kan tenke tanken en gang.

laguna1365380434
Skrevet

*lol* :-D

Men han har jo bare vært luftet to ganger..

Jeg tror ikke han har rukket noe sånt..;-)

Men straffen hadde måttet bli nådeløs, det er klart.

laguna1365380434
Skrevet

1.Den gamle datamaskinen ? (grunnen til at den er her enda er at jeg tror, men bare tror at det kanskje finnes ting av intersse som jeg har skrevet som ligger i hjernen dennes. Samt, det finnes bilder, men de har jeg papirkopier av.)

Den ville jeg nok satt på loftet.

2. Ekstra katterbur. Stygg grønn plast. Men det kan være nyttig?

Kast.

3. Bunke med 8 brune tallerker m.mønster som det ikke er noe spesielt i veien med bortsett fra at jeg ikke bruker dem.

Gi til Fretex.

Gi til Fretex.

5. En enorm grønn badekrokodille ved navn Kenneth. Brukt to ganger. pes å dra med seg, dog en artig fyr.

Gi den til en tanteunge/unge i nabolaget, eller kast

KAST!

7.Bunke med gamle VHS filmer, som er kule nok, men som jeg sikkert ikke kommer til å se om igjen.

Gi bort/kast/Fretex

Hvis du ALDRI bruker den, gi den til Fretex, dersom du tror du kan komme til å bruke den, sett den på loftet.

9.Kladdebøker fra skolen. Selvfølgelig med en rekke geniale betraktninger, men strengt talt nødvendig?

Sett på loftet.

10. Egen, stor blå eske til fiskeutstyr, når fiske utstyret mitt består av tre sluker, enn dupp og selve stanga?

Kast og skaff en mindre boks til utstyret.

*vurderer å gå og rydde på loftet, men velger heller åse fotbalkamp*

;)

Sikkert en god prioritering...;-)

Jeg angrer meg alltid litt når jeg har satt i gang med helvetes prosjekter.

Nå har jeg ikke loft da, hadde jeg hatt det hadde ALT på listen og mer til bare endt der uten mere om å men..

Dette er ting jeg driver og har inne i en leil på 50 kvm.. Ikke rart det er trangt!:-o

laguna1365380434
Skrevet

Ikke kast eller gi bort Kenneth! Man kvitter seg ikke med en god og trofast venn. Skjønner ikke at du kan tenke tanken en gang.

Han er bofast igjen..:-)

Han så fryktelig trist ut, så jeg angret. Han er bare så DIGER..

Men du har rett..En kan ikke gi bort kompiser selvom de er svære..;-)

laguna1365380434
Skrevet

Hadde besøk av kompis som ville ha:

Tallerknene

Den gamle datamaskinen(!!!) (han gadd til

å med å ta ut og ta vare på eventuelt spennende ting til meg:))

Vhsene

Og katteburet! :-o

Han ville til og med ha noe ledninger og styr som jeg allerde hadde latt gå ut av kanskje bunken og klassifisert som direkte søppel!

Dette var nesten for lett..;-) Slapp å bære ut engang.

Men det ordner seg jo fint for snille jenter, har jeg hørt..! ;-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Hadde besøk av kompis som ville ha:

Tallerknene

Den gamle datamaskinen(!!!) (han gadd til

å med å ta ut og ta vare på eventuelt spennende ting til meg:))

Vhsene

Og katteburet! :-o

Han ville til og med ha noe ledninger og styr som jeg allerde hadde latt gå ut av kanskje bunken og klassifisert som direkte søppel!

Dette var nesten for lett..;-) Slapp å bære ut engang.

Men det ordner seg jo fint for snille jenter, har jeg hørt..! ;-)

Å, en sånn kompis skulle vi hatt her. Siden vi skal flytte fra stort til smått, driver vi nå å rydder unna alt vi ikke _må_ ha. Det er et helvete å kvitte seg med et lass av "skrot" når man ikke har bil.

Tenkte vi skulle få loppisen til å hente noe. Litt morsomt å gi det til dem, i og med at det er endel saker og ting jeg har laget selv. Hadde vært kult å se en dame dukke opp i min selvsydde kjole f.eks. Nesten litt sånn "surkålspoet", hvis du kjenner til Elling-bøkene :-)

laguna1365380434
Skrevet

Å, en sånn kompis skulle vi hatt her. Siden vi skal flytte fra stort til smått, driver vi nå å rydder unna alt vi ikke _må_ ha. Det er et helvete å kvitte seg med et lass av "skrot" når man ikke har bil.

Tenkte vi skulle få loppisen til å hente noe. Litt morsomt å gi det til dem, i og med at det er endel saker og ting jeg har laget selv. Hadde vært kult å se en dame dukke opp i min selvsydde kjole f.eks. Nesten litt sånn "surkålspoet", hvis du kjenner til Elling-bøkene :-)

Han fikk stjerne i boka..:-)

Skjønner hva du mener med "surkålpoeten", kjenner og liker Elling..:-)

Mye gøyere når noen vil ha, så en slipper og kaste..Føles bedre.

Når vi hadde god tid før pleide forresten jeg og vennine&kompisene å ha såkalte "skrotbyttefester"..Alle stilte med ting de ville bli kvitt, og tok ting de ville ha, mens vi drakk øl eller vin og skravlet.

Det er gøy, men det fordrer jo at det er litt mindre og mere transporttable saker. Bøker, klær, musikk, nipso.l får fint nye hjem slik..

Gjest Aimabel
Skrevet

Han fikk stjerne i boka..:-)

Skjønner hva du mener med "surkålpoeten", kjenner og liker Elling..:-)

Mye gøyere når noen vil ha, så en slipper og kaste..Føles bedre.

Når vi hadde god tid før pleide forresten jeg og vennine&kompisene å ha såkalte "skrotbyttefester"..Alle stilte med ting de ville bli kvitt, og tok ting de ville ha, mens vi drakk øl eller vin og skravlet.

Det er gøy, men det fordrer jo at det er litt mindre og mere transporttable saker. Bøker, klær, musikk, nipso.l får fint nye hjem slik..

I går leste jeg i Elle interiør, at det har kommet et navn på sånn livsstil : simpel living...selvfølgelig!

De ivrigste hiver tilogmed tv, pc, bøker og filmer. Når et plagg kjøpes, må et annet kastes. Andre saker kan byttes med venninner eller gis bort. Jeg tror jeg nøyer meg med å hive alt av krimskrams

Skrevet

I går leste jeg i Elle interiør, at det har kommet et navn på sånn livsstil : simpel living...selvfølgelig!

De ivrigste hiver tilogmed tv, pc, bøker og filmer. Når et plagg kjøpes, må et annet kastes. Andre saker kan byttes med venninner eller gis bort. Jeg tror jeg nøyer meg med å hive alt av krimskrams

jeg leste det samme i går :)

Likte spesielt det som stod at man på et ark skulle skrive opp det man brukte tiden på - og så skrive hva man VILLE bruke tiden på - og så ut fra det finne løsninger som kunne vri livet over til det man ville....noe å tenke på i alle fall! :)

laguna1365380434
Skrevet

Hmm..Det hørtes litt voldsomt da..:-o

Jeg syntes ikke det hørtes helt "lett" ut heller, å være konsekvent på sånt..

Jeg bytter og gir bort når det faller seg slik,annet kaster jeg.

Det må vel være det enkleste..:-)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det med trekkspillet og Kenneth under ryddinga di for en stund siden?

laguna1365380434
Skrevet

Hvordan gikk det med trekkspillet og Kenneth under ryddinga di for en stund siden?

Takk som spør! :-)

Kenneth er fortsatt med oss,og han skal muligens være med på badetur etterpå..:-)

Trekkspillet selger vi nok. ingen spiller på det, så da så.

Men vi fant ut at vi kunne få litt ordentelige penger for det, så da tar vi dem..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...