Gå til innhold

Kissa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest høyt stoffskifte?

Nå er jeg her. Går så sjelden inn på meldinger fordi ingen vil melde med meg.

Men lurer du på noe etter alt rotet mitt så er jeg her.

Reiser i båten lørdag kl. ca 10.00 er tilbake ca søndag 20.00

Oki, oki!!

(Har vært på fest, dønn kjedelig - voksenfest)

Hei :) Hatt en fin båttur

?

Altså, jeg lurte på litt ang høyt stoffskifte. Jeg har mange symptomer som kan tyde på at jeg sliter med dette, men nå har jeg fått svar på prøvene jeg tok. Legen sier at "de er fine" så da må jeg vel tro på han. Men kroppen min er på bærtur!! Jeg er sliten og trøtt, sliter med at jeg er veldig varm (spes om natten), pulsen raser plutselig høyt opp (120-140) sånn helt uten videre. Jeg er svært sulten konstant, spiser mye men har gått ned i vekt. Har hatt 24 t ekg, den var også fin. Skjønner ingenting!! Jeg har hatt struma i mange år, min daværende lege sa at det ikke var noe å bry seg om... Nå har jeg midlertidig fått henvisning til ultralyd av skjoldbruskkjertelen, så får vi se hva som skjer da!

Jernlageret mitt har gått opp fra 6-15 så det er rart at jeg blir mer og mer dårlig!

Jeg er 33 år,har to barn og full jobb - så det kan jo selvsagt være en kropp som er utslitt... Men jeg føler meg liksom ikke "stresset" på den måten heller.

Det var egentlig bare det jeg ville... Men nå har jeg jo fått svar at prøvene mine var fine...

Takk i alle fall :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187735-kissa/#findComment-1296920
Del på andre sider

Kizza1365380506

?

Altså, jeg lurte på litt ang høyt stoffskifte. Jeg har mange symptomer som kan tyde på at jeg sliter med dette, men nå har jeg fått svar på prøvene jeg tok. Legen sier at "de er fine" så da må jeg vel tro på han. Men kroppen min er på bærtur!! Jeg er sliten og trøtt, sliter med at jeg er veldig varm (spes om natten), pulsen raser plutselig høyt opp (120-140) sånn helt uten videre. Jeg er svært sulten konstant, spiser mye men har gått ned i vekt. Har hatt 24 t ekg, den var også fin. Skjønner ingenting!! Jeg har hatt struma i mange år, min daværende lege sa at det ikke var noe å bry seg om... Nå har jeg midlertidig fått henvisning til ultralyd av skjoldbruskkjertelen, så får vi se hva som skjer da!

Jernlageret mitt har gått opp fra 6-15 så det er rart at jeg blir mer og mer dårlig!

Jeg er 33 år,har to barn og full jobb - så det kan jo selvsagt være en kropp som er utslitt... Men jeg føler meg liksom ikke "stresset" på den måten heller.

Det var egentlig bare det jeg ville... Men nå har jeg jo fått svar at prøvene mine var fine...

Hei. Jo det var en fin båttur. Ikke sol men grei temperatur.

Jeg hadde også verdier såvidt innenfor normalen men jeg har alltid vært tynn og la på meg 20 kilo og fikk en kraftig depresjon så legen sendte meg til en spesialist i indremedisin. Han mente at jeg lå så på grensen og hadde så store plager at jeg burde begynne på medisin og det gikk veldig bra. Jeg gikk til normale verdier på ett halvt år, HST ligger på ca 1 hadde 14, alt mellom 1 og 16 er normalt. Slet en stund med symptomene men de er borte nå.

Symptomer hos meg: Treg tankegang, mistet ord, diare, frøs, urolige ben, konsentrasjonsvansker, trøtt og altså depresjon.

Det at du skal få gjennomlyst skjoldkjertelen din er jo helt supert. Da må du be om å få vite verdiene dine, HST-anti TPO osv.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187735-kissa/#findComment-1297676
Del på andre sider

Kizza1365380506

?

Glemte å si at det er mye mulig at stoffskiftet ditt er på vei oppover. Men det høres unektelig ut som ett slikt problem spesielt siden du har hatt struma. Det er jo en "bivirkning" å få høyt stoffskifte. Det slite jo på hjertet og å ha så høy puls.

Be om å få vite verdiene dine før du reiser på sykehuset for å sjekke skjoldkjertelen så kan du høre med legen der.

NB! Husk at det er slitsomt å ha to barn og full jobb også. Høres akkurat ut som meg med omvendt fortegn på stoffskifte :o)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/187735-kissa/#findComment-1297689
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...