Gå til innhold

hvordan bli kvitt undulater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden var samboeren min veldig deprimert. Han fikk det for seg at litt selskap i huset var tingen, og gikk til anskaffelse av TRE undulater.

Disse tre undulatene har jeg nå støvsugd fjær etter i mange år. Ingen av dem er tamme. De skriker og hyler så vi nesten blir døve. Og jeg er DRITTLEI dem.

Men jeg får meg ikke til å bare slippe dem ut i naturen for å la dem dø.

VI har sjekket med butikken han kjøpte dem i. De vil ikke ha dem tilbake.

Hva gjør jeg? Orker dem ikke mer. Har aldri ønsket dem i huset og vil bli kvitt dem.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• IngenLurerDenneGutten

7

• Babette

6

• Dorthe

4

• snø

4

Gjest undulaten
Skrevet

Kanskje kjenner dere noen som vil ha dem? Eller dere kan sette annonse i avis. Sikkert noen som blir glade for dem.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ta ansvar - avliv dem, eller få noen til å hjelpe dere med det.

Gjest no nick today my nick has gone away
Skrevet

Gi dem bort til dyrevenner (annonse i avis er nyttig) eller ta dem med til doktor dyregod for human avliving.

Skrevet

Annonse i avisa eller dyrlege for avliving. Det er bedre for både fuglene og dere at de kommer til folk som liker fugler. :o)

Skrevet

Kanskje kjenner dere noen som vil ha dem? Eller dere kan sette annonse i avis. Sikkert noen som blir glade for dem.

Nei, det er ingen som vil ha dem... og jeg har ikke hjerte til å la dem fly, bare for å dø ute i naturen. Men kanskje kan en veterinær ta livet av dem uten at de påføres smerte?

Gjest MrPimmel
Skrevet

Putt i papirpose, slå den flat med en spade, grav et hull med spaden, posen nedi, grav over.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du "glemmer" å lukke vinduet til buret mens vinduet "tilfeldigvis" står på vidt gap, og det, "utrolig nok", henger et fuglenek utenfor det åpne vinduet bortenfor det åpne buret og frister dem.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Putt i papirpose, slå den flat med en spade, grav et hull med spaden, posen nedi, grav over.

Pyse:-)

Gjest Prepen
Skrevet

Åpne vinduet...?

Visse spøker holder man for seg selv, det finnes mange gærninger som er truende til å ta det alvorlig,og tro det er ok.

Dyr avlives selvfølgelig humant hos dyrlege. Det er dyreplageri å bare slippe undulaten ut,den vil lide.

Skrevet

Hmmm, merkelig. Undulater er vel noe av det triveligste som finnes. Hold dem med selskap, da vel. Kanskje de til og med sier noen ord til deg.

*liker fugler*

Skrevet

*grøss*

Skamme seg.

Skrevet

*grøss*

Skamme seg.

Skal jeg fortelle deg hvordan de avliver rotter og mus i en dyreforretning? Hadde en gang en klassevenninne som hadde jobbet på et slikt sted...

Skrevet

Nei, det er ingen som vil ha dem... og jeg har ikke hjerte til å la dem fly, bare for å dø ute i naturen. Men kanskje kan en veterinær ta livet av dem uten at de påføres smerte?

Du kan da ikke mene at du virkelig vurderer å slippe de ut i naturen for å dø der. De vil helt klart LIDE!!!

Ta de med til dyrlegen som vil gjøre dette på en human måte uten smerte for fuglene.

Gjest MrPimmel
Skrevet

*grøss*

Skamme seg.

Raskt og effektivt. Ingen vits å ha dyr som ikke er ønsket. Å slippe dem ut er det samme som at kråkene hakker dem til døde så fort de oppdager dem.

Skrevet

Vri halsen rundt på dem. Hold hodet mellom peke og langfingeren og vri hardt rundt. Det er slik veterinærene gjør det.

Nå hadde jeg aldri orket det da men det er altså den humane metoden.

Skrevet

Skal jeg fortelle deg hvordan de avliver rotter og mus i en dyreforretning? Hadde en gang en klassevenninne som hadde jobbet på et slikt sted...

Iiiik!

Nå har du sagt A...

Skrevet

Iiiik!

Nå har du sagt A...

Ok - de puttet dem i en liten plastpose og smelte plastposen så hardt mot murveggen som de klarte. Smakk! Det gikk fort da.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Visse spøker holder man for seg selv, det finnes mange gærninger som er truende til å ta det alvorlig,og tro det er ok.

Dyr avlives selvfølgelig humant hos dyrlege. Det er dyreplageri å bare slippe undulaten ut,den vil lide.

Man klarer vel å avlive en liten fugl humant?

Jeg avliver katter, okser og kyr helt greit.

De dør momentant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...