Gå til innhold

hvordan bli kvitt undulater?

Anbefalte innlegg

Gjest no nick today my nick has gone away
Skrevet

Raskt og effektivt. Ingen vits å ha dyr som ikke er ønsket. Å slippe dem ut er det samme som at kråkene hakker dem til døde så fort de oppdager dem.

Enig i at de ikke skal slippes ut og overlates til en skjebne verre enn døden, og enig i at de skal avlives raskt og effektivt.

Ikke enig i at å kaste dem i en sekk og slå med spade kvalifiserer til sistnevnte.

Det er ikke sikkert du treffer riktig, slik at de faktsik dør momentant og smertefritt.

Oppegående mennesker tar seg råd til å la dyrlegen avlive dyrene sine på en human og forsvarlig måte.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• IngenLurerDenneGutten

7

• Babette

6

• Dorthe

4

• snø

4

Skrevet

Ok - de puttet dem i en liten plastpose og smelte plastposen så hardt mot murveggen som de klarte. Smakk! Det gikk fort da.

Det der kan da ikke være lovlig?

Hva om dyra ble svimeslått, men ikke døde med èn gang?

*snufs*

Skrevet

Man klarer vel å avlive en liten fugl humant?

Jeg avliver katter, okser og kyr helt greit.

De dør momentant.

? Hvordan gjør du dette, da? Og hvem sine dyr er det du avliver?

Skrevet

Putt i papirpose, slå den flat med en spade, grav et hull med spaden, posen nedi, grav over.

Fy faen! At noen kan tenke sånn! Skulle faen meg ha putta DERE i plastpose og tatt livet av dere! Blir så jævlig kvalm!

Skrevet

Det der kan da ikke være lovlig?

Hva om dyra ble svimeslått, men ikke døde med èn gang?

*snufs*

Det er riktig, det er IKKE lov! Burde helle avlivet eierne som tenker sånn. Håper de råtner i hælvete.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

? Hvordan gjør du dette, da? Og hvem sine dyr er det du avliver?

Jeg har vært bonde i ti år. På kyr/okser (fjøsfe) bruker man boltpistol.

Katter en kal.22 bak øret.

Kattunger går i murveggen.

Fæle greier?

Må kanskje tilføye at jeg har hatt opplæring i avliving hos salgslaget.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Fy faen! At noen kan tenke sånn! Skulle faen meg ha putta DERE i plastpose og tatt livet av dere! Blir så jævlig kvalm!

Hva gjøres med kyllinger på slakteriet, tror du? Ikke samme, men like brutalt.

Forsøksmus blir drept med nakkestrekk, en linjal presser over nakken og man drar i halen.

En venns gamle jakthund ble skutt med hagle i skogen, mens den uvitende sto på stand med stiv hale, den døde lykkelig der den helst ville være. Ikke pipende av redsel når den mister kontrollen over kroppen etter en sprøyte hos veterinæren. Det har jeg sett en gang, og aldri mer.

Det er ikke noe grusomt med det.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Papirpose, mer miljøvennlig.

Skrevet

Det er riktig, det er IKKE lov! Burde helle avlivet eierne som tenker sånn. Håper de råtner i hælvete.

Ja, at noen kan være så kald, det er langt utenfor min fatteevne.

Skrevet

Jeg har vært bonde i ti år. På kyr/okser (fjøsfe) bruker man boltpistol.

Katter en kal.22 bak øret.

Kattunger går i murveggen.

Fæle greier?

Må kanskje tilføye at jeg har hatt opplæring i avliving hos salgslaget.

Alle metodene du beskriver er vel tillatt, når de utføres av en kyndig (som du, som er opplært). Men den der med kattunger i murveggen, er heller tvilsom. Hadde det ikke vært bedre å knekket nakken på dem?

*dobbeltgrøss*

Skrevet

Hvordan tror du veterinærer tar livet av fugler da?

Skrevet

Vri halsen rundt på dem. Hold hodet mellom peke og langfingeren og vri hardt rundt. Det er slik veterinærene gjør det.

Nå hadde jeg aldri orket det da men det er altså den humane metoden.

*strøket av sensuren*

Gjest Morsk
Skrevet

Det finnes mange eksempler i Norge på bortkomne undulater som har slått seg sammen med spurveflokker.

Slipp dem ut og håp på det beste.

laguna1365380434
Skrevet

Også undulater som er så koselige da gitt..:-o

Prøv å få gitt dem bort davel, det må da være mange som vil elske å få tre undulater?

Ikke kverk dem selv eller slipp dem ut i hvertfall, jeg synes alle dyr fortjener bedre enn det.

Jeg blir helt opprørt jeg av mange av de brutale ideene nedover her.

Men så orker ikke jeg å høre fæle ting om dyr..Jeg er sånn som må bla over i avisen og sånn, blir trist helt inn til beinet..

*sensitiv & dyrevenn*

:-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Alle metodene du beskriver er vel tillatt, når de utføres av en kyndig (som du, som er opplært). Men den der med kattunger i murveggen, er heller tvilsom. Hadde det ikke vært bedre å knekket nakken på dem?

*dobbeltgrøss*

"Hadde det ikke vært bedre å knekket nakken på dem?"

Ingen vits å gå i detaljer. Død på første forsøk.

Gjest bondekjerringa
Skrevet

Når vi tar livet av kyllinger og høns (tilhusbruk) tar vi tak øverst på nakken, (pekefinger og langfinger på hver sin side). Gjør et raskt napp samtidig som du vrir litt - da er ryggmargen slitt over og fuglen død. At vinger og bein kan flakse og sparke litt etterpå skyldes bare at det tar noen sekunder før ekstremitetene skjønner at forbindelsen er brutt!

Skrevet

Også undulater som er så koselige da gitt..:-o

Prøv å få gitt dem bort davel, det må da være mange som vil elske å få tre undulater?

Ikke kverk dem selv eller slipp dem ut i hvertfall, jeg synes alle dyr fortjener bedre enn det.

Jeg blir helt opprørt jeg av mange av de brutale ideene nedover her.

Men så orker ikke jeg å høre fæle ting om dyr..Jeg er sånn som må bla over i avisen og sånn, blir trist helt inn til beinet..

*sensitiv & dyrevenn*

:-)

Sånn er jeg også.

Men hvis samboeren min har lest avisen først, sørger han for å klippe vekk eller lime sammen sider, slik at jeg skal slippe å lese om elgpåkjørsler og katter i mikroen etc.

Det kaller jeg kjærlighet og omtenksomhet.

laguna1365380434
Skrevet

Sånn er jeg også.

Men hvis samboeren min har lest avisen først, sørger han for å klippe vekk eller lime sammen sider, slik at jeg skal slippe å lese om elgpåkjørsler og katter i mikroen etc.

Det kaller jeg kjærlighet og omtenksomhet.

Det var omtenksomt! :-)

Typen min forbød meg også å kjøpe avisen engang det var en fryktelig historie om en katt der.. Men det hender jeg slumper over..Og jeg blir bare SÅ trist av det..

Det er noe så uskyldig og ukrenkelig over dyr liksom..Jeg kan bare ikke å få til å skjønne at noen vil gjøre dyr noe..

Det blir HELT uforståelig..Det blir liksom maksimalt ondt..Dyr har jo ikke gjort noen noe på en måte.

*bløt*

Gjest åndulaten
Skrevet

*dobbeltgrøss*

Ha åndulaten klar til neste gang bebba slår i bortet:-/

Skrevet

*strøket av sensuren*

Hi hi, jeg har jobbet sammen med en veterinær og han gjorde slikt stadig vekk. Usj, jeg hadde ikke orket :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...