Gå til innhold

hvordan bli kvitt undulater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Annonse i avisa.

Tre undulater gis bort samlet med bur.

Tipper du blir nedringt!

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• IngenLurerDenneGutten

7

• Babette

6

• Dorthe

4

• snø

4

Gjest MrPimmel
Skrevet

Enig i at de ikke skal slippes ut og overlates til en skjebne verre enn døden, og enig i at de skal avlives raskt og effektivt.

Ikke enig i at å kaste dem i en sekk og slå med spade kvalifiserer til sistnevnte.

Det er ikke sikkert du treffer riktig, slik at de faktsik dør momentant og smertefritt.

Oppegående mennesker tar seg råd til å la dyrlegen avlive dyrene sine på en human og forsvarlig måte.

Niks, bommer ikke med en diger spade. Et slik metode gjør at hjertet sprekker, og alt er over på et tidels sekund.

Gjest Aimabel
Skrevet

Sånn er jeg også.

Men hvis samboeren min har lest avisen først, sørger han for å klippe vekk eller lime sammen sider, slik at jeg skal slippe å lese om elgpåkjørsler og katter i mikroen etc.

Det kaller jeg kjærlighet og omtenksomhet.

Gjør han virkelig det Babette? Så søtt!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Niks, bommer ikke med en diger spade. Et slik metode gjør at hjertet sprekker, og alt er over på et tidels sekund.

Hvordan vet du at du råker hjertet?:-/

Gjest MrPimmel
Skrevet

Hvordan vet du at du råker hjertet?:-/

Vel, jeg treffer hjertet, blant annet. Hele fuggern blir flat. Jeg sjekker tilstanden, og om det er liv. Alltid vært flatt og fint. Før begravelse. Veterinæren tar 150 kr pr stk.

Jeg lager kabbemos av levende småkrabber for å koke dem og blir kalt krabbemorder når jeg lager sjømatsaus. noen unger tåler ikke å se det, mens andre følger ineressert med.

Jeg koker levende kreps, og det liker jeg ikke. Det er ikke humant.

Gjest trultemor25
Skrevet

Har lest halvparten av de svarene du har fått og er rystet! Du vurderer ikke å ta livet av dem?? Det er 3 LIV vi snakker om her! Og undulater er jo så skjønne! Har selv 2 stk, tamme riktignok da (den ene landa på skulderen min i skrivende stund, hoppa nå ned på tastaturet og leker med den ene fingeren min som spretter frem og tilbake over tastene.. hihi.. så søt). Det skjærer meg langt inn i fuglehjertet mitt at noen tenker vonde tanker om undulater!

Vil du bli kvitt dem så sett inn en annonse på f.eks www.dyrenett.no, på den måten kjøpte jeg selv en av fuglene jeg har. Har også gitt bort en fugl på den måten. Du trenger jo ikke selge de, gi dem bort.

Ta kontakt med oppdrettere, kanskje en oppdretter vil ha noen av de hvis noen av fuglene har en spesiell farge eller noe.

Ta kontakt med gamlehjem eller pleiehjem eller noe slikt, kanskje et sånt sted kunne tenke seg noen undulater som pasientene kunne more seg over og kose seg med. Har sett at enkelte gamlehjem har undulater.

Sett annonse inn i avisa

Sett opp lapper på butikken eller noe.

Ikke ta livet av de eller slipp dem ut. Det å slippe dem ut er jo dyreplageri.

Gjest trultemor25
Skrevet

Nei, det er ingen som vil ha dem... og jeg har ikke hjerte til å la dem fly, bare for å dø ute i naturen. Men kanskje kan en veterinær ta livet av dem uten at de påføres smerte?

Gi dem bort til noen som vil ha de. Stakkars stakkars fugler! Skal de DØ bare fordi du ikke vil ha de mer? Det er LIV vi snakker om her.

laguna1365380434
Skrevet

Har lest halvparten av de svarene du har fått og er rystet! Du vurderer ikke å ta livet av dem?? Det er 3 LIV vi snakker om her! Og undulater er jo så skjønne! Har selv 2 stk, tamme riktignok da (den ene landa på skulderen min i skrivende stund, hoppa nå ned på tastaturet og leker med den ene fingeren min som spretter frem og tilbake over tastene.. hihi.. så søt). Det skjærer meg langt inn i fuglehjertet mitt at noen tenker vonde tanker om undulater!

Vil du bli kvitt dem så sett inn en annonse på f.eks www.dyrenett.no, på den måten kjøpte jeg selv en av fuglene jeg har. Har også gitt bort en fugl på den måten. Du trenger jo ikke selge de, gi dem bort.

Ta kontakt med oppdrettere, kanskje en oppdretter vil ha noen av de hvis noen av fuglene har en spesiell farge eller noe.

Ta kontakt med gamlehjem eller pleiehjem eller noe slikt, kanskje et sånt sted kunne tenke seg noen undulater som pasientene kunne more seg over og kose seg med. Har sett at enkelte gamlehjem har undulater.

Sett annonse inn i avisa

Sett opp lapper på butikken eller noe.

Ikke ta livet av de eller slipp dem ut. Det å slippe dem ut er jo dyreplageri.

Så enig med deg..:-)

Så fint at du hadde konkrete tips i tillegg, jeg fikk visst bare synset:-)

Skrevet

Ok - de puttet dem i en liten plastpose og smelte plastposen så hardt mot murveggen som de klarte. Smakk! Det gikk fort da.

Her på landet tar man kattungene når de fødes ut av moren, og slenger dem i veggen.

Har aldri sett det heldigvis, men det er visstnok ikke uvanlig blant generasjonene eldre enn meg.

Skrevet

Man klarer vel å avlive en liten fugl humant?

Jeg avliver katter, okser og kyr helt greit.

De dør momentant.

Har aldri skjønt denne pipingen over avliving av dyr. Jeg kunne sett det hvis jeg måtte, men tror ikke jeg hadde orket å gjøre det selv.

Allikevel, det er dyr. Barn og babyer voldtas og drepes hver eneste dag i hele verden, det synes jeg er så uendelig mye verre. Derfor klarer jeg ikke å hisse meg opp over dyr som drepes for mat eller fordi de er syke.

Pelsdyr og dyr som drepes for sport er jeg veldig i mot.

Gjest no nick today my nick has gone away
Skrevet

"Hadde det ikke vært bedre å knekket nakken på dem?"

Ingen vits å gå i detaljer. Død på første forsøk.

*svimle*

Gjest Hihihihih
Skrevet

Gi dem til et kattepensjonat så slipper kattene å kjede seg i bur.

Skrevet

Gjør han virkelig det Babette? Så søtt!

I tillegg er han kjempesnar til å skifte kanal hvis det dukker opp en dyretragedie på TV: Dyr som har brent innne, isbjørn som måtte skytes, oljesøl på fugler etc.

Det er søtt, ja.

Skrevet

Hvordan tror du veterinærer tar livet av fugler da?

De får faktisk en sprøyte, Dorthe!

Vri nakken, er nok ikke vanlig praksis..

Var av gårde med to stykker av arten for noen uker siden, måtte hjelpe noen som ikke orket å dra med de selv,

Var så humant så!

Skrevet

Kan da ikke være så vanskelig å finne veien til en vetrinær?

Gjest Nicket mitt er utslitt
Skrevet

"Hadde det ikke vært bedre å knekket nakken på dem?"

Ingen vits å gå i detaljer. Død på første forsøk.

Fy faen, dere er syke i hodet hele gjengen. Tenk å ha slike meninger!

Og det at det finnes mennesker som lider, forsvarer ikke at vi behandler dyr dårlig.

Hverken mennesker eller dyr fortjener dårlig behandling!

Skrevet

De får faktisk en sprøyte, Dorthe!

Vri nakken, er nok ikke vanlig praksis..

Var av gårde med to stykker av arten for noen uker siden, måtte hjelpe noen som ikke orket å dra med de selv,

Var så humant så!

Han jeg jobbet for gjorde det slik og klippet hue av kyllinger også. Jobbet for han i tre år jeg. Æsj.

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

Du, venninda mi driver oppdrett av undulater. Kanskje hun vil ha dem.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Fy faen, dere er syke i hodet hele gjengen. Tenk å ha slike meninger!

Og det at det finnes mennesker som lider, forsvarer ikke at vi behandler dyr dårlig.

Hverken mennesker eller dyr fortjener dårlig behandling!

Jeg har da vel aldri behandlet dyr dårlig? Men _noen_ av oss mennesker er da nødt til å være den som gjør jobben.

Jeg har alltid hatt dyr rundt meg.

Hund og katt. Her hopper også en kanin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...