Gå til innhold

hvordan bli kvitt undulater?

Anbefalte innlegg

Gjest Ramina
Skrevet

*ler*

Nå har du satt i gang en livlig tråd du... ;)

Sett inn annonse gratis på Finn.no, med fuglene i bur som gies bort.

Du blir helt sikkert klar dem på den måten.

Skjønner deg godt jeg, undulater er søte, men de egner seg nå best i utevolarie spør du meg, iallefall når man har flere.

Rimelig mye lyd på de fjørballene, og mye fjør, støv og skitt.

Men søte er de, og det er folk som har utemuligheter så prøv å gi dem bort.

Lykke til.

:)

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• IngenLurerDenneGutten

7

• Babette

6

• Dorthe

4

• snø

4

Skrevet

Hva gjøres med kyllinger på slakteriet, tror du? Ikke samme, men like brutalt.

Forsøksmus blir drept med nakkestrekk, en linjal presser over nakken og man drar i halen.

En venns gamle jakthund ble skutt med hagle i skogen, mens den uvitende sto på stand med stiv hale, den døde lykkelig der den helst ville være. Ikke pipende av redsel når den mister kontrollen over kroppen etter en sprøyte hos veterinæren. Det har jeg sett en gang, og aldri mer.

Det er ikke noe grusomt med det.

Den storyen fortalte du meg en gang da jeg skulle avlive bikkja.

Orntli' rørt ble jeg da *snufs*

Det endte med at eks'en min kidnappa den og fikk en fyr til å plaffe den ned midt på gårdsplassen.

Gjest Ramina
Skrevet

Visse spøker holder man for seg selv, det finnes mange gærninger som er truende til å ta det alvorlig,og tro det er ok.

Dyr avlives selvfølgelig humant hos dyrlege. Det er dyreplageri å bare slippe undulaten ut,den vil lide.

Er enig med deg at det kan gå ille om en slipper ut en tamfugl til de ville smågærne fuglene som er ute.

Dog har vi og kjente mistet tamfugler på den måten før og sett dem ha det helt topp i flokker med villfugl.

Når det gjelder avlivning av smådyr, fugler, kattunger så må man slettes ikke tråle dyrlegen for at det skal kalles humant.

Selv en god del dyrleger mener det er "unødvendig" å dra dit om en kan avlive humant hjemme selv.

Min mor har drevet oppdrett av fugl og hadde ti-tolv syke i slengen (sykdommer det ikke gikk å bli kvitt, eller om en var heldig tok det måneder)

Det ville vært tull å dra til dyrlegen med ti-tolv undulater. De døde momentant ved at jeg knakk nakken på dem.

Kattunger dør momentant om en slenger dem i foreksempel en fjellvegg av en med mye krefter.

Fælt høres det ut, jovisst, men døde blir de, momentant.

Å bruke slegge ol. er også meget effektivt.

Har tatt både kattunger, slaktekaniner og fugl jeg og ikke ved et tilfelle har noen av dem lidd, de har alle dødd momentant.

For meg er det mer dyreplageri å la for eksempel katter føde i hytt og pine, halvville kattunger over alt som blir plaget av barn, går halvsultne og skabbete.

Gjest Flystripa
Skrevet

Er enig med deg at det kan gå ille om en slipper ut en tamfugl til de ville smågærne fuglene som er ute.

Dog har vi og kjente mistet tamfugler på den måten før og sett dem ha det helt topp i flokker med villfugl.

Når det gjelder avlivning av smådyr, fugler, kattunger så må man slettes ikke tråle dyrlegen for at det skal kalles humant.

Selv en god del dyrleger mener det er "unødvendig" å dra dit om en kan avlive humant hjemme selv.

Min mor har drevet oppdrett av fugl og hadde ti-tolv syke i slengen (sykdommer det ikke gikk å bli kvitt, eller om en var heldig tok det måneder)

Det ville vært tull å dra til dyrlegen med ti-tolv undulater. De døde momentant ved at jeg knakk nakken på dem.

Kattunger dør momentant om en slenger dem i foreksempel en fjellvegg av en med mye krefter.

Fælt høres det ut, jovisst, men døde blir de, momentant.

Å bruke slegge ol. er også meget effektivt.

Har tatt både kattunger, slaktekaniner og fugl jeg og ikke ved et tilfelle har noen av dem lidd, de har alle dødd momentant.

For meg er det mer dyreplageri å la for eksempel katter føde i hytt og pine, halvville kattunger over alt som blir plaget av barn, går halvsultne og skabbete.

;o) Endelig litt vill lesning *s*

Skrevet

Sånn er jeg også.

Men hvis samboeren min har lest avisen først, sørger han for å klippe vekk eller lime sammen sider, slik at jeg skal slippe å lese om elgpåkjørsler og katter i mikroen etc.

Det kaller jeg kjærlighet og omtenksomhet.

Limer han sammen sider som omhandler tragedier med mennesker også?

Kan liksom ikke se at det er så mye igjen av avisen å lese da ;o)

Jeg hadde ei venninne som var så sinnsykt (over-)følsom når det gjaldt dyr, mens hun hadde null problemer med å forholde seg til feks sultkatastrofer hvor hauger av unger døde som fluer. Jeg klarte aldri helt å forstå det der. Spruttårer for dyrene og "hva så"-holdningen til mennesker.

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg hadde ei venninne som var så sinnsykt (over-)følsom når det gjaldt dyr, mens hun hadde null problemer med å forholde seg til feks sultkatastrofer hvor hauger av unger døde som fluer. Jeg klarte aldri helt å forstå det der. Spruttårer for dyrene og "hva så"-holdningen til mennesker.

Beste hilsen fra

Neida, jeg har et normalt forhold til ting som omhandler mennesker.

Ufølsom vil jeg absolutt ikke si jeg er, men jeg tåler å høre og lese om det.

Gjest Ramina
Skrevet

Beste hilsen fra

Har faktisk noen sånne i familien jeg da...

som i mange år har latt dyra gå foran barn og barnebarn.

Liker ikke å se plaging av mennesker, men kan overhode ikke se dyrefilmer hvor tigeren nedlegger byttet en gang uten å ha mareritt hele natta.

Helt ubegripelig for meg også.

Greit å være dyrekjær, men kjære vene da...grenser, grenser, grenser...

Skrevet

Neida, jeg har et normalt forhold til ting som omhandler mennesker.

Ufølsom vil jeg absolutt ikke si jeg er, men jeg tåler å høre og lese om det.

Da må jeg vireklig si at jeg overhode ikke forstår deg!! Jeg kan forstå at man blir satt ut av begge deler. Men at man er så sart at man overhode ikke tåler å lese om dyremishandling, mens misbruk og drap på barn (og voksne for den saksskyld) kan serveres...

Beklager, jeg klarer rett og slett ikke å forstå at det er mulig. Man kan si at dyr er forsvarsløse - men det er søren med barn også!!

For meg blir dette rett og slett dumt. At man gråter sine modige tårer over at en undulat dør, og må skånes for det, mens man har et "avslappet" forhold til alt den f****skapen som rammer barn og andre forsvarsløse mennesker.

Beklager, jeg kommer aldri til å forstå slike som deg, og jeg tror rett og slett ikke jeg har lyst til det heller.

Beste hilsen fra

Skrevet

Da må jeg vireklig si at jeg overhode ikke forstår deg!! Jeg kan forstå at man blir satt ut av begge deler. Men at man er så sart at man overhode ikke tåler å lese om dyremishandling, mens misbruk og drap på barn (og voksne for den saksskyld) kan serveres...

Beklager, jeg klarer rett og slett ikke å forstå at det er mulig. Man kan si at dyr er forsvarsløse - men det er søren med barn også!!

For meg blir dette rett og slett dumt. At man gråter sine modige tårer over at en undulat dør, og må skånes for det, mens man har et "avslappet" forhold til alt den f****skapen som rammer barn og andre forsvarsløse mennesker.

Beklager, jeg kommer aldri til å forstå slike som deg, og jeg tror rett og slett ikke jeg har lyst til det heller.

Beste hilsen fra

Den ekstreme kjærligheten til dyr har vært en del av meg siden tidlig barndom. Det er sånn jeg er.

Når det gjelder menneskelige tragedier, har jeg ikke brukt ordet "avslappet" om mitt forhold til dette. Jeg tror jeg har et helt normalt forhold til slike ting. Blir grepet, trist, forbannet. Men tåler å lese og høre om det, ja.

Skrevet

Den ekstreme kjærligheten til dyr har vært en del av meg siden tidlig barndom. Det er sånn jeg er.

Når det gjelder menneskelige tragedier, har jeg ikke brukt ordet "avslappet" om mitt forhold til dette. Jeg tror jeg har et helt normalt forhold til slike ting. Blir grepet, trist, forbannet. Men tåler å lese og høre om det, ja.

Hei, nei du har ikke brukt ordet "avslappet", det var mine ord, og derav hermetegnene :-)

Men altså, jeg forstår bare ikke at det er mulig. Jeg synes det er en flott egenskap å være glad i dyr, det er ikke det. Men det at du må skånes fra å se dyr lide mens du takler helt fint (som de fleste andre) å se at mennesker lider - jeg klarer bare ikke å forstå det. Hvorfor er det så mye mer ille å hør om dyr som lider, enn mennesker som lider. For du må jo mene at det er det, siden det går så mye mer inn på deg??

Som sagt, jeg klarer ikke å begripe at det er mulig.

Beste hilsen fra

Skrevet

Hei, nei du har ikke brukt ordet "avslappet", det var mine ord, og derav hermetegnene :-)

Men altså, jeg forstår bare ikke at det er mulig. Jeg synes det er en flott egenskap å være glad i dyr, det er ikke det. Men det at du må skånes fra å se dyr lide mens du takler helt fint (som de fleste andre) å se at mennesker lider - jeg klarer bare ikke å forstå det. Hvorfor er det så mye mer ille å hør om dyr som lider, enn mennesker som lider. For du må jo mene at det er det, siden det går så mye mer inn på deg??

Som sagt, jeg klarer ikke å begripe at det er mulig.

Beste hilsen fra

Noen blir dårlige av å høre om barn som lider, noen blir dårlige av å høre om dyr som lider, noen blir dårlige av begge deler, og noen blir ikke dårlig av noen av delene.

Sånn er det bare. Vi er skrudd sammen litt ulikt.

Forstå det eller ikke. Det er det samme for meg hva du forstår eller ikke forstår.

Skrevet

Noen blir dårlige av å høre om barn som lider, noen blir dårlige av å høre om dyr som lider, noen blir dårlige av begge deler, og noen blir ikke dårlig av noen av delene.

Sånn er det bare. Vi er skrudd sammen litt ulikt.

Forstå det eller ikke. Det er det samme for meg hva du forstår eller ikke forstår.

Jepp, vi er definitivt skrudd sammen ulikt! Og takk og pris for det!!

Og det er helt ok at du ikke bryr deg om jeg synes du og dine like er skrudd sammen på en lite tiltalende måte :-))

Beste hilsen fra

Skrevet

Du, venninda mi driver oppdrett av undulater. Kanskje hun vil ha dem.

Bor hun i østlandsområdet? Nå har jeg bare én igjen + kjempestort bur. Jeg gir bort både Bjarne og buret gratis.

Tror forresten at Bjarne er en hunnfugl..

Gjest Iznowgood_007
Skrevet

Bor hun i østlandsområdet? Nå har jeg bare én igjen + kjempestort bur. Jeg gir bort både Bjarne og buret gratis.

Tror forresten at Bjarne er en hunnfugl..

Nei dessverre bor hun ikke der.

Gjest MrPimmel
Skrevet

Den storyen fortalte du meg en gang da jeg skulle avlive bikkja.

Orntli' rørt ble jeg da *snufs*

Det endte med at eks'en min kidnappa den og fikk en fyr til å plaffe den ned midt på gårdsplassen.

Det er en gammel jegermetode, veldig mange gjoer det slik. Pent er det ikke aa se paa, naar halve hodet er skutt bort, men det vet ikke bikkja. Et par timer med graving og steinbaering maa man ogsaa regne med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...