Gjest nokskatt Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Vi har lyst til å inngå en form for ektepakt. Dersom vi gifter oss kirkelig eller borgelig vil begge måtte betale en adskillig større sum i skatt, noe ingen av oss er interesserte i å gjøre. Finnes det noen alternative måter å inngå en ektepakt på? 0 Siter
Gjest utalllige muligheter Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Dere får finne på en måte som ikke koster så mye. Holde hodet under vann samtidig i f.eks. 30 sekunder? 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Hæ? Må man betale mer i skatt som gift? 0 Siter
Gjest nokskatt Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Hæ? Må man betale mer i skatt som gift? Ja, vi må betale ca 1500,- mere i skatt pr måned. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Ja, vi må betale ca 1500,- mere i skatt pr måned. Hvorfor det? Er dere veldig formuende, eller er det noe jeg ikke kommer på i farta som utgjør merbeskatning. 0 Siter
Gjest nokskatt Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Hvorfor det? Er dere veldig formuende, eller er det noe jeg ikke kommer på i farta som utgjør merbeskatning. Den ene har skatteklasse to pga forsørgelsesbyrde for barn fra tidligere forhold og den andre har nedsatt skatt pga liten inntekt. Så enkelt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Hæ? Må man betale mer i skatt som gift? Det eneste jeg kan komme på i farten er at en av de to tidligere er enslig forsørger og dermed bytter skatteklasse som gift. Har jo vært gift en gang i tiden, men ikke søtten om jeg husker noe om skattenivået før, under og etter ekteskapet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Den ene har skatteklasse to pga forsørgelsesbyrde for barn fra tidligere forhold og den andre har nedsatt skatt pga liten inntekt. Så enkelt. Tja... Dere kan jo kjøpe ringer, skrive gjensidig testamente og ha en heindundrendes fest?! Trenger vel ikke nødvendigvis stå på et papir? 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Det eneste jeg kan komme på i farten er at en av de to tidligere er enslig forsørger og dermed bytter skatteklasse som gift. Har jo vært gift en gang i tiden, men ikke søtten om jeg husker noe om skattenivået før, under og etter ekteskapet. Ok. Har en i kikkerten, som jeg tror jeg skal gifte meg med *hehe* 0 Siter
flisa Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Den ene har skatteklasse to pga forsørgelsesbyrde for barn fra tidligere forhold og den andre har nedsatt skatt pga liten inntekt. Så enkelt. Er man ikke å regne som enslig forsørger selv om man gifter seg? Jeg visste det ikke gjaldt om man fikk barn med samboer. Da skjønner jeg hvorfor eksen ikke gifter seg - hehe 0 Siter
Gjest merklin Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Skattesnyteri heter det du funderer på. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Er man ikke å regne som enslig forsørger selv om man gifter seg? Jeg visste det ikke gjaldt om man fikk barn med samboer. Da skjønner jeg hvorfor eksen ikke gifter seg - hehe Du blir ikke regnet som enslig forsørger om du gifter deg. Du beholder "statusen" enslig forsørger som samboer. Men får man felles barn blir man _ikke_ regnet som enslig forsørger lenger for det barnet du har uten samboer. 0 Siter
Gjest forditt Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Den ene har skatteklasse to pga forsørgelsesbyrde for barn fra tidligere forhold og den andre har nedsatt skatt pga liten inntekt. Så enkelt. Om han/hun tar med seg en mindreårig unge inn i forholdet-giftemålet deres så stiller saken seg helt motsatt. Da blir den som har barnet regnet som enslig forsørger, selv om han/hun er gift med deg. Med andre ord,det lønner seg å ha en lausunge =) 0 Siter
Gjest forditt Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Du blir ikke regnet som enslig forsørger om du gifter deg. Du beholder "statusen" enslig forsørger som samboer. Men får man felles barn blir man _ikke_ regnet som enslig forsørger lenger for det barnet du har uten samboer. Men den ungen kan dem jo bare bortadoptere eller legge på kirketrappen straks etter fødselen ;O) 0 Siter
flisa Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Skattesnyteri heter det du funderer på. Det er det vel ikke! Det er jo anderledes regler for samboere enn for gifte - i såfall snyter jo staten seg selv.... 0 Siter
Gjest Så dumt sagt! Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Det er det vel ikke! Det er jo anderledes regler for samboere enn for gifte - i såfall snyter jo staten seg selv.... Er det skattesnyteri å gjøre noe som er fullt lovlig?? Nå har jeg hørt det også! 0 Siter
flisa Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Er det skattesnyteri å gjøre noe som er fullt lovlig?? Nå har jeg hørt det også! Det var jo det jeg sa - ikke svar meg på det da! 0 Siter
Gjest skjønner deg ikke Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Du inngår vel ingen ektepakt hvis dere ikke gjør det "offentlig" ..... Hvis dere lissom vil gifte dere så må dere jo gjøre det på en vanlig måte da ..... 0 Siter
Gjest bradpitt Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Dra til Las Vegas og "lekegift" dere : ) 0 Siter
Gjest folk har brent seg på det før Skrevet 13. juni 2005 Skrevet 13. juni 2005 Dra til Las Vegas og "lekegift" dere : ) Det er gyldig i Norge også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.