Gå til innhold

Å gifte seg alternativt

Anbefalte innlegg

Gjest nokskatt
Skrevet

Vi har lyst til å inngå en form for ektepakt. Dersom vi gifter oss kirkelig eller borgelig vil begge måtte betale en adskillig større sum i skatt, noe ingen av oss er interesserte i å gjøre.

Finnes det noen alternative måter å inngå en ektepakt på?

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

3

• skorpionfisken

3

• Lillemus

2

• Lisabeth

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest utalllige muligheter
Skrevet

Dere får finne på en måte som ikke koster så mye. Holde hodet under vann samtidig i f.eks. 30 sekunder?

Gjest Flystripa
Skrevet

Hæ? Må man betale mer i skatt som gift?

Gjest nokskatt
Skrevet

Ja, vi må betale ca 1500,- mere i skatt pr måned.

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja, vi må betale ca 1500,- mere i skatt pr måned.

Hvorfor det? Er dere veldig formuende, eller er det noe jeg ikke kommer på i farta som utgjør merbeskatning.

Gjest nokskatt
Skrevet

Hvorfor det? Er dere veldig formuende, eller er det noe jeg ikke kommer på i farta som utgjør merbeskatning.

Den ene har skatteklasse to pga forsørgelsesbyrde for barn fra tidligere forhold og den andre har nedsatt skatt pga liten inntekt. Så enkelt.

Skrevet

Det eneste jeg kan komme på i farten er at en av de to tidligere er enslig forsørger og dermed bytter skatteklasse som gift.

Har jo vært gift en gang i tiden, men ikke søtten om jeg husker noe om skattenivået før, under og etter ekteskapet.

Skrevet

Den ene har skatteklasse to pga forsørgelsesbyrde for barn fra tidligere forhold og den andre har nedsatt skatt pga liten inntekt. Så enkelt.

Tja... Dere kan jo kjøpe ringer, skrive gjensidig testamente og ha en heindundrendes fest?! Trenger vel ikke nødvendigvis stå på et papir?

Gjest Flystripa
Skrevet

Det eneste jeg kan komme på i farten er at en av de to tidligere er enslig forsørger og dermed bytter skatteklasse som gift.

Har jo vært gift en gang i tiden, men ikke søtten om jeg husker noe om skattenivået før, under og etter ekteskapet.

Ok. Har en i kikkerten, som jeg tror jeg skal gifte meg med *hehe*

Skrevet

Er man ikke å regne som enslig forsørger selv om man gifter seg? Jeg visste det ikke gjaldt om man fikk barn med samboer.

Da skjønner jeg hvorfor eksen ikke gifter seg - hehe

Gjest blomsterløk
Skrevet

Er man ikke å regne som enslig forsørger selv om man gifter seg? Jeg visste det ikke gjaldt om man fikk barn med samboer.

Da skjønner jeg hvorfor eksen ikke gifter seg - hehe

Du blir ikke regnet som enslig forsørger om du gifter deg.

Du beholder "statusen" enslig forsørger som samboer. Men får man felles barn blir man

_ikke_ regnet som enslig forsørger lenger for det barnet du har uten samboer.

Gjest forditt
Skrevet

Om han/hun tar med seg en mindreårig unge inn i forholdet-giftemålet deres så stiller saken seg helt motsatt.

Da blir den som har barnet regnet som enslig forsørger, selv om han/hun er gift med deg.

Med andre ord,det lønner seg å ha en lausunge =)

Gjest forditt
Skrevet

Du blir ikke regnet som enslig forsørger om du gifter deg.

Du beholder "statusen" enslig forsørger som samboer. Men får man felles barn blir man

_ikke_ regnet som enslig forsørger lenger for det barnet du har uten samboer.

Men den ungen kan dem jo bare bortadoptere eller legge på kirketrappen straks etter fødselen ;O)

Skrevet

Skattesnyteri heter det du funderer på.

Det er det vel ikke! Det er jo anderledes regler for samboere enn for gifte - i såfall snyter jo staten seg selv....

Gjest Så dumt sagt!
Skrevet

Det er det vel ikke! Det er jo anderledes regler for samboere enn for gifte - i såfall snyter jo staten seg selv....

Er det skattesnyteri å gjøre noe som er fullt lovlig??

Nå har jeg hørt det også!

Skrevet

Er det skattesnyteri å gjøre noe som er fullt lovlig??

Nå har jeg hørt det også!

Det var jo det jeg sa - ikke svar meg på det da! :)

Gjest skjønner deg ikke
Skrevet

Du inngår vel ingen ektepakt hvis dere ikke gjør det "offentlig" .....

Hvis dere lissom vil gifte dere så må dere jo gjøre det på en vanlig måte da .....

Gjest bradpitt
Skrevet

Dra til Las Vegas og "lekegift" dere : )

Gjest folk har brent seg på det før
Skrevet

Dra til Las Vegas og "lekegift" dere : )

Det er gyldig i Norge også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...