Gå til innhold

Si opp fasttelefon

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Kan noen hjelpe meg. Er skikkelig lite teknisk, gidder ikke sette meg inn i det.

Kan man si opp fasttelefon og fortsatt få internett ADSL?

Er så møkklei at telenor ringer og skal ha oss til å binde og så skal vi få 20 % billigere et eller annet. Ringer omtrent ingenting, det er kvartalsavgiften som er dyr.

Altså; hvordan beholder vi internett hvis vi dropper fasttelefon?

fuji1365380447
Skrevet

Hos NextGenTel er det ikke noe problem å ha bredbånd uten å ha fasttelefon.

Gjest Persille
Skrevet

Hos Bluecom kan du også ha ADSL og IP-telefon fra f.eks. Telio, uten å ha noe fra Telenor...

Gjest vg hjelper deg, er mitt nick
Skrevet

I alle selskaper(også telenor)kan du ha bredbånd uten å ha fasttelefon,trenger ikke ip-tlf engang.

Flere og flere sier opp fasttelefon nå om dagen,fordi de sparer masse penger på det.

Du kan ha mobiltelefoner som supplement(som nødtlf og til å sende meldinger)

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Tror neppe du får færre telefoner fra Telenor om du sier opp. De er rå på å hente tilbake gamle kunder, har jeg hørt. Du kan forøvrig ha ADSL uten fasttelefon hos Telenor også, men må da betale litt mer pr. mnd. for ADSL

Skrevet

Ikke noe problem å ha xdsl uten fasttelefon. Men du må betale for linjeleien til telenor, noe leverandøren legger på abo.regningen. Hos Tele2 er det f.eks 100,- (tror jeg), hos Start er det 80,- (tror jeg). Telenor selv legger på 60,- hvis man har adsl hos dem og ikke fasttelefon.

Hvis man har hverken adsl eller fasttelefon, og linjen er frakoblet, må man betale en montør for å få lagt inn xdsl, uansett leverandør. Men hvis du har xdsl fra før, eller fasttelefon (som du sier opp), koster det ingenting å legge inn xdsl.

"................................"

Gjest hohoho
Skrevet

Tror neppe du får færre telefoner fra Telenor om du sier opp. De er rå på å hente tilbake gamle kunder, har jeg hørt. Du kan forøvrig ha ADSL uten fasttelefon hos Telenor også, men må da betale litt mer pr. mnd. for ADSL

"Wer bist du?" Og hvordan kan de ringe henne når hun ikke har telefon lenger?

Skrevet

Ikke noe problem å ha xdsl uten fasttelefon. Men du må betale for linjeleien til telenor, noe leverandøren legger på abo.regningen. Hos Tele2 er det f.eks 100,- (tror jeg), hos Start er det 80,- (tror jeg). Telenor selv legger på 60,- hvis man har adsl hos dem og ikke fasttelefon.

Hvis man har hverken adsl eller fasttelefon, og linjen er frakoblet, må man betale en montør for å få lagt inn xdsl, uansett leverandør. Men hvis du har xdsl fra før, eller fasttelefon (som du sier opp), koster det ingenting å legge inn xdsl.

Man sørger selvfølgelig for å få lagt inn alt FØR man sier opp fasttelefonen.

Kjenner folk som sparer flere titusener i året etter at de sa opp fasttlf på denne måten.

Og her er flere fordeler:

1- Aldri mere telefonselgere og tigging!

2-Aldri mer telefoner fra et inkassoselskap(om du skulle være så uheldig at du har fått en inkassosak)

3-Aldri mer store telefonregninger.

4-Og du slipper å sitte å kakle i telefonen i det uendelige, du kan sitte på nettet i stedet, hehe.

Skrevet

Hvis det blir dyrere for deg å si opp fasttelefon enn å ha det, så husk at de har noe som heter miniabbonemen. Koster 89 kr måneden eller noe.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

"Wer bist du?" Og hvordan kan de ringe henne når hun ikke har telefon lenger?

Hun kan da ha telefon selv om hun ikke har FASTtelefon, din lattergjøk

fei1365380229
Skrevet

Ja alt det der har jeg tror jeg ellers hadde jeg vel ikke kunnet sitte her :o), men jeg trodde internetten liksom gikk gjennom telefonen. Dum som et stykke brød skjønner du!

Så man må betale 100 kroner i tillegg til ADSL kostnadene som er på 299,- i måneden eller? Da blir det jo fort gjort nesten det sammen eller?

fei1365380229
Skrevet

Jeg har fasttelefon hos telenor, men ADSL hos Tele2, spiller ingen rolle det vel, kan fortsatt surfe mot et lite tillegg hvis jeg sier opp hos Telenor?

Gjest bist du?
Skrevet

Hun kan da ha telefon selv om hun ikke har FASTtelefon, din lattergjøk

Men det er jo nettopp fasttelefon de ringer til da, har aldri opplevd at de ringer mobilen etter jeg kutta ut fasttlf.

Mobil kan man også ha i annet selskap, uten å stå i telefonkatalogen.

Ellers er det bare å sette mobilen på lydløst og la den seile sin egen sjø....

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Men det er jo nettopp fasttelefon de ringer til da, har aldri opplevd at de ringer mobilen etter jeg kutta ut fasttlf.

Mobil kan man også ha i annet selskap, uten å stå i telefonkatalogen.

Ellers er det bare å sette mobilen på lydløst og la den seile sin egen sjø....

Tja, vil du være totalt avsondret så kan du jo kutte ut mobilen helt også. Da er du ihvertfall fri for selgerne :)

Gjest Sparer masse
Skrevet

Tja, vil du være totalt avsondret så kan du jo kutte ut mobilen helt også. Da er du ihvertfall fri for selgerne :)

Nei en telefon må man selvfølgelig ha i tilfelle, det kan jo skje noe uforutsatt.

Da er det greit med mobiltelefon m/kontantkort. Ingen selgere ringer mobilen. Mobilreklame via tekstmelding er det bare å slette etterhvert,men vi har lite av det også.

Aldri mer telefonregninger og internet trekkes fast hver mnd automatisk.

Vi betaler litt over 200 pr måned, det er alt vi har i netutgifter.

Alt kan ordnes via nettet og mail, derfor brukes mobilen sjeldent,kun noen meldinger i ny og ne.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja alt det der har jeg tror jeg ellers hadde jeg vel ikke kunnet sitte her :o), men jeg trodde internetten liksom gikk gjennom telefonen. Dum som et stykke brød skjønner du!

Så man må betale 100 kroner i tillegg til ADSL kostnadene som er på 299,- i måneden eller? Da blir det jo fort gjort nesten det sammen eller?

ADSL går gjennom telefonkabelen din, ikke gjennom telefonen. Har du hatt fasttelefon har du også kabel inn i huset. Du kan mao ha bare ADSL og kutte ut fasttelefoni. ADSL blir gjerne litt dyrere da, men uansett MYE billigere enn det fast telefonabonnement koster.

Skrevet

Da blir det fort nesten det samme, ja. Bortsett fra de tellerskrittene du ville brukt på fasttelefon, selvfølgelig.

".................................."

Gjest sussilei
Skrevet

Nei en telefon må man selvfølgelig ha i tilfelle, det kan jo skje noe uforutsatt.

Da er det greit med mobiltelefon m/kontantkort. Ingen selgere ringer mobilen. Mobilreklame via tekstmelding er det bare å slette etterhvert,men vi har lite av det også.

Aldri mer telefonregninger og internet trekkes fast hver mnd automatisk.

Vi betaler litt over 200 pr måned, det er alt vi har i netutgifter.

Alt kan ordnes via nettet og mail, derfor brukes mobilen sjeldent,kun noen meldinger i ny og ne.

Jo, selgere ringer mobilen. I alle fall min...

Tipper det blir mer og mer av det osgå, etterhvert som folk sier opp fasttelefonen.

Gjest enkelt+greit
Skrevet

Tipper det blir mer og mer av det osgå, etterhvert som folk sier opp fasttelefonen.

Ja,det blir helt sikker mer av det, folk sier opp fasttelefon i rasende fart nå.

Men heldigvis er det bare å sette mobben på lydløs(kjenner igjen telefonselgeres nr etterhvert osv,og hemmelig tar jeg aldri)

Skrevet

De ringer på min mobil også.

Siden jeg har hemmelig nr på fasttelefonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...